Sok tranzakció történik mobilról
A mai napig kiélezett a vita a QR kódok és a vonalkódok körül az NFC (Near Field Communication) ellenében, de vajon kik fogják belevetni magukat elsőként abba, hogy kiváltsák ezeket mobil alkalmazásokkal vagy mobil pénztárcával?
Tanulmányaiban néhány mainstream médium már a siker modelljeként emlegeti a Starbucks erőfeszítéseit, melyeket a kiskereskedői mobilvásárlások területén tett, de ezt az utat nem lesz olyan könnyű követni a versenytársaknak. A három évvel ezelőtt bevezetett Starbucks-mobil sikeréhez kapcsolódó adatok szerint ma már az összes tranzakció 21 százaléka mobilról történik, és 16 millió fogyasztó használja az alkalmazásukat. Természetesen a Starbucks továbbra is folytatja a fejlesztéseket, például a közelmúltban vezettek be egy új funkciót, az előre-rendelést.
De mitől olyan sikeres a Starbucks applikációja? A mobil diadalnak három fő oka van:
1. Ez egy igen nagyszabású hűségprogram;
2. amely függőséget okozó terméket értékesít, mégpedig a koffeint;
3. és ugyanazok a vásárlók látogatják az üzleteiket szinte nap mint nap.
Mindezek közül a legfontosabb a hűség, amely számos formában jelenik meg az alkalmazásban.
A Starbucks mobil applikációja eredetileg csupán egy okos és egyszerű módja volt annak, hogy valaki nyomon követhesse a hűségéért járó jutalmat, és felhasználja az étel- és italkuponjait. Az alkalmazással mindössze annyi történt, hogy fizetési funkciót építettek bele. De vásárlóik annyira elkötelezettek, hogy már akkor is szívesen használták az applikációt, amikor még nem tudtak fizetni vele. Így a Starbucks haszonélvezője ügyfelei márkaaffinitásának, aminek elérésében más márkák egyelőre még csak reménykednek.
Ebben a tekintetben Walmart is egy jó folyamat kezdetén jár. Mintegy 22 millió fogyasztó használja az ő alkalmazásukat Android és iOS eszközökön. A Walmart már komoly múlttal rendelkezik ezekkel a fogyasztókkal kapcsolatban, és az applikációjuk felhasználóinak száma alapján egyedül ők értek el sikereket a Walmart Pay bevezetésével.
Nem fogják lemásolni a Starbucks mobil rendszerét azonnal, de amit a Walmart csinál, az már egy új tendencia kezdetét jelenti a piacon. Ha pedig a Walmart képes egy jól működő mobilpénztárca lehetőséget kínálni a fogyasztói számára, akkor a többi versenytárs, mint például a Target is, lépéskényszerbe kerül. Ha pedig ez a két óriáscég sikereket fog elérni ezen a téren, akkor mások is követni fogják őket. Ez a folyamat elkerülhetetlen.
A márkahűség kiemelkedően fontos szempont a kereskedők számára, de ennek a célnak az elérését a harmadik fél által kínált mobilpénztárca-megoldások nem segítik. Viszont a Walmartnak most már van egy megoldása erre a problémára a Walmart Pay rendszerrel. A Target pedig időközben áldását adta az Apple Pay-nek az in-app vásárlásokra.
Kapcsolódó cikkeink
2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Leállt az eredeti Mozartkugel gyártása Ausztriában
A Mondelez édesipari vállalat bezárta Salzburg külvárosában azt az üzemet,…
Tovább olvasom >