Spórolásból nyúl a felhősítéshez sok hazai cég
Több szempontból is piacvezető Magyarország a régióban a felhőszolgáltatásokban. Jellemzően a költségcsökkentési vágy fűti a felhősítést – mutat rá egy új kutatás. Idehaza a vállalkozások fejlődése gyorsabb ezen a területen, mint a leginkább felhőalapú szoftverkörnyezetre támaszkodó országokban működő cégeké.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-18-13.19.31.png)
Nagy előny a könnyű elérhetőség
Regionális kutatás készült a felhősítésről
Az SAP és a Kantar legújabb közös kutatásában több mint 1200 kelet- közép-európai cégvezető vett részt. Nagyjából a háromnegyedük nyilatkozta, hogy a vállalatuk legalább egy felhőszolgáltatást használ. Átlagosan hat üzleti területen alkalmaznak ilyen megoldásokat.
Az eredmények arra utalnak, hogy a felhőalapú technológiák erősen befolyásolják a régiós üzleti környezetet, ugyanakkor a vállalatok előtt még hosszú út áll a teljes hasznosításig. Az elérhető megoldások ismertsége változatos képet mutat a régióban, és a felhőalapú vállalatirányítási rendszerek elterjedése is meglehetősen egyenetlen
– írja elemzésében a hwsw.hu.
Fejlesztéseket terveznek
A felmérésből kiderül, hogy a közép- kelet-európai vállalatok 61 százaléka tervezi, hogy 2023-ban több üzleti területen vezet be felhőalapú szolgáltatást. Nagyjából 70 százalékuk pedig két éven belül számol ilyen beruházásokkal.
Tízből hét menedzser azonban kockázatosnak tartja, hogy a felhőben esetleg jogosulatlanok is hozzáférhetnek a vállalat érzékenyebb adataihoz. Ezért a válaszadók több mint fele a felhőalapú fejlesztések helyett inkább más kihívásokra fókuszál idén.
A hasonló fejlesztések mellett szólhat az is, hogy amíg a magasabb digitalizációs szinten lévő vállalatok 45 százaléka tapasztalt visszaesést az értékesítésében 2021-ben, a kevésbé modernizált cégek 73 százalékának volt ilyen tapasztalta.
Még több infó a hssw.hu oldalán…
Kapcsolódó cikkeink
Tovább mélyítjük az agrárkapcsolatainkat Azerbajdzsánnal
Oktatási, tudományos és állattartási kérdésekről is egyeztetett Nagy István tárcavezető,…
Tovább olvasom >SAP: Az adatvezérelt megoldások a divatiparban is hatékonyak
A divatipar szereplőinek, gyártóknak és kereskedőknek is számos kihívással kell…
Tovább olvasom >Digitális Forradalom a nyúlhústermelésben: sikeresen zárult a Tetrabbit és az Állatorvostudományi Egyetem innovatív projektje
A digitalizáció az élet minden területét átalakítja. Ma már mindenki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >