Stabilan fejlődik az állateledel eladása
Stabil és még mindig fejlődőképes az állateledelek 35 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelme. A bolti eladás 2-3 százalékkal nőtt mennyiségben is, értékben is 2005. október–2006. szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. A kutya- és macskaeledel, száraz-nedves arány alig változott. Mennyiségben mintegy 44 százalék a száraz, 32 körüli a nedves kutyaeledelre jutott. A macskaeledelekre jutó piacrészt kétfelé bontva a nedves mennyiségi mutatója 16, a szárazé 9 százalék.
A bolttípusok között a legfontosabb kiskereskedelmi csatorna a hipermarket, amely azonban az utóbbi évben veszített fontosságából. A 401–2500 négyzetméter közötti csatorna pozíciója érzékelhetően javult, a mennyiségi értékesítésben. Részesedést a hipermarkettől, 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos bolttól vett el, az állateledel-szaküzlet részesedése stabil maradt.
A kilónkénti átlagos fogyasztói árak jellemzően stagnálnak. Egyetlen szegmens kivétel: a nedves kutyaeledeleknél 5 százalékos áremelkedést regisztráltunk.
A kereskedelmi márkák részaránya immár hoszszabb ideje magas ebben a kategóriában, és még mindig növekszik: 2005. október–2006. szeptember között a teljes piac 43 százalékát adták a kereskedelmi márkás termékek. Nedves tápoknál ez a szám magasabb; az összes mennyiségi eladás 54 százalékát teszik ki a kereskedelmi márkák, míg ez az arány csupán 33 százalék a száraz eledeleknél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >