Spanyolország új megoldást tesztel az ukrán gabona biztonságos szállítására
Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli egy 600 tonnás kukoricaszállítmánnyal, amely a tervek szerint szeptember elején érkezhet Barcelonába a lengyel-ukrán határról – jelentette be a spanyol közlekedési minisztérium szerdán.

A tehervonatokkal való gabonaszállítás hatékony és biztonságos megoldás Spanyolország számára. (Fotó: Pixabay)
A szaktárca közleményében hangsúlyozta: a cél annak feltérképezése, hogy a vasúti árufuvarozás lehet-e alternatívája vagy kiegészítője a nemrég újraindult tengeri gabonaszállításnak Ukrajnából. A kísérleti programban kedd este a spanyol vasúti közlekedési vállalat (RENFE) 25, speciálisan kibélelt konténerét indították útnak a madridi Abronigal teherpályaudvarról. A tervek szerint az ukrán határtól 25 kilométerre fekvő lengyel Chelm városában veszi fel a gabonarakományt augusztus negyedik hetében, majd visszaindul a 2400 kilométerre található Barcelonába.
Nagy szükség van az ukrán kukoricára Spanyolországnak
A program elindítását indokolja, hogy a spanyol mezőgazdasági minisztérium adatai szerint Ukrajna számít Spanyolország második legnagyobb kukoricabeszállítójának Brazília után. 2021-ben az import 22 százaléka, mintegy 2,7 millió tonna kukorica érkezett a jelenleg háború sújtotta országból. A harcok februári kezdete óta az ukrán gabona exportja megbénult, a fekete-tengeri ukrán kikötők orosz blokádja miatt több millió tonna gabona maradt a tárolókban, és számos hajó a kikötőben rekedt, tovább rontva az amúgy is szűkülő globális ellátást. Július 22-én Oroszország és Ukrajna az ENSZ és Törökország közvetítésével megállapodott arról, hogy biztonságos tengeri folyosókat hoz létre a kereskedelmi hajók közlekedésére a Fekete-tengeren. Ezzel egyidejűleg Oroszország engedélyt kapott arra, hogy a nyugati szankciók ellenére mezőgazdasági termékeket és műtrágyát exportálhasson. A két egyezmény célja, hogy enyhítse a globális élelmiszerválságot és elkerülhetővé váljon az éhínség. A több hónapos blokád után először augusztus elsején hajózott ki egy több mint 26 ezer tonna kukoricát szállító hajó Odesszából. A hatóságok szerint eddig összesen nyolc teherhajó indult útnak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Több száz termék árát csökkentette mintegy 40%-kal a spanyol DIA
A spanyol DIA szupermarket-lánc több mint 200 termék árát csökkentette…
Tovább olvasom >Kimagasló teljesítményű hibridekkel és hatékony növényvédelmi megoldásokkal bővült a Syngenta kínálata
A környezeti kihívásokhoz igazodó új termékekkel és csúcshibridekkel indította el…
Tovább olvasom >A kukorica termelői ára 30 százalékkal magasabb a tavalyinál
A Tallage tájékoztatása szerint az USA-ban megtermelt kukorica azonnali kiviteli…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >