Spontánabb módon vásárolnak és kevesebb figyelmet szentelnek a vásárlók az akcióknak
A német fogyasztók vásárlási szokásai 2024 nyarán megváltoztak: már kevésbé figyeltek az akciókra, és több spontán vásárlást végeztek, mint 2023 őszén.
Az IFH Förderer 2023 októberében és 2024 júliusában 3.000 német fogyasztó megkérdezésével készített új tanulmánya szerint míg 2023-ban még a vásárlók 83%-a tartotta fontosnak az akciókat, addig 2024-ben ez az arány 79%-ra csökkent. A spontán vásárlások aránya viszont emelkedett: míg 2023-ban 67%-kal volt kevesebb a spontán vásárlások száma, addig 2024 nyarára ez az arány 63%-ra mérséklődött.
A kutatást vezető Prof. Dr. Werner Reinartz, a Kölni Egyetem professzora, megjegyezte, hogy a krízishangulat lassan, de érzékelhetően javul, ami a vásárlási döntésekre és a fogyasztási trendekre is hatással van. A vásárlói élmény, a fenntarthatóság és az új technológiák, valamint a „Wow-faktor” egyre nagyobb szerepet kapnak.
Míg 2023 őszén a vásárlók többsége (68%) még mindig racionális és strukturált döntéshozóként viselkedett, ez az arány 2024 nyarára 65%-ra csökkent, és több fogyasztó (35%) vallotta magát emocionális alapon, spontán vásárlónak. Ennek eredményeként az impulzusvásárlások 204 milliárd eurós forgalmat generáltak, ami 23 milliárd euró növekedést jelent 2023 októberéhez képest. Ezzel szemben a racionális vásárlók 8 milliárd euróval kevesebbet költöttek ugyanebben az időszakban.
Reinartz szerint a kisebb árérzékenység és a külső inspirációért hálás emocionális vásárlói kör növekedésével a kereskedelem számára új lehetőségek nyílnak. Ez érinti az online és a fizikai üzletek kialakítását, például önkiszolgáló pénztárak és más digitális szolgáltatások bevezetésével. A fenntarthatóság is mind fontosabbá válik, például a használt cikkek vagy javítási szolgáltatások formájában. A verseny egyre éleződik, így a vásárlói élmény fokozása, például kávézóval vagy automatizált fizetéssel, kulcsfontosságú lehet a sikerhez.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >