Spar: visszafogják kiadásaikat a vevők
A Spar májusi forgalma azt mutatta, hogy sokan visszafogják kiadásaikat, mert attól tartanak, hogy a gazdasági válság miatt bajba kerülhetnek. Az emberek nem szoktak hozzá a napi bevásárláshoz – írja a napi.hu.
A Spar 2019-ben 10 százalékos növekedéssel 679,6 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, Tatán hipermarket épült, emellett két új szupermarket nyitotta meg a kapuit, további 14 üzletet pedig felújítottak. Az év végén összesen 572 áruház tartozott a cégcsoporthoz -mondta Heiszler Gabriella ügyvezetõ igazgató a Világgazdaságnak.
Márciusban néhány napig a karácsonyt idézték az eladások, az áprilisra viszont rányomta a bélyegét, hogy forgalmi szempontból elmaradt a húsvét. Májusban már látszott az óvatosság, érezhetően sokan tartanak attól, hogy megváltozik az anyagi helyzetük. Emiatt az olcsóbb élelmiszerek kerülhetnek előtérbe, de az is megfigyelhető, hogy hiába vált többé-kevésbé újra szabaddá a mozgás, az emberek nem szoktak vissza a napi bevásárláshoz
A vásárlószám mintegy 30 százalékkal esett vissza, kérdés, hogy a fogyasztók hosszabb távon is úgy gondolják-e majd, hogy elég hetente kétszer boltba menni. Heiszler Gabriella szerint krízisidőszakban különösen fontos, hogy rövidüljön az ellátási lánc, de az áruházlánc beszerzési politikája eddig is Magyarországra fókuszált.
A Sparra havi mintegy egymilliárd forint terhet rovó kiskereskedelmi különadó miatt konszernszintű döntés született arról, hogy melyek azok a beruházások, amelyekre mindenképpen szükség van, és melyek azok, amelyek átütemezhetők. Emellett kisebb folyó költségeken is spórolnak, beleértve ebbe az átalakításokat és a biztonsági őrök óraszámát. (napi.hu, Komócsin Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >Innováció és természet találkozása: A Herbiovit újdonságai megérkezte a SPAR üzletekbe
Elsőként a SPAR és INTERSPAR polcaira került ki a Herbiovit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >