Stabil helyzetük ellenére is enyhe pesszimizmus uralkodik a magyar kkv-k körében
Az utolsó negyedévre a nyári állapotra esett vissza a hazai kkv-k kilátásait bemutató K&H kkv bizalmi index. Az index visszatért a –11 pontra, ami hárompontos csökkenést jelent az előző negyedévhez képest. Leginkább a legnagyobb, 300 millió és kétmilliárd forint közötti árbevételű cégvezetők körében érezhető a hangulatváltás: az ő esetükben az elmúlt negyedév 5 pontjáról –7-re süllyedt a mutató, ami jelentős, 12 pontos beesést jelent.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A kkv-k árbevételt, valamint a nyereséget érintő várakozása is stagnál, miközben nőtt az emelkedő közterhekkel számolók aránya.
– A biztos gazdasági körülmények ellenére is érzékelhető rosszkedv okát a közterhekkel kapcsolatos várakozásokban érdemes keresni. A kkv-k vezetőinek közel kétharmada növekvő terhekre számít. Legnagyobb arányban (közel 70%-ban) a közepes, 100 és 300 millió forintos árbevétel közötti cégek élén gondolkodnak így. Érdekes viszont, hogy mégsem náluk, hanem a legnagyobbaknál, vagyis a 300 millió feletti bevételű cégeknél emelkedett legdrasztikusabban a romló helyzettel számolók aránya, 10%-pontot meghaladó mértékben. Meglehetősen összetett gazdasági helyzet alakult ki Magyarországon, amit jól mutat, hogy miközben a kkv-k vezetői pesszimisták a jövőjüket illetően, mégis sokuk javuló versenyhelyzettel számol a következő egy évben
– értékelte a helyzetet Oraveczné Németh Ildikó, a K&H kkv és lakossági szegmens marketingvezetője.
Saját versenyhelyzetüket ugyanakkor valamivel jobbnak látták a kkv-k az elmúlt negyedévben. Az előző negyedévi 18%-os mélypont után év végén 23%-on áll az index. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >Javult a kkv-k optimizmusa a közterhek kapcsán az év első negyedében
Hat százalékponttal csökkent azon cégvezetők aránya, akik szerint a következő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >