Sörválság Amerikában?
A fenti kérdést a The Wall Street Journal teszi fel, mégpedig olyan adatokból kiindulva, amelyek szerint a mainstream brandek piacot veszítenek az égetett szeszekkel és a borral szemben.
Bár a sör forgalma az USA-ban az elmúlt két évben megközelítette a 2,8 millárd kartont (ez egy általunk megkérdezett szakember szerint 24 x 0,33 liternyi mennyiséget jelent), de százmillió kartonnal elmarad az 5 évvel ezelőttitől. Nem tudva, hogy a negatív trend folytatódik-e, talán még nagyobb problémának tűnik, hogy az ágazat tervei szerint a következő 4 évben a forgalomnak 4 százalékkal nőnie kéne. Megváltoztak az amerikaiak fogyasztási szokásai is: míg a 90-es évek első felében a 18-27 közötti fiatalok több mint 70 százaléka ivott sört, ma ez a szám mindössze 41 százalék.
Kivételt csak a „kézműves” sörök területe jelent (ez a kategória a teljes forgalom 5-6 százalékát teszi ki). 2700 sörfőzde működik az Államokban, csak tavaly 1000 új márka került a piacra, a mainstream fajtáknál jóval magasabb árakon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Beérkeztek az első pályázatok a kistelepülések italüzleteinek 3 milliós támogatására
Beérkeztek az első pályázatok a kistelepülések italüzleteinek 3 milliós támogatására,…
Tovább olvasom >Harmadik lett a Tokaji borvidék fenntartható turisztikai projektje egy világversenyen
A természet és táj kategóriában harmadik lett a Tokaji borvidék…
Tovább olvasom >