Spanyolország új megoldást tesztel az ukrán gabona biztonságos szállítására
Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli egy 600 tonnás kukoricaszállítmánnyal, amely a tervek szerint szeptember elején érkezhet Barcelonába a lengyel-ukrán határról – jelentette be a spanyol közlekedési minisztérium szerdán.
A szaktárca közleményében hangsúlyozta: a cél annak feltérképezése, hogy a vasúti árufuvarozás lehet-e alternatívája vagy kiegészítője a nemrég újraindult tengeri gabonaszállításnak Ukrajnából. A kísérleti programban kedd este a spanyol vasúti közlekedési vállalat (RENFE) 25, speciálisan kibélelt konténerét indították útnak a madridi Abronigal teherpályaudvarról. A tervek szerint az ukrán határtól 25 kilométerre fekvő lengyel Chelm városában veszi fel a gabonarakományt augusztus negyedik hetében, majd visszaindul a 2400 kilométerre található Barcelonába.
Nagy szükség van az ukrán kukoricára Spanyolországnak
A program elindítását indokolja, hogy a spanyol mezőgazdasági minisztérium adatai szerint Ukrajna számít Spanyolország második legnagyobb kukoricabeszállítójának Brazília után. 2021-ben az import 22 százaléka, mintegy 2,7 millió tonna kukorica érkezett a jelenleg háború sújtotta országból. A harcok februári kezdete óta az ukrán gabona exportja megbénult, a fekete-tengeri ukrán kikötők orosz blokádja miatt több millió tonna gabona maradt a tárolókban, és számos hajó a kikötőben rekedt, tovább rontva az amúgy is szűkülő globális ellátást. Július 22-én Oroszország és Ukrajna az ENSZ és Törökország közvetítésével megállapodott arról, hogy biztonságos tengeri folyosókat hoz létre a kereskedelmi hajók közlekedésére a Fekete-tengeren. Ezzel egyidejűleg Oroszország engedélyt kapott arra, hogy a nyugati szankciók ellenére mezőgazdasági termékeket és műtrágyát exportálhasson. A két egyezmény célja, hogy enyhítse a globális élelmiszerválságot és elkerülhetővé váljon az éhínség. A több hónapos blokád után először augusztus elsején hajózott ki egy több mint 26 ezer tonna kukoricát szállító hajó Odesszából. A hatóságok szerint eddig összesen nyolc teherhajó indult útnak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Zöldítené lábnyomát a Coviran
A spanyol kiskereskedelmi szövetkezet, a Coviran karbonlábnyomának csökkentése és hálózatának…
Tovább olvasom >Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >