Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour névre keresztelt virtuális asszisztens a Gemini 2.0 technológiára épül, és kezdetben 3000 munkavállaló munkáját támogatja. A cél a dolgozók digitális átmenetre való felkészítése és az ügyfélszolgálat fejlesztése.

Az AI.Carrefour virtuális asszisztens része a vállalat digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Az AI-asszisztensbe a jövőben fokozatosan épülnek be olyan funkciók, amelyek megkönnyíthetik az AI használatát a vállalat minden szintjén, a spanyol munkaerő pedig 2025-ben átfogó AI-képzésben részesül.
A lépés része a vállalat 2021-ben indított digitális stratégiájának, amelynek célja, hogy a Carrefour technológia- és adatvezérelt kiskereskedelmi céggé váljon. E stratégia másik fontos eleme az Uno.ai nevű „szuperügynök”, amely az üzleti döntéshozatalt, a kommunikációt és prezentációkészítést hivatott támogatni, számos belső folyamatot optimalizál, és javítja a vásárlói élményt, de képes egészséges és fenntartható F&B trendeket is azonosítani.
A McKinsey becslése szerint az iparág teljes digitális átalakítása 2030-ig 230 milliárd eurós befektetést igényel. //
Kapcsolódó cikkeink
Bolti eszközök és berendezések, 1. rész: Kevesebb kibocsátás, több kontroll
A kiskereskedelmi terek átalakulása ma már nem csupán esztétikai vagy…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >