Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 11:17

A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour névre keresztelt virtuális asszisztens a Gemini 2.0 technológiára épül, és kezdetben 3000 munkavállaló munkáját támogatja. A cél a dolgozók digitális átmenetre való felkészítése és az ügyfélszolgálat fejlesztése.

Az AI.Carrefour virtuális asszisztens része a vállalat digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Az AI-asszisztensbe a jövőben fokozatosan épülnek be olyan funkciók, amelyek megkönnyíthetik az AI használatát a vállalat minden szintjén, a spanyol munkaerő pedig 2025-ben átfogó AI-képzésben részesül.

A lépés része a vállalat 2021-ben indított digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy a Carrefour technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon. E stratégia másik fontos eleme az Uno.ai nevű „szuperügynök”, amely az üzleti döntéshozatalt, a kommunikációt és prezentációkészítést hivatott támogatni, számos belső folyamatot optimalizál, és javítja a vásárlói élményt, de képes egészséges és fenntartható F&B trendeket is azonosítani.

A McKinsey becslése szerint az iparág teljes digitális átalakítása 2030-ig 230 milliárd eurós befektetést igényel. //

Kapcsolódó cikkeink