Stabil a bolttípusok súlya
Mintegy 54 milliárd forintot ért el a kávé éves piaca 2015. február és 2016. január között; 3 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak alatt. Ezzel egy időben viszont mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebbet adtak el. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Minden bolttípus választékában fontos szerepet játszik a kávé, hiszen az egyik legkeresettebb termék a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória között.
A kisboltok is viszonylag nagy bevételt értek el kávéból. A 200 négyzetméteres és kisebb szegmensek legutóbb 27 százalékkal részesedtek az értékben mért forgalomból, ahogyan egy évvel korábban is. Vezet a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna stabil, 36 százalékos mutatóval. Változatlan maradt a hipermarket 30 százalékos mutatója, ahogyan a 201–400 négyzetméteres csatorna 7 százaléka is.
Őrzik pozíciójukat a gyártói márkák is. Az értékben mért forgalomból tavaly is, egy évvel korábban is 81 százalék jutott rájuk.
Nőtt viszont a tévéreklámköltés. Listaáron a cégek 8 milliárd forintot fordítottak rá tavaly a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon; 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >