Speciális és kényelmi innovációk
Az életstílus, a fogyasztási és a vásárlási szokások változása következtében a háztartási vegyiáruk és testápoló szerek eladásai jelentősen növelhetők innovatív termékek bevezetésével. Kedvező keresletre számíthatnak többek között a különféle speciális tisztítószerek. Ilyen például a mosogatógépek tisztán tartását szolgáló, az edényhez, tányérhoz, pohárhoz használatostól elkülönülő szer, továbbá az edény-öblítő.Helyzetüket javítja, hogy ebben a szegmensben a korábbiakhoz képest most több a promóció. A gépi mosogatószerek piacának bővülése szinte magától értetődik, hiszen egyre több háztartás szerez be mosogatógépet.
A Nielsen kutatásai szerint az innovációk egyik fő iránya, hogy az új termék minél inkább szolgálja a fogyasztók kényelmét, tegye kellemesebbé az életüket. Az ilyen termékfejlesztési koncepciók sikerét igazolja a nagy növekedést elérő háztartási vegyiáruk és testápoló szerek listája.
A kényelmi termékek iránti igény növekedésére példa a tisztítókendők és más háztartási papíráruk erősödő piaci pozíciója.
Egyre többet adnak el a dobozos papír zsebkendőből, mert a korábbi csomagoláshoz képest könnyebb kivenni a dobozból. Hódít az illatos termék. Keresett az illatosított toalettpapír is, ami már átterjedt a saját márkákra is.
A kényelmi termékek közt említhetjük az újabb tisztítószereknél, hogy hatásukat hosszabb ideig fejtik ki, vagy azt, hogy plusz fertőtlenítőtulajdonsággal is rendelkeznek.
Az orvostudomány legújabb kutatási eredményei motiválják többek között a szájápolás fejlődését. A bonyolultabb követelményeknek megfelelő innovatív fogkefék megmozdították a kategóriát. Nem csak a modern fogkefékre támadt kereslet, hanem az egyszerűbbek forgalma is növekszik, amit a saját márkák alacsony árszínvonala ösztönöz.
Háztartási papíráruk fogyasztói átlagára az utóbbi években.
Forint/kiszerelési egység (csomag)
Szegmens 2005. 2006. 2006. 2007. Növekedés
V.-VI. V.-VI. IX.-X. V.-VI. százalékban
2007 MJ/2006 MJ
Papír zsebkendő 96 102 106 110 + 8
100 darabos
Papír zsebkendő 27 27 27 28 + 4
1×10 darabos
Papír zsebkendő 286 259 263 262 + 1
dobozos
Toalettpapír 175 181 180 188 + 4
4 tekercs
Toalattpapír 339 364 365 355 – 2
8 tekercs
Szalvéta 259 247 263 213 – 14
20 darabos
Konyhai papírtörlő 142 134 146 149 +11
2 tekercs
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >