Vásárlóival együtt lesz egyre zöldebb vállalat a SPAR
A SPAR üzleti filozófiájának egyik sarkalatos pontja a környezettudatos vállalatirányítás. A kiskereskedelmi áruházlánc a hulladékkezeléstől a logisztikán át a reklámtevékenységig egyre több környezetkímélő megoldást alkalmaz és vásárlóit is bevonja azok működtetésébe. Ennek köszönhetően csökken a műanyag csomagolások mennyisége, és egyre több újrahasznosítható papír kerül felhasználásra. Több helyen lesznek elérhetőek a hulladéküveg-gyűjtő szigetek és csökken a szórólapok súlya is.
„A SPAR közösségének életében napról napra meghatározóbb elv és gyakorlat a környezettudatosság. A környezetvédelem és a fenntartható fejlődésre való törekvés a vállalat üzlethálózatában, a logisztikai központokban, az élelmiszeripari üzemekben és a cégközpontban is a mindennapok része. A SPAR évekkel ezelőtt egy belső fejlesztési programot indított, melynek célja a felhasznált műanyagcsomagolások és eladott műanyagból készült termékek mennyiségének a jelentős csökkentése volt. Jelenleg már csak kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékunkban, ugyanakkor számos környezetkímélő megoldást alkalmazunk: ilyen a papír szalagfüles táska, a papír hőszigetelős táska, az úgynevezett non-woven többször használatos környezetbarát táska, valamint a PP-típusú, többször használatos bevásárlótáska. 2019-ben a műanyag hőszigetelős táskákat is olyan R-PET mélyhűtőtáskákkal váltjuk ki, amelyek újrahasznosított PET palackokból készülnek, a műanyag szalagfüles bevásárlótáskákból pedig olyanokat kínálunk, amelyek kizárólag biológiailag lebomló anyagokból kerülnek előállításra. Az idei év nagy újdonságának a lebomló, komposztálható szalagfüles táskák, valamint további PP- és R-PET-típusú, környezetbarát táskák bevezetése számít. Ezzel a lépéssel a bevásárlótáska-kínálatunk teljesen műanyagmentessé válik” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Évről évre növekszik a környezettudatos vásárlók száma is, a 2018-as évben a fogyasztók több mint 40%-a már a környezetbarát, többször használatos zacskókat és bevásárlótáskákat részesítette előnyben a vásárlásai során.
A SPAR egyre jobb eredményeket ér az újrapapír alkalmazása terén. Az anyagában újrahasznosított karton- és papírhulladék éves mennyisége 2014 és 2018 között közel 25%-kal, 12 ezerről közel 15 ezer tonnára nőtt. A természetes eredete és gyors lebomlása miatt eleve környezetbarát anyagnak tekinthető papír újragyártásakor jelentősen csökkenthetők, vagy akár teljesen megszüntethetők az olyan környezeti terhek, amiket a túlzott fakivágás, a talajerózió, az élőhely-károsítás és a nagy energia- és vízhasználat okoz.
A SPAR és INTERSPAR áruházakban már ötödik esztendeje működik az üveghulladék-gyűjtés, és évről évre nő a vásárlók által leadott mennyiség: tavaly 640 tonna üveghulladékot adtak le a SPAR szelektív szigetein. A házhoz érkező szelektív gyűjtés miatt az üveg gyűjtőszigetek száma csökken, ezért figyelembe véve a növekvő fogyasztói igényt a SPAR az üzlethálózatában kiterjesztette a hulladéküveg-gyűjtő szolgáltatását. A vásárlók nem csak a betétdíjas üvegeiket, hanem az egyszer használatos üveghulladékaikat is leadhatják vásárlásaik során az üzletekben kihelyezett szelektív hulladékgyűjtőkbe. A vállalat 2016-ban partnercégével, a Sárvári HUKE Kft.-vel egy mindenki számára könnyen elérhető csomagolási üveghulladék-gyűjtési rendszert vezetett be. Az összegyűjtött üveghulladék újrahasznosítására a Sárvári HUKE Kft. anyacége, az ARW Magyarország a biztosíték, amely egyedülálló, a legmodernebb technológiájú és környezetbarát – alacsony energiaigényű és szén-dioxid–kibocsátású – üveghulladék-hasznosító üzemmel rendelkezik.
Az áruházlánc célja, hogy a jövőben tovább csökkentse a kínálatában az egyszer használatos műanyag tárgyak mennyiségét. Ennek érdekében folyamatosan keresik az alternatív megoldásokat. Jelenleg kiváltásképp cukornádból, pálmalevélből vagy papírból készült árukat kínálnak a műanyagok helyett. Ezeket olyan extra promóciókban emelik ki az újrahasznosított termékek támogatásához, amelyekkel a vásárlók figyelmét szeretnék a téma fontosságára felhívni és környezetkímélő megoldást kínálni a számukra.
A vásárlók az élelmiszerek beszerzésekor is több környezetbarát lehetőséggel találkozhatnak az üzletekben: a pékáruk esetében már megvalósult a műanyagot kiváltó ablakos papírzacskók használata, 2019 januárjától a friss tojás is kizárólag papírcsomagolásban kerül a kosarakba, az idei első negyedévében pedig újrahasználható polyester táskákkal is találkozhatnak a vevők a zöldség-gyümölcs részlegen. A vállalat emellett tervezi az összehajtható kartondobozok áruházi alkalmazását is.
Nem csak a csomagolási hulladék csökkent, hanem a vállalat belső működése során szükséges papír mennyisége is. A környezet megóvására a vállalat központjának irodáiban, a logisztikai központokban, vagy akár az üzletekben is lehetőség van, ezért a SPAR már évekkel ezelőtt beépítette mindennapi gyakorlatába a munkatársak környezetvédelmi képzését. A SPAR a környezettudatos magatartás oktatásán és népszerűsítésén túl a munkafolyamatok során környezetkímélő technológiákat és eljárásokat alkalmaz. Az áruházlánc 2018-ban a papír hulladék-kibocsátási mennyisége 335%-át, műanyagfólia kibocsátásának 95%-át gyűjtötte vissza és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításáról. A SPAR számára a hulladék nem szemét, hanem egy lehetőség, amelyet a megfelelő technológiával újra értékké alakíthatnak.
A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a http://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.
Kapcsolódó cikkeink
Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >