Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour névre keresztelt virtuális asszisztens a Gemini 2.0 technológiára épül, és kezdetben 3000 munkavállaló munkáját támogatja. A cél a dolgozók digitális átmenetre való felkészítése és az ügyfélszolgálat fejlesztése.

Az AI.Carrefour virtuális asszisztens része a vállalat digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Az AI-asszisztensbe a jövőben fokozatosan épülnek be olyan funkciók, amelyek megkönnyíthetik az AI használatát a vállalat minden szintjén, a spanyol munkaerő pedig 2025-ben átfogó AI-képzésben részesül.
A lépés része a vállalat 2021-ben indított digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy a Carrefour technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon. E stratégia másik fontos eleme az Uno.ai nevű „szuperügynök”, amely az üzleti döntéshozatalt, a kommunikációt és prezentációkészítést hivatott támogatni, számos belső folyamatot optimalizál, és javítja a vásárlói élményt, de képes egészséges és fenntartható F&B trendeket is azonosítani.
A McKinsey becslése szerint az iparág teljes digitális átalakítása 2030-ig 230 milliárd eurós befektetést igényel. //
Kapcsolódó cikkeink
Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >