Stabil a bolttípusok súlya
Mintegy 54 milliárd forintot ért el a kávé éves piaca 2015. február és 2016. január között; 3 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak alatt. Ezzel egy időben viszont mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebbet adtak el. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Minden bolttípus választékában fontos szerepet játszik a kávé, hiszen az egyik legkeresettebb termék a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória között.
A kisboltok is viszonylag nagy bevételt értek el kávéból. A 200 négyzetméteres és kisebb szegmensek legutóbb 27 százalékkal részesedtek az értékben mért forgalomból, ahogyan egy évvel korábban is. Vezet a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna stabil, 36 százalékos mutatóval. Változatlan maradt a hipermarket 30 százalékos mutatója, ahogyan a 201–400 négyzetméteres csatorna 7 százaléka is.
Őrzik pozíciójukat a gyártói márkák is. Az értékben mért forgalomból tavaly is, egy évvel korábban is 81 százalék jutott rájuk.
Nőtt viszont a tévéreklámköltés. Listaáron a cégek 8 milliárd forintot fordítottak rá tavaly a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon; 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >