Sörszállítmányt kellett megsemmisíteni az eredetvédelem megsértése miatt
A belga vámhatóság a földrajzi eredetmegjelölésre vonatkozó európai előírásra hivatkozva megsemmisített egy Egyesült Államokból származó sörszállítmányt – jelentették be pénteken.

A kép illusztráció
A belga vámhivatal szóvivője elmondta, hogy a 2352 doboz sörből álló szállítmányt még februárban foglalták le, és most került sor a megsemmisítésre a franciaországi Champagne régió pezsgőkészítőit tömörítő szervezet (Comité Champagne) kérésére, és annak költségére.
Az intézkedés a Miller High Life sörmárka termékeire vonatkozott, amelynek reklámmottója tartalmazza a pezsgő, azaz champagne kifejezést. Az 1903-ban alapított amerikai gyártó 1906 óta használja a „Champagne of Beers”, azaz „Sörök pezsgője” jelmondatot, amivel a francia érdekvédelmi szervezet szerint megsérti az eredeti pezsgő, azaz Champagne földrajzi megjelölésére vonatkozó európai uniós védettséget.
A belga vámhatóság annyit közölt, hogy a szállítmánynak német vásárlója volt. A francia szervezet hozzátette, hogy a német vásárló nem emelt kifogást a megsemmisítésre vonatkozó döntés ellen. A Comité Champagne igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az amerikai termék megsemmisítése „elismerése a Champagne-ban dolgozó termelők elkötelezettségének abban, hogy megóvják a termékükre vonatkozó védettséget”, valamint aláhúzza annak fontosságát, hogy az Európai Unió eredetmegjelölést alkalmaz.
Az amerikai gyártó pénteken úgy reagált, hogy tiszteletben tartja a pezsgő, azaz champagne szóra vonatkozó helyi megszorításokat. A Molson Coors Beverage Co. közleményében ugyanakkor értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy miként került a szállítmány Európába, ahova a cég közlése szerint jelenleg nem exportálják az adott márkát. A gyártó egyben hangsúlyozza, hogy büszkék a Miller High Life márkára, annak reklámmondatára, valamint arra, hogy a Wisconsin állambeli Milwaukee-ból származik.
A „sörök pezsgőjeként” hirdetett sörmárkát az Egyesült Államokban az ünnepi időszakokban pezsgősüvegre emlékeztető kiszerelésben is árusítják.
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >