Stabilizálódás a női higiéniai termékeknél
A női higiéniai termékek kiskereskedelme egyre inkább a drogériákra koncentrálódik, de jelentős rész jut a hipermarketekre is. A Nielsen adatai szerint a drogériák piaci részesedése 2 százalékponttal nőtt egy év alatt, a hagyományos kisebb boltok rovására. Az egészségügyi betétek, tisztasági betétek és tamponok együttes éves forgalma 2007. március–2008. februárban meghaladta a 13 milliárd forintot. A növekedés mértéke az előző évhez képest 9 százalék.
Bizonyos szempontokból stabilizálódik a piac. A mennyiségi eladások közel fele jut a tisztasági betétekre. Az egészségügyi betétek részaránya stabil, ahogyan a tamponoké is. Az értékben is kiegyensúlyozott piacon a tamponok részesedése némileg növekedett, a tisztasági betétek rovására.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak alig változtak idén január–februárban az előző hasonló periódushoz képest. Egy darab egészségügyi betét átlagára 31-ről 32-re változott egy év alatt. A tisztasági betéteké 12 forint maradt. A tamponoknál a tavalyi 28 után idén 27 forintos árat regisztráltunk.
A női higiéniai kategóriában a kereskedelmi márkák részaránya január–februárban 21 százalékot ért el, ahogyan tavaly is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >