Spanyolország új megoldást tesztel az ukrán gabona biztonságos szállítására
Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli egy 600 tonnás kukoricaszállítmánnyal, amely a tervek szerint szeptember elején érkezhet Barcelonába a lengyel-ukrán határról – jelentette be a spanyol közlekedési minisztérium szerdán.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/freight-train-g498def5ca_1920-300x169.jpg)
A tehervonatokkal való gabonaszállítás hatékony és biztonságos megoldás Spanyolország számára. (Fotó: Pixabay)
A szaktárca közleményében hangsúlyozta: a cél annak feltérképezése, hogy a vasúti árufuvarozás lehet-e alternatívája vagy kiegészítője a nemrég újraindult tengeri gabonaszállításnak Ukrajnából. A kísérleti programban kedd este a spanyol vasúti közlekedési vállalat (RENFE) 25, speciálisan kibélelt konténerét indították útnak a madridi Abronigal teherpályaudvarról. A tervek szerint az ukrán határtól 25 kilométerre fekvő lengyel Chelm városában veszi fel a gabonarakományt augusztus negyedik hetében, majd visszaindul a 2400 kilométerre található Barcelonába.
Nagy szükség van az ukrán kukoricára Spanyolországnak
A program elindítását indokolja, hogy a spanyol mezőgazdasági minisztérium adatai szerint Ukrajna számít Spanyolország második legnagyobb kukoricabeszállítójának Brazília után. 2021-ben az import 22 százaléka, mintegy 2,7 millió tonna kukorica érkezett a jelenleg háború sújtotta országból. A harcok februári kezdete óta az ukrán gabona exportja megbénult, a fekete-tengeri ukrán kikötők orosz blokádja miatt több millió tonna gabona maradt a tárolókban, és számos hajó a kikötőben rekedt, tovább rontva az amúgy is szűkülő globális ellátást. Július 22-én Oroszország és Ukrajna az ENSZ és Törökország közvetítésével megállapodott arról, hogy biztonságos tengeri folyosókat hoz létre a kereskedelmi hajók közlekedésére a Fekete-tengeren. Ezzel egyidejűleg Oroszország engedélyt kapott arra, hogy a nyugati szankciók ellenére mezőgazdasági termékeket és műtrágyát exportálhasson. A két egyezmény célja, hogy enyhítse a globális élelmiszerválságot és elkerülhetővé váljon az éhínség. A több hónapos blokád után először augusztus elsején hajózott ki egy több mint 26 ezer tonna kukoricát szállító hajó Odesszából. A hatóságok szerint eddig összesen nyolc teherhajó indult útnak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a száraz, meleg idő ideális az aratáshoz
A száraz, meleg idő ideális az aratáshoz, de az ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >