Sorra zárnak be az ismert vidéki szálláshelyek
Egyre több étterem, vendéglátóhely kénytelen ideiglenesen vagy végleg bezárni, mivel a megnövekedett működési költségeket nem tudják már kitermelni: egyre drágább minden, fogynak a vevők. Akik mégis talpon tudnak maradni, azoknak jövő év januárjától kötelező a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók adatszolgáltatási kötelezettsége a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé. Az ehhez szükséges szoftver és hardver beszerzésének költsége a pár százezer forinttól a két-három millió forintig is terjedhet.
Habár a turizmus-vendéglátás egy kifejezetten ellenálló szektornak bizonyult a válságok alatt, azért mindent nem tudnak túlélni. A covid miatti bezárások is nagyon megtépázták már szereplőket, épp csak hogy talpra álltak, aztán az energia és az alapanyagok árának emelkedése miatt több szálloda és vendéglátóhely is kénytelen volt bezárni. Azok a helyek, akik viszont eddig túléltek, azok január 1-ig kénytelenek komoly fejlesztéseket végrehajtani: jelen tudásunk szerint indul ugyanis a kötelező adatszolgáltatás.
A vendéglátóhelyek már egyszer kaptak haladékot, 2022. július 1. helyett csak 2023. január 1-től kötelező a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók adatszolgáltatási kötelezettsége a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé. A csúsztatást akkor azzal indokolták, hogy ezt a fél évet még kihasználhatják a vállalkozók a technikai felkészülésre és a személyzet képzésére.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >