Spar: visszafogják kiadásaikat a vevők
A Spar májusi forgalma azt mutatta, hogy sokan visszafogják kiadásaikat, mert attól tartanak, hogy a gazdasági válság miatt bajba kerülhetnek. Az emberek nem szoktak hozzá a napi bevásárláshoz – írja a napi.hu.
A Spar 2019-ben 10 százalékos növekedéssel 679,6 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, Tatán hipermarket épült, emellett két új szupermarket nyitotta meg a kapuit, további 14 üzletet pedig felújítottak. Az év végén összesen 572 áruház tartozott a cégcsoporthoz -mondta Heiszler Gabriella ügyvezetõ igazgató a Világgazdaságnak.
Márciusban néhány napig a karácsonyt idézték az eladások, az áprilisra viszont rányomta a bélyegét, hogy forgalmi szempontból elmaradt a húsvét. Májusban már látszott az óvatosság, érezhetően sokan tartanak attól, hogy megváltozik az anyagi helyzetük. Emiatt az olcsóbb élelmiszerek kerülhetnek előtérbe, de az is megfigyelhető, hogy hiába vált többé-kevésbé újra szabaddá a mozgás, az emberek nem szoktak vissza a napi bevásárláshoz
A vásárlószám mintegy 30 százalékkal esett vissza, kérdés, hogy a fogyasztók hosszabb távon is úgy gondolják-e majd, hogy elég hetente kétszer boltba menni. Heiszler Gabriella szerint krízisidőszakban különösen fontos, hogy rövidüljön az ellátási lánc, de az áruházlánc beszerzési politikája eddig is Magyarországra fókuszált.
A Sparra havi mintegy egymilliárd forint terhet rovó kiskereskedelmi különadó miatt konszernszintű döntés született arról, hogy melyek azok a beruházások, amelyekre mindenképpen szükség van, és melyek azok, amelyek átütemezhetők. Emellett kisebb folyó költségeken is spórolnak, beleértve ebbe az átalakításokat és a biztonsági őrök óraszámát. (napi.hu, Komócsin Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Grillszezonra hangolva: a SPAR erősít a frisshús- és kényelmitermék-kínálatban
A jó idővel együtt elindul a grillszezon, a SPAR pedig…
Tovább olvasom >A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >