Spontánabb módon vásárolnak és kevesebb figyelmet szentelnek a vásárlók az akcióknak
A német fogyasztók vásárlási szokásai 2024 nyarán megváltoztak: már kevésbé figyeltek az akciókra, és több spontán vásárlást végeztek, mint 2023 őszén.
Az IFH Förderer 2023 októberében és 2024 júliusában 3.000 német fogyasztó megkérdezésével készített új tanulmánya szerint míg 2023-ban még a vásárlók 83%-a tartotta fontosnak az akciókat, addig 2024-ben ez az arány 79%-ra csökkent. A spontán vásárlások aránya viszont emelkedett: míg 2023-ban 67%-kal volt kevesebb a spontán vásárlások száma, addig 2024 nyarára ez az arány 63%-ra mérséklődött.
A kutatást vezető Prof. Dr. Werner Reinartz, a Kölni Egyetem professzora, megjegyezte, hogy a krízishangulat lassan, de érzékelhetően javul, ami a vásárlási döntésekre és a fogyasztási trendekre is hatással van. A vásárlói élmény, a fenntarthatóság és az új technológiák, valamint a „Wow-faktor” egyre nagyobb szerepet kapnak.
Míg 2023 őszén a vásárlók többsége (68%) még mindig racionális és strukturált döntéshozóként viselkedett, ez az arány 2024 nyarára 65%-ra csökkent, és több fogyasztó (35%) vallotta magát emocionális alapon, spontán vásárlónak. Ennek eredményeként az impulzusvásárlások 204 milliárd eurós forgalmat generáltak, ami 23 milliárd euró növekedést jelent 2023 októberéhez képest. Ezzel szemben a racionális vásárlók 8 milliárd euróval kevesebbet költöttek ugyanebben az időszakban.
Reinartz szerint a kisebb árérzékenység és a külső inspirációért hálás emocionális vásárlói kör növekedésével a kereskedelem számára új lehetőségek nyílnak. Ez érinti az online és a fizikai üzletek kialakítását, például önkiszolgáló pénztárak és más digitális szolgáltatások bevezetésével. A fenntarthatóság is mind fontosabbá válik, például a használt cikkek vagy javítási szolgáltatások formájában. A verseny egyre éleződik, így a vásárlói élmény fokozása, például kávézóval vagy automatizált fizetéssel, kulcsfontosságú lehet a sikerhez.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >