Spórolásból nyúl a felhősítéshez sok hazai cég
Több szempontból is piacvezető Magyarország a régióban a felhőszolgáltatásokban. Jellemzően a költségcsökkentési vágy fűti a felhősítést – mutat rá egy új kutatás. Idehaza a vállalkozások fejlődése gyorsabb ezen a területen, mint a leginkább felhőalapú szoftverkörnyezetre támaszkodó országokban működő cégeké.

Nagy előny a könnyű elérhetőség
Regionális kutatás készült a felhősítésről
Az SAP és a Kantar legújabb közös kutatásában több mint 1200 kelet- közép-európai cégvezető vett részt. Nagyjából a háromnegyedük nyilatkozta, hogy a vállalatuk legalább egy felhőszolgáltatást használ. Átlagosan hat üzleti területen alkalmaznak ilyen megoldásokat.
Az eredmények arra utalnak, hogy a felhőalapú technológiák erősen befolyásolják a régiós üzleti környezetet, ugyanakkor a vállalatok előtt még hosszú út áll a teljes hasznosításig. Az elérhető megoldások ismertsége változatos képet mutat a régióban, és a felhőalapú vállalatirányítási rendszerek elterjedése is meglehetősen egyenetlen
– írja elemzésében a hwsw.hu.
Fejlesztéseket terveznek
A felmérésből kiderül, hogy a közép- kelet-európai vállalatok 61 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több üzleti területen vezet be felhőalapú szolgáltatást. Nagyjából 70 százalékuk pedig két éven belül számol ilyen beruházásokkal.
Tízből hét menedzser azonban kockázatosnak tartja, hogy a felhőben esetleg jogosulatlanok is hozzáférhetnek a vállalat érzékenyebb adataihoz. Ezért a válaszadók több mint fele a felhőalapú fejlesztések helyett inkább más kihívásokra fókuszál idén.
A hasonló fejlesztések mellett szólhat az is, hogy amíg a magasabb digitalizációs szinten lévő vállalatok 45 százaléka tapasztalt visszaesést az értékesítésében 2021-ben, a kevésbé modernizált cégek 73 százalékának volt ilyen tapasztalta.
Még több infó a hssw.hu oldalán…
Kapcsolódó cikkeink
Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >