Stabilizálódás a női higiéniai termékeknél
A női higiéniai termékek kiskereskedelme egyre inkább a drogériákra koncentrálódik, de jelentős rész jut a hipermarketekre is. A Nielsen adatai szerint a drogériák piaci részesedése 2 százalékponttal nőtt egy év alatt, a hagyományos kisebb boltok rovására. Az egészségügyi betétek, tisztasági betétek és tamponok együttes éves forgalma 2007. március–2008. februárban meghaladta a 13 milliárd forintot. A növekedés mértéke az előző évhez képest 9 százalék.
Bizonyos szempontokból stabilizálódik a piac. A mennyiségi eladások közel fele jut a tisztasági betétekre. Az egészségügyi betétek részaránya stabil, ahogyan a tamponoké is. Az értékben is kiegyensúlyozott piacon a tamponok részesedése némileg növekedett, a tisztasági betétek rovására.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak alig változtak idén január–februárban az előző hasonló periódushoz képest. Egy darab egészségügyi betét átlagára 31-ről 32-re változott egy év alatt. A tisztasági betéteké 12 forint maradt. A tamponoknál a tavalyi 28 után idén 27 forintos árat regisztráltunk.
A női higiéniai kategóriában a kereskedelmi márkák részaránya január–februárban 21 százalékot ért el, ahogyan tavaly is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >