Stabil a bolttípusok piacrésze

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 01. 10:59

A kávé ötödik a ­Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalom szerinti rangsorában. A feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.

Nielsen 18mm_opt

Kiskereskedelmi forgalma mintegy 34 milliárd forint, 2012. december–2013. július között. Ez 3 százalék csökkenést jelent, az előző hasonló periódushoz viszonyítva, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Mennyiség tekintetében 4 százalék mínuszt regisztráltunk.

A kávé – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2011.
augusztus–
2012. július

2012.
augusztus–

2013. július

2500 nm felett 32 32
401–2500 nm 34 34
201–400 nm 7 7
51–200 nm 17 17
50 nm és kisebb 9 9

 

Forrás:

A bolti eladás ugyanannyira koncentrált, mint egy évvel korábban. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése értékben idén ugyanúgy 66 százalék, mint múlt évben.

Ami a gyártói márkák súlyát illeti: kávénál piaci részesedésük, értéket tekintve 81 százalék mind az idei, mind a tavalyi első félévi adatok szerint.

Kapcsolódó cikkeink