Stabilan őrzi hazai és nemzetközi piacvezető pozícióját a Tetra Pak
A 2014/2015. üzleti évben 1,7%-kal növelte értékesítését a Tetra Pak, ami 10,9 milliárd euró árbevételt jelentett. A világ legnagyobb folyékony élelmiszer-feldolgozó rendszer és csomagolóanyag gyártó vállalata világszerte 180 milliárd egység italos kartondobozt gyártott, amivel stabilan őrzi piacvezető szerepét. A Tetra Pak magyarországi leányvállalata 39,8 milliárd forint árbevétellel zárta az üzleti évet. A budaörsi üzem összesen 2,76 milliárd egységnyi italos kartondobozt értékesített, amelyet a világ 33 országába, elsősorban európai piacokra exportált.
Az innováció a növekedés hátterében
A csomagolási megoldások és technológiák iránti globális kereslet általános mérséklődése és a folyékony élelmiszerek piacán tapasztalható növekvő piaci verseny kihívásokkal teli üzleti évet teremtett a Tetra Pak mindhárom üzletága számára.
A Tetra Pak csomagolóanyag gyártó és értékesítő üzletága 2014-ben nemzetközi szinten 9,4 milliárd euró árbevételt ért el, 0,9%-kal többet, mint az előző üzleti évben. A vállalatcsoport gyáraiban világszinten 180 milliárd italos kartondoboz készült, amely 2 milliárd darabbal haladja meg az előző üzleti év termelési volumenét. A növekedés elsősorban a cég újgenerációs és innovatív termékeinek volt köszönhető, amelyekből a vállalat 7,1 milliárd egységet értékesített.
Élelmiszer-feldolgozó rendszermegoldások területén a Tetra Pak 6,4%-kal, 2 milliárd euróra növelte árbevételét a 2014/2015-ös üzleti évben. A cég műszaki szolgáltatások üzletága még ennél is nagyobb mértékű bővülést könyvelt el, 11%-kal növelte értékesítését, ami a vállalat történetében először haladta meg az 1 milliárd eurót.
„Üzleti stratégiánk alapja, hogy a fogyasztók és ügyfeleink változó igényeihez igazodva, folyamatos termékfejlesztésekkel segítsük az élelmiszergyártó és csomagoló vállalatokat. Az elmúlt év eredményei igazolják, hogy innovációink megerősítették piaci helyzetünket” – mondta Małgorzata Kołton, a Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoportot vezérigazgatója. „Magyarországon szintén megtartottuk piacvezető pozíciónkat: a magyar tejfeldolgozók csak Tetra Pak gépeken, Tetra Pak csomagolásba töltik az UHT tejet, a gyümölcslé szegmensben pedig egy nagy gyártó három országra kiterjedő megbízása jelent kiemelkedő megrendelést a vállalatcsoport és a budaörsi Tetra Pak gyár számára” – tette hozzá.
Tetra Pak Magyarország
A közép-európai térség leghatékonyabb gyárának számító, 1989-ben alapított budaörsi Tetra Pak üzem nemzetközi összehasonlításban is a vállalat egyik legsikeresebb egysége. A magyarországi leányvállalat a Poland & Danube vállalatcsoport része, itt működik a régió HR és pénzügyi szolgáltató központja. A Tetra Pak mintegy 300 főt foglalkoztat Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Romániába költözteti joghurtital-gyártásának egy részét a Danone
A YoPro italok Tetra Pak-os formátuma most Romániában készül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >