„SPAR – a fenntartható jövőért” szlogennel új ernyőmárkát vezetett be a vállalat
A SPAR és a fenntarthatóság
Felelős kereskedelmi nagyvállalatként a SPAR régóta aktív és igen változatos tevékenységet végez a fenntarthatósággal kapcsolatos ügyek terén. A vállalat most ezen tevékenységét egységes keretbe szervezte, összekötve a fenntartható fejlődés ágait, mint a környezetvédelem, az egészséges életmód támogatása, az élelmiszer-biztonság, a munkatársak támogatása, valamint a társadalmi felelősségvállalás.
A SPAR számos jótékonysági, illetve környezettudatos üzleti kezdeményezéssel és az egészségtudatos életmódra ösztönző aktivitásaival eddig is sokat tett fontos, a bolygónkat érintő ügyekben. Most ezeket egységes keretrendszerbe foglalta – mondta Maczelka Márk. A SPAR kommunikációs vezetője hozzátette:
„A »SPAR – a fenntartható jövőért« program jegyében vállalatunk elsősorban azokra a területekre összpontosít, melyeken eddig is komoly eredményeket értünk el vevőinkkel és partnereinkkel együtt. Ilyen a környezet, az egészség, az élelmiszer-biztonság, a munkatársaink biztonsága és a társadalom hátrányos helyzetű tagjainak segítése. Az ezeket azonosító új ernyőmárka bevezetése kapcsán megszületett a program logója és a hozzá tartozó szlogen, valamint elkészült a már megvalósított intézkedéseket bemutató weboldal is.”
Környezeti fenntarthatóság
A SPAR üzleti filozófiájának sarkalatos pontja a környezettudatos vállalatirányítás. A kiskereskedelmi áruházlánc a hulladékkezeléstől a logisztikán át a reklámtevékenységig egyre több környezetkímélő megoldást alkalmaz és vásárlóit is bevonja azok működtetésébe.
A SPAR az elmúlt években az üzleti felújítása során a korszerűsített üzletegységekbe minden esetben energiatakarékos eszközöket integrált.
A SPAR számos környezetkímélő megoldást is alkalmaz: ilyen a papír szalagfüles táska, a papír hőszigetelős táska, az úgynevezett non-woven többször használatos környezetbarát táska, valamint a PP-típusú, többször használatos bevásárlótáska.
A SPAR-ban az anyagában újrahasznosított karton- és papírhulladék éves mennyisége 2014 és 2018 között közel 25%-kal, 12 ezerről közel 15 ezer tonnára nőtt. A SPAR- és INTERSPAR-áruházakban már hatodik esztendeje működik az üveghulladék-gyűjtés, és évről évre nő a vásárlók által leadott mennyiség: tavaly 640 tonna üveghulladékot adtak le a SPAR szelektív szigetein.
A SPAR 2019-ben több olyan környezetbarát csomagolástechnikai megoldást vezetett be, amelyeknek köszönhetően még kevesebb eldobható műanyag hulladék keletkezik. Az egyik ilyen a többször használatos zöldség-gyümölcs, valamint pékárutasak, a másik pedig a szilikon zárófedél, melyek a sikeres tesztidőszakokat követően, március végétől már a SPAR valamennyi üzletében elérhetőek.
Az üzletlánc az NKM Mobilitás Kft.-t választotta elektromobilitási partnerének. A SPAR a fenntarthatósági programja keretében 17 áruházához 33 elektromos gépjármű töltőberendezést telepített még tavaly.
Egészséges életmód és sport
A SPAR a társadalmi kezdeményezések mellett az egészséges életmódot és a sportot népszerűsítő programok támogatását is kiemelt ügyként kezeli. Évek óta névadó szponzora a SPAR Budapest Maraton Fesztiválnak.
A vállalat a saját előállítású termékcsaládja körében jelentősen mérsékeli a hozzáadott cukor mennyiségét. A vállalat a Kevesebb cukor – több vitalitás! elnevezésű kampánya mellett a pékáruk sótartalmának csökkentését is tervezi. A SPAR áruházakban 2016 októberétől a glutén- és laktózmentes, a bio- és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogramokkal jelölve kínálja.
Munkatársak támogatása – A SPAR-családban minden dolgozónak fontos szerep jut
A SPAR évek óta az egyik legnagyobb munkaadó Magyarországon, és tevékenységét annak szellemében és elismerésével végzi, hogy a dolgozók jelentik a siker egyik forrását.
A tisztelet jeleként a cég évek óta bővíti béren kívüli juttatásainak körét és versenyképes jövedelmet, valamint egyedülálló módon 13. havi fizetést biztosít alkalmazottainak. Évek óta sikeres az a hűségprogram, amelynek lényege, hogy a vállalatnál eltöltött évekkel egyenesen arányosan nő a béren kívüli juttatások nagysága.
Azok számára, akik 15, 25 vagy 40 éve állnak a cég alkalmazásában, minden évben ünnepélyes keretek között mond köszönetet a SPAR vezetősége, valamint kifejezi megbecsülését a nyugdíjba vonulók felé is. 2018-ban több mint 400 dolgozó vehette át ajándékát.
A SPAR szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást
Értékteremtő családi vállalkozásként a SPAR fontosnak tartja a társadalmi kezdeményezéseket, mélyen átérzi a közösségek szolgálatának fontosságát, számtalan hasznos és jótékony kezdeményezés támogatója.
A vállalat jelenleg 119 megváltozott munkaképességű munkavállalónak és 10 fő fogyatékkal élő, autista fiatalnak ad munkát. A SPAR 2017-től együttműködik a tótvázsonyi Janka Tanyával, amely egy autista fiatalokkal foglalkozó nonprofit szervezet.
A SPAR és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat együttműködése több mint két évtizede kezdődött, a cégcsoport ma már jelen van az ország egyik legnagyobb karitatív szervezetének mindennapos munkájában. A szeretetszolgálattal közösen szervezett Adni Öröm! karácsonyi élelmiszergyűjtésre először 1997-ben került sor, amely azóta az ország egyik legismertebb és tízezrek által várt és keresett jótékonysági eseménye.
Az áruházlánc a kijelölt budapesti és vidéki üzleteiben már karácsony előtt megkezdte a Magyar Máltai Szeretetszolgálat pátyi és gyulaji műhelyeiben dolgozó sérült, illetve szociálisan rászoruló munkavállalóknak megélhetést biztosító élelmiszereinek forgalmazását is.
A Gyermekétkeztetési Alapítvány 25 éve segít a szegénységben élő vagy alultáplált gyermekeknek ételhez jutni, a SPAR-ral hét éve működik együtt és gyűjt erre a célra pénzadományt több mint 100 áruházban. A Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány képviselői pedig évek óta gyűjtenek adományokat a SPAR és INTERSPAR üzletekben.
Legmagasabb minőségi szabványok a SPAR-nál
A SPAR üzletfilozófiájának legfontosabb célja a vevők hatékony, minőségi kiszolgálása. Közel négyszáz áruház biztonságos és gyors ellátását kell megoldani nap mint nap ellenőrzött, magas minőségű élelmiszerekkel, ezért a SPAR vezetése úgy döntött, hogy olyan minőségirányítási szabványokat vezet be a napi működésbe, amelyek lehetővé teszik a vállalatirányítási folyamatok nyomon követhetőségét, és szem előtt tartják az élelmiszer-biztonságot. Az önkéntesen vállalt minőségirányítási rendszer működtetésével a SPAR nemcsak beszállító partnereitől várja el a termék-előállítás folyamatainak teljes szabályozottságát, hanem saját maga is megfelel a minőségirányítási követelményeknek.
Segítség a koronavírus járvány alatt
A koronavírus okozta járvány idején az áruházlánc szendvicsekkel és 1,5 millió forint adománnyal támogatja az Etesd a Dokit! civil kezdeményezést, amely naponta több mint 100 egészségügyi dolgozó meleg ebédjéről gondoskodott. A SPAR adománya nemcsak a meleg ebédekhez biztosított alapanyagot, de hideg élelemmel – az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben készülő, előrecsomagolt szendvicsekkel – is támogatta a koronavírus elleni küzdelemben részt vevő, több fővárosi kórház orvosait és egészségügyi dolgozóit.
A vállalat az UNICEF Magyarország felhívására pénzügyi támogatást is nyújtott és szendvicseket biztosított a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekeknek és a gyermekvédelmi rendszerben dolgozóknak. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >