Stabil a bolttípusok piacrésze
A kávé ötödik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalom szerinti rangsorában. A feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.
Kiskereskedelmi forgalma mintegy 34 milliárd forint, 2012. december–2013. július között. Ez 3 százalék csökkenést jelent, az előző hasonló periódushoz viszonyítva, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Mennyiség tekintetében 4 százalék mínuszt regisztráltunk.
A kávé – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2011.
|
2012.
|
2500 nm felett | 32 | 32 |
401–2500 nm | 34 | 34 |
201–400 nm | 7 | 7 |
51–200 nm | 17 | 17 |
50 nm és kisebb | 9 | 9 |
Forrás:
A bolti eladás ugyanannyira koncentrált, mint egy évvel korábban. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése értékben idén ugyanúgy 66 százalék, mint múlt évben.
Ami a gyártói márkák súlyát illeti: kávénál piaci részesedésük, értéket tekintve 81 százalék mind az idei, mind a tavalyi első félévi adatok szerint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >