Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada (34%) valamely kínai platformon, például az Alibabán, a Temun vagy a Sheinen történt. E platformok piaci részesedése (a rendelési gyakoriságot tekintve) jóval magasabb Spanyolországban, mint más európai országokban. Igaz ugyanakkor az is, hogy a spanyol fogyasztók jóval kevesebbet költöttek ezeken a platformokon, mint más országok fogyasztói.
Az NIQ fogyasztói online paneljének legutóbbi, 2024 első felében kilenc országban – az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Belgiumban, Ausztriában és Írországban – vizsgálta az Európában egyre népszerűbb kínai vásárlási platformok helyzetét.
A jelentése szerint a kínai platformok piaci részesedése Spanyolországban a legnagyobb, eléri a 34%-ot. Ehhez képest Olaszországban az online vásárlások 14%-a történt a Temu, az Alibaba vagy a Shein oldalon. Franciaországban ez az arány 9%, amelyet Németország követ 8%-kal és az Egyesült Királyság 6%-kal.
A spanyol fogyasztók 2024 első félévében fejenként átlagosan 497 eurót költöttek és ennél kevesebbet, 475 eurót csak az ír fogyasztók adtak ki ezeken az oldalakon. A németek viszont fejenként átlagosan 1125 euróért, míg a britek 997 euróért vásároltak, a francia fogyasztók pedig átlagosan 951 eurót fordítottak ezeken a felületeken különböző árucikkek rendelésére.
A rendelések számát tekintve, az legmagasabb az Egyesült Királyságban vásárlónként 22,7 vásárlással. Németországban a vásárlási gyakoriság 18,2 rendelés/vevő. A spanyol fogyasztók fejenként 12,1 megrendelést adtak le, amely több mint Olaszországban, Belgiumban és Írországban.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >