Spontánabb módon vásárolnak és kevesebb figyelmet szentelnek a vásárlók az akcióknak
A német fogyasztók vásárlási szokásai 2024 nyarán megváltoztak: már kevésbé figyeltek az akciókra, és több spontán vásárlást végeztek, mint 2023 őszén.
Az IFH Förderer 2023 októberében és 2024 júliusában 3.000 német fogyasztó megkérdezésével készített új tanulmánya szerint míg 2023-ban még a vásárlók 83%-a tartotta fontosnak az akciókat, addig 2024-ben ez az arány 79%-ra csökkent. A spontán vásárlások aránya viszont emelkedett: míg 2023-ban 67%-kal volt kevesebb a spontán vásárlások száma, addig 2024 nyarára ez az arány 63%-ra mérséklődött.
A kutatást vezető Prof. Dr. Werner Reinartz, a Kölni Egyetem professzora, megjegyezte, hogy a krízishangulat lassan, de érzékelhetően javul, ami a vásárlási döntésekre és a fogyasztási trendekre is hatással van. A vásárlói élmény, a fenntarthatóság és az új technológiák, valamint a „Wow-faktor” egyre nagyobb szerepet kapnak.
Míg 2023 őszén a vásárlók többsége (68%) még mindig racionális és strukturált döntéshozóként viselkedett, ez az arány 2024 nyarára 65%-ra csökkent, és több fogyasztó (35%) vallotta magát emocionális alapon, spontán vásárlónak. Ennek eredményeként az impulzusvásárlások 204 milliárd eurós forgalmat generáltak, ami 23 milliárd euró növekedést jelent 2023 októberéhez képest. Ezzel szemben a racionális vásárlók 8 milliárd euróval kevesebbet költöttek ugyanebben az időszakban.
Reinartz szerint a kisebb árérzékenység és a külső inspirációért hálás emocionális vásárlói kör növekedésével a kereskedelem számára új lehetőségek nyílnak. Ez érinti az online és a fizikai üzletek kialakítását, például önkiszolgáló pénztárak és más digitális szolgáltatások bevezetésével. A fenntarthatóság is mind fontosabbá válik, például a használt cikkek vagy javítási szolgáltatások formájában. A verseny egyre éleződik, így a vásárlói élmény fokozása, például kávézóval vagy automatizált fizetéssel, kulcsfontosságú lehet a sikerhez.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >