Spar: visszafogják kiadásaikat a vevők
A Spar májusi forgalma azt mutatta, hogy sokan visszafogják kiadásaikat, mert attól tartanak, hogy a gazdasági válság miatt bajba kerülhetnek. Az emberek nem szoktak hozzá a napi bevásárláshoz – írja a napi.hu.
A Spar 2019-ben 10 százalékos növekedéssel 679,6 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, Tatán hipermarket épült, emellett két új szupermarket nyitotta meg a kapuit, további 14 üzletet pedig felújítottak. Az év végén összesen 572 áruház tartozott a cégcsoporthoz -mondta Heiszler Gabriella ügyvezetõ igazgató a Világgazdaságnak.
Márciusban néhány napig a karácsonyt idézték az eladások, az áprilisra viszont rányomta a bélyegét, hogy forgalmi szempontból elmaradt a húsvét. Májusban már látszott az óvatosság, érezhetően sokan tartanak attól, hogy megváltozik az anyagi helyzetük. Emiatt az olcsóbb élelmiszerek kerülhetnek előtérbe, de az is megfigyelhető, hogy hiába vált többé-kevésbé újra szabaddá a mozgás, az emberek nem szoktak vissza a napi bevásárláshoz
A vásárlószám mintegy 30 százalékkal esett vissza, kérdés, hogy a fogyasztók hosszabb távon is úgy gondolják-e majd, hogy elég hetente kétszer boltba menni. Heiszler Gabriella szerint krízisidőszakban különösen fontos, hogy rövidüljön az ellátási lánc, de az áruházlánc beszerzési politikája eddig is Magyarországra fókuszált.
A Sparra havi mintegy egymilliárd forint terhet rovó kiskereskedelmi különadó miatt konszernszintű döntés született arról, hogy melyek azok a beruházások, amelyekre mindenképpen szükség van, és melyek azok, amelyek átütemezhetők. Emellett kisebb folyó költségeken is spórolnak, beleértve ebbe az átalakításokat és a biztonsági őrök óraszámát. (napi.hu, Komócsin Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >