Sörszállítmányt kellett megsemmisíteni az eredetvédelem megsértése miatt
A belga vámhatóság a földrajzi eredetmegjelölésre vonatkozó európai előírásra hivatkozva megsemmisített egy Egyesült Államokból származó sörszállítmányt – jelentették be pénteken.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-23-12.17.26.png)
A kép illusztráció
A belga vámhivatal szóvivője elmondta, hogy a 2352 doboz sörből álló szállítmányt még februárban foglalták le, és most került sor a megsemmisítésre a franciaországi Champagne régió pezsgőkészítőit tömörítő szervezet (Comité Champagne) kérésére, és annak költségére.
Az intézkedés a Miller High Life sörmárka termékeire vonatkozott, amelynek reklámmottója tartalmazza a pezsgő, azaz champagne kifejezést. Az 1903-ban alapított amerikai gyártó 1906 óta használja a „Champagne of Beers”, azaz „Sörök pezsgője” jelmondatot, amivel a francia érdekvédelmi szervezet szerint megsérti az eredeti pezsgő, azaz Champagne földrajzi megjelölésére vonatkozó európai uniós védettséget.
A belga vámhatóság annyit közölt, hogy a szállítmánynak német vásárlója volt. A francia szervezet hozzátette, hogy a német vásárló nem emelt kifogást a megsemmisítésre vonatkozó döntés ellen. A Comité Champagne igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az amerikai termék megsemmisítése „elismerése a Champagne-ban dolgozó termelők elkötelezettségének abban, hogy megóvják a termékükre vonatkozó védettséget”, valamint aláhúzza annak fontosságát, hogy az Európai Unió eredetmegjelölést alkalmaz.
Az amerikai gyártó pénteken úgy reagált, hogy tiszteletben tartja a pezsgő, azaz champagne szóra vonatkozó helyi megszorításokat. A Molson Coors Beverage Co. közleményében ugyanakkor értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy miként került a szállítmány Európába, ahova a cég közlése szerint jelenleg nem exportálják az adott márkát. A gyártó egyben hangsúlyozza, hogy büszkék a Miller High Life márkára, annak reklámmondatára, valamint arra, hogy a Wisconsin állambeli Milwaukee-ból származik.
A „sörök pezsgőjeként” hirdetett sörmárkát az Egyesült Államokban az ünnepi időszakokban pezsgősüvegre emlékeztető kiszerelésben is árusítják.
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >