Stabil a főtt sonkák 12 milliárd forintos szezonális piaca

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

A húskészítmények értékben mért forgalmának 4 százalékos tavalyi növekedésén belül a főtt sonkák eladása a húsvéti időszakban változatlan maradt az előző évi szezonnal összehasonlítva. Mennyiségben megállt a csökkenés, és az eladások egyik évről a másikra stabilak maradtak egész évben mind a húskészítményeknél, mind a húsvéti főtt sonkáknál. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.A legutóbbi két húsvéti időszakban változatlanul mintegy 12 milliárd forintért adtak el főtt sonkát a kiskereskedelemben az ünnepet megelőző és követő, összesen hat hónap során. A mennyiségi forgalom mindkét alkalommal stabilan meghaladta a 7 ezer tonnát.
Tavaly nem drágult a húsvéti főtt sonka. Kimérve a boltokban egy kilogramm átlagosan 1408 forintba került múlt év március–áprilisában, míg az egy évvel azelőtti hasonló szezonális periódusban 1398 forintba. Ebben a termékcsoportban is kezdenek előtérbe kerülni a kereskedelmi márkák. Mennyiségben a forgalom 29 százalékát vitték el tavaly március–áprilisban, míg két évvel korábban még csak 20 százalékát.
Értékben az önkiszolgálásra előre csomagolt főtt sonkából adtak el 56 százalékot a legutóbbi három évben, mennyiségben viszont a kimért termékek mutatója magasabb.

Főtt sonkák átlagos fogyasztói árának alakulása a legutóbbi három év húsvéti időszakában, forint/kilogramm
Szegmens 2006. III–IV. 2007. III–IV. 2008. III–IV. Trend 2008/2007
Önkiszolgálásra
előre csomagoltan 1637 1964 1984 +
Kimérten 1256 1398 1408 –
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink