Stabil piaci pozíciók

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 01. 10. 10:24

A kenőmájas és szendvicskrém bolti forgalma 7 milliárd forint felett alakult a legutóbbi két kilenc hónapos időszak során. Érték szempontjából változatlan maradt az eladás egyik január–szeptemberi időszakról a másikra. Mennyiséget tekintve 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Ha a csatornák piaci részesedését nézzük, stabil összképet látunk. Diszkontok és szervezett kis boltok továbbra is elviszik a kategória bevételeinek több mint felét. Annyi változott, hogy a szervezett nagy üzletek mutatója 1 százalékkal emelkedett idén az első háromnegyed évben. Ugyanakkor pedig a függetleneké 1 százalékponttal csökkent.

Ezzel kapcsolatban figyelmet érdemel, hogy a Nielsen legutóbbi cenzusa szerint 472 diszkont viszi el a forgalom több mint egynegyed részét.

Az összesen 612 szervezett nagy üzlet a forgalom több mint egyötödét szerezte meg.

Kis üzletből 3675-öt regisztráltunk, amelyek a forgalom egynegyedén osztoznak.

Csaknem 12 ezer a függetlenek száma, és azokra 8 százalék jutott a kenőmájas és szendvicskrém értékben mért forgalmából legutóbb január–szeptember között.

Kapcsolódó cikkeink