Stabil maradt a piac tavaly
Testápolókat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagokból közel 4 milliárd forintért mintegy 2,4 millió darabot adott el a kiskereskedelem tavaly november-decemberben. A tavalyelőtti ugrásszerű, értéket tekintve 19 százalékos növekedés után lényegében stabil maradt az ünnepi ajándékozási szezon piaca múlt évben; érték szempontjából 1, mennyiséget illetően 3 százalékkal csökkent a bolti forgalom 2013 utolsó két hónapjához viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói ismereteket és információkat szolgáltató vállalat elemzése.
Kiemelkedően legnépszerűbb évek óta a tusfürdő és az utána következő golyós dezodor. Előbbiből négy csomag közül háromban találhattak a megajándékozottak. Dezodor tíz csomagból hétbe került bele. Harmadik a toplistán a kéz- és testápoló krém, amit minden negyedik csomag tartalmazott. További sorrend:¨toalettszappan, sampon, borotválkozás utáni szer, majd kis, de növekvő mértékben a fogkrém.
Átlagot tekintve nők kapják a drágább ajándékokat. Amíg az 1 500 forintos és drágábbak piaci részesedése nőknek szánt csomagokból 53 százalékot ért el, addig férfiaknak való termékekből 51 százalékot. Amíg azonban a női mutató 4 százalékponttal csökkent tavalyelőtthöz képest, addig a férfiaké változatlan maradt.
Értékben három éve a dezodor vezeti az ajándékcsomagokban lévő árucikkek rangsorát, majd ezt követi a tusfürdő. A két termékre együttesen 57 százalék jutott az ajándékcsomagok összes költéséből legutóbb november-decemberben. Harmadik a kéz- és testápoló krém 10 százalékos részesedéssel.
Egy ajándékcsomag átlagosan 1 770 forintba került tavaly november-decemberben, ami 3 százalékkal több az előző évi hasonló periódusnál. Legnépszerűbbek az 1000-1 499 forintos csomagok, amelyek kimagasló forgalma tavaly 1,5 milliárd forint fölé emelkedett. 3 százalékkal több lett, mint egy évvel korábban, így értékben mért piaci részesedése egyik november-decemberi időszakról a másikra 38 százalék után 40-re nőtt.
Ezzel egy időben 7 százalékkal bővült a 2 000-2 499 forintos, 3 százalékkal pedig a 3 000 forintnál drágább ajándékcsomagok ára; mindkét szegmensnél 600 millió forint fölé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >