Spórolásból nyúl a felhősítéshez sok hazai cég
Több szempontból is piacvezető Magyarország a régióban a felhőszolgáltatásokban. Jellemzően a költségcsökkentési vágy fűti a felhősítést – mutat rá egy új kutatás. Idehaza a vállalkozások fejlődése gyorsabb ezen a területen, mint a leginkább felhőalapú szoftverkörnyezetre támaszkodó országokban működő cégeké.

Nagy előny a könnyű elérhetőség
Regionális kutatás készült a felhősítésről
Az SAP és a Kantar legújabb közös kutatásában több mint 1200 kelet- közép-európai cégvezető vett részt. Nagyjából a háromnegyedük nyilatkozta, hogy a vállalatuk legalább egy felhőszolgáltatást használ. Átlagosan hat üzleti területen alkalmaznak ilyen megoldásokat.
Az eredmények arra utalnak, hogy a felhőalapú technológiák erősen befolyásolják a régiós üzleti környezetet, ugyanakkor a vállalatok előtt még hosszú út áll a teljes hasznosításig. Az elérhető megoldások ismertsége változatos képet mutat a régióban, és a felhőalapú vállalatirányítási rendszerek elterjedése is meglehetősen egyenetlen
– írja elemzésében a hwsw.hu.
Fejlesztéseket terveznek
A felmérésből kiderül, hogy a közép- kelet-európai vállalatok 61 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több üzleti területen vezet be felhőalapú szolgáltatást. Nagyjából 70 százalékuk pedig két éven belül számol ilyen beruházásokkal.
Tízből hét menedzser azonban kockázatosnak tartja, hogy a felhőben esetleg jogosulatlanok is hozzáférhetnek a vállalat érzékenyebb adataihoz. Ezért a válaszadók több mint fele a felhőalapú fejlesztések helyett inkább más kihívásokra fókuszál idén.
A hasonló fejlesztések mellett szólhat az is, hogy amíg a magasabb digitalizációs szinten lévő vállalatok 45 százaléka tapasztalt visszaesést az értékesítésében 2021-ben, a kevésbé modernizált cégek 73 százalékának volt ilyen tapasztalta.
Még több infó a hssw.hu oldalán…
Kapcsolódó cikkeink
A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >