Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada (34%) valamely kínai platformon, például az Alibabán, a Temun vagy a Sheinen történt. E platformok piaci részesedése (a rendelési gyakoriságot tekintve) jóval magasabb Spanyolországban, mint más európai országokban. Igaz ugyanakkor az is, hogy a spanyol fogyasztók jóval kevesebbet költöttek ezeken a platformokon, mint más országok fogyasztói.
Az NIQ fogyasztói online paneljének legutóbbi, 2024 első felében kilenc országban – az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Belgiumban, Ausztriában és Írországban – vizsgálta az Európában egyre népszerűbb kínai vásárlási platformok helyzetét.
A jelentése szerint a kínai platformok piaci részesedése Spanyolországban a legnagyobb, eléri a 34%-ot. Ehhez képest Olaszországban az online vásárlások 14%-a történt a Temu, az Alibaba vagy a Shein oldalon. Franciaországban ez az arány 9%, amelyet Németország követ 8%-kal és az Egyesült Királyság 6%-kal.
A spanyol fogyasztók 2024 első félévében fejenként átlagosan 497 eurót költöttek és ennél kevesebbet, 475 eurót csak az ír fogyasztók adtak ki ezeken az oldalakon. A németek viszont fejenként átlagosan 1125 euróért, míg a britek 997 euróért vásároltak, a francia fogyasztók pedig átlagosan 951 eurót fordítottak ezeken a felületeken különböző árucikkek rendelésére.
A rendelések számát tekintve, az legmagasabb az Egyesült Királyságban vásárlónként 22,7 vásárlással. Németországban a vásárlási gyakoriság 18,2 rendelés/vevő. A spanyol fogyasztók fejenként 12,1 megrendelést adtak le, amely több mint Olaszországban, Belgiumban és Írországban.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >BP benzinkutakon nyit boltokat a DIA Spanyolországban
A spanyolországi DIA szupermarketlánc és a BP együttműködésének köszönhetően egy…
Tovább olvasom >Földrengés rázta meg a magyarok kedvenc üdülőhelyét
5,5-es erősségű földrengés rázta meg ma reggel Dél-Spanyolország délkeleti partvidékét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >