Stabil piaci pozíciók
A kenőmájas és szendvicskrém bolti forgalma 7 milliárd forint felett alakult a legutóbbi két kilenc hónapos időszak során. Érték szempontjából változatlan maradt az eladás egyik január–szeptemberi időszakról a másikra. Mennyiséget tekintve 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ha a csatornák piaci részesedését nézzük, stabil összképet látunk. Diszkontok és szervezett kis boltok továbbra is elviszik a kategória bevételeinek több mint felét. Annyi változott, hogy a szervezett nagy üzletek mutatója 1 százalékkal emelkedett idén az első háromnegyed évben. Ugyanakkor pedig a függetleneké 1 százalékponttal csökkent.
Ezzel kapcsolatban figyelmet érdemel, hogy a Nielsen legutóbbi cenzusa szerint 472 diszkont viszi el a forgalom több mint egynegyed részét.
Az összesen 612 szervezett nagy üzlet a forgalom több mint egyötödét szerezte meg.
Kis üzletből 3675-öt regisztráltunk, amelyek a forgalom egynegyedén osztoznak.
Csaknem 12 ezer a függetlenek száma, és azokra 8 százalék jutott a kenőmájas és szendvicskrém értékben mért forgalmából legutóbb január–szeptember között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >Durva áremelkedés jöhet: akár 1000 forinttal is drágulhat egy doboz cigaretta
Komoly drágulás fenyegeti a dohányosokat Magyarországon: az Európai Bizottság új…
Tovább olvasom >