Stabilan fejlődik az állateledel eladása
Stabil és még mindig fejlődőképes az állateledelek 35 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelme. A bolti eladás 2-3 százalékkal nőtt mennyiségben is, értékben is 2005. október–2006. szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. A kutya- és macskaeledel, száraz-nedves arány alig változott. Mennyiségben mintegy 44 százalék a száraz, 32 körüli a nedves kutyaeledelre jutott. A macskaeledelekre jutó piacrészt kétfelé bontva a nedves mennyiségi mutatója 16, a szárazé 9 százalék.
A bolttípusok között a legfontosabb kiskereskedelmi csatorna a hipermarket, amely azonban az utóbbi évben veszített fontosságából. A 401–2500 négyzetméter közötti csatorna pozíciója érzékelhetően javult, a mennyiségi értékesítésben. Részesedést a hipermarkettől, 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos bolttól vett el, az állateledel-szaküzlet részesedése stabil maradt.
A kilónkénti átlagos fogyasztói árak jellemzően stagnálnak. Egyetlen szegmens kivétel: a nedves kutyaeledeleknél 5 százalékos áremelkedést regisztráltunk.
A kereskedelmi márkák részaránya immár hoszszabb ideje magas ebben a kategóriában, és még mindig növekszik: 2005. október–2006. szeptember között a teljes piac 43 százalékát adták a kereskedelmi márkás termékek. Nedves tápoknál ez a szám magasabb; az összes mennyiségi eladás 54 százalékát teszik ki a kereskedelmi márkák, míg ez az arány csupán 33 százalék a száraz eledeleknél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >