Sörszállítmányt kellett megsemmisíteni az eredetvédelem megsértése miatt
A belga vámhatóság a földrajzi eredetmegjelölésre vonatkozó európai előírásra hivatkozva megsemmisített egy Egyesült Államokból származó sörszállítmányt – jelentették be pénteken.

A kép illusztráció
A belga vámhivatal szóvivője elmondta, hogy a 2352 doboz sörből álló szállítmányt még februárban foglalták le, és most került sor a megsemmisítésre a franciaországi Champagne régió pezsgőkészítőit tömörítő szervezet (Comité Champagne) kérésére, és annak költségére.
Az intézkedés a Miller High Life sörmárka termékeire vonatkozott, amelynek reklámmottója tartalmazza a pezsgő, azaz champagne kifejezést. Az 1903-ban alapított amerikai gyártó 1906 óta használja a „Champagne of Beers”, azaz „Sörök pezsgője” jelmondatot, amivel a francia érdekvédelmi szervezet szerint megsérti az eredeti pezsgő, azaz Champagne földrajzi megjelölésére vonatkozó európai uniós védettséget.
A belga vámhatóság annyit közölt, hogy a szállítmánynak német vásárlója volt. A francia szervezet hozzátette, hogy a német vásárló nem emelt kifogást a megsemmisítésre vonatkozó döntés ellen. A Comité Champagne igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az amerikai termék megsemmisítése „elismerése a Champagne-ban dolgozó termelők elkötelezettségének abban, hogy megóvják a termékükre vonatkozó védettséget”, valamint aláhúzza annak fontosságát, hogy az Európai Unió eredetmegjelölést alkalmaz.
Az amerikai gyártó pénteken úgy reagált, hogy tiszteletben tartja a pezsgő, azaz champagne szóra vonatkozó helyi megszorításokat. A Molson Coors Beverage Co. közleményében ugyanakkor értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy miként került a szállítmány Európába, ahova a cég közlése szerint jelenleg nem exportálják az adott márkát. A gyártó egyben hangsúlyozza, hogy büszkék a Miller High Life márkára, annak reklámmondatára, valamint arra, hogy a Wisconsin állambeli Milwaukee-ból származik.
A „sörök pezsgőjeként” hirdetett sörmárkát az Egyesült Államokban az ünnepi időszakokban pezsgősüvegre emlékeztető kiszerelésben is árusítják.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >Nemzetközi szinten csökken, itthon nő a pezsgőfogyasztás
A pezsgő mindig is a luxus szimbóluma volt, amelyet az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >