Spórolásból nyúl a felhősítéshez sok hazai cég
Több szempontból is piacvezető Magyarország a régióban a felhőszolgáltatásokban. Jellemzően a költségcsökkentési vágy fűti a felhősítést – mutat rá egy új kutatás. Idehaza a vállalkozások fejlődése gyorsabb ezen a területen, mint a leginkább felhőalapú szoftverkörnyezetre támaszkodó országokban működő cégeké.

Nagy előny a könnyű elérhetőség
Regionális kutatás készült a felhősítésről
Az SAP és a Kantar legújabb közös kutatásában több mint 1200 kelet- közép-európai cégvezető vett részt. Nagyjából a háromnegyedük nyilatkozta, hogy a vállalatuk legalább egy felhőszolgáltatást használ. Átlagosan hat üzleti területen alkalmaznak ilyen megoldásokat.
Az eredmények arra utalnak, hogy a felhőalapú technológiák erősen befolyásolják a régiós üzleti környezetet, ugyanakkor a vállalatok előtt még hosszú út áll a teljes hasznosításig. Az elérhető megoldások ismertsége változatos képet mutat a régióban, és a felhőalapú vállalatirányítási rendszerek elterjedése is meglehetősen egyenetlen
– írja elemzésében a hwsw.hu.
Fejlesztéseket terveznek
A felmérésből kiderül, hogy a közép- kelet-európai vállalatok 61 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több üzleti területen vezet be felhőalapú szolgáltatást. Nagyjából 70 százalékuk pedig két éven belül számol ilyen beruházásokkal.
Tízből hét menedzser azonban kockázatosnak tartja, hogy a felhőben esetleg jogosulatlanok is hozzáférhetnek a vállalat érzékenyebb adataihoz. Ezért a válaszadók több mint fele a felhőalapú fejlesztések helyett inkább más kihívásokra fókuszál idén.
A hasonló fejlesztések mellett szólhat az is, hogy amíg a magasabb digitalizációs szinten lévő vállalatok 45 százaléka tapasztalt visszaesést az értékesítésében 2021-ben, a kevésbé modernizált cégek 73 százalékának volt ilyen tapasztalta.
Még több infó a hssw.hu oldalán…
Kapcsolódó cikkeink
Euromonitor International 2025: A szépségipar fő trendjei
A szépségápolási és személyes higiéniai piac dinamikus növekedést mutat, amelyet…
Tovább olvasom >25 új kényelmi üzletet nyit az Asda az év végéig
A brit Asda újabb lendületet vesz a kényelmi üzletek piacán:…
Tovább olvasom >Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >