A palack négyszögesítése
Meggyőződésünk, hogy kockás borász soha nem fog szögletes palackot készíteni – nagy valószínűséggel az utóbbit is marketingesek találták ki. Azt szeretjük leginkább ezekben a termékekben, hogy nem a konkurenciaharc hívta őket életre, hanem az alkalmazkodás igénye.
A kaliforniai Truett-Hurst szögletes borosüvege persze PR-fogásnak sem utolsó, de inkább elhisszük a tulajdonosoknak, hogy termékeik ökológiai lábnyomának csökkentésére gondoltak, amikor a csomagolás racionálisabbá tételére hivatkozva kisebb helyen elférő, kevesebb csomagolóanyagot igénylő palackokat gyártottak – a bizonyítás levezetését képünk is illusztrálja (1).
Hatását tekintve talán kevésbé jelentős, ám az ötlet kreativitását illetően az előzőnél is jóval eredetibb a Garçon Wine klub innovációja. Az internet korában, amikor borukat egyre többen keresik (és találják meg) a világhálón, a vásárolt termékek óriási mennyisége postai úton jut el a fogyasztóhoz. Az angol vállalkozás szinte a végletekig egyszerűsíti a bor házhoz rendelését: a postaládába beférő lapos műanyag palackba töltik akár a legjobb boraikat is (2). A cél nyilvánvalóan a fogyasztás, nem a gyűjtögetés!. //
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >Közös nyilatkozatban hívják fel a figyelmet a BIOEAST-tagországok a fenntartható természeti erőforrás-használathoz kapcsolódó kutatás és innováció fontosságára
A soros magyar EU-elnökség a BIOEAST kezdeményezéssel együttműködve magas szintű…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >