Sör lesz az Interspar pékségekben megmaradt kenyérből
Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem új módját fejlesztette ki a SPAR. Ausztriában a cég társult egy sörfőző üzemmel, ahol az Interspar pékségében sütött, ám nem értékesített kenyerekből főznek sört – olvasható az Origo-n.
A kiskereskedelmi lánc a salzburgi Gusswerk sörfőzdével társult, hogy a felesleges organikus kenyerekből sör készülhessen – írja a Magyar Mezőgazdaság. Az üzem sörfőző mestere, Reinhold Barta elmondta:
az Interspar pékség Ausztria legnagyobb kézműves péksége. Ilyen nagy méret esetében elkerülhetetlen, hogy többletpékáru keletkezzen.
Annak érdekében, hogy csökkentsék az élelmiszer-pazarlás mértékét, egy innovatív terv született.
A feleslegessé vált kenyerekből borostyánszínű, organikus sört főznek.
Jelenleg a sör Ausztriában a SPAR, az Eurospar és az Intersparmüzletekben kapható. Az ital árpa- és malátatartalma részben helyettesíthető különböző organikus pékáruk felhasználásával. Reinhold Barta hozzátette:
Igazi kihívás »kenyérsört« főzni, ugyanis a kenyér sótartalma jelentősen hat a sör ízére. A kenyérhéj karamellás jelleget ad az italnak, ami kifejezetten egyedi, karakteres ízében jelenik meg leginkább.
A sör és a kenyér hasonló alapanyagokból készülnek, már az ősi egyiptomiak is felismerték a „kenyérsörben” rejlő lehetőségeket.
A Young&Urban névre keresztelt termékkel a SPAR egy régi tradíciót gondolt újra, a cég arra számít, hogy az 5,5 százalékos alkoholtartalmú ital népszerű lesz a vevők körében. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Bezár a SPAR Kisújszálláson
Augusztus 24-én végleg bezár a SPAR Kisújszálláson – jelentette be…
Tovább olvasom >Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Közel 2,3 milliárd forintos fejlesztéssel újult meg három SPAR áruház országszerte
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is folytatja beruházásait a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >