Sok tranzakció történik mobilról
A mai napig kiélezett a vita a QR kódok és a vonalkódok körül az NFC (Near Field Communication) ellenében, de vajon kik fogják belevetni magukat elsőként abba, hogy kiváltsák ezeket mobil alkalmazásokkal vagy mobil pénztárcával?
Tanulmányaiban néhány mainstream médium már a siker modelljeként emlegeti a Starbucks erőfeszítéseit, melyeket a kiskereskedői mobilvásárlások területén tett, de ezt az utat nem lesz olyan könnyű követni a versenytársaknak. A három évvel ezelőtt bevezetett Starbucks-mobil sikeréhez kapcsolódó adatok szerint ma már az összes tranzakció 21 százaléka mobilról történik, és 16 millió fogyasztó használja az alkalmazásukat. Természetesen a Starbucks továbbra is folytatja a fejlesztéseket, például a közelmúltban vezettek be egy új funkciót, az előre-rendelést.
De mitől olyan sikeres a Starbucks applikációja? A mobil diadalnak három fő oka van:
1. Ez egy igen nagyszabású hűségprogram;
2. amely függőséget okozó terméket értékesít, mégpedig a koffeint;
3. és ugyanazok a vásárlók látogatják az üzleteiket szinte nap mint nap.
Mindezek közül a legfontosabb a hűség, amely számos formában jelenik meg az alkalmazásban.
A Starbucks mobil applikációja eredetileg csupán egy okos és egyszerű módja volt annak, hogy valaki nyomon követhesse a hűségéért járó jutalmat, és felhasználja az étel- és italkuponjait. Az alkalmazással mindössze annyi történt, hogy fizetési funkciót építettek bele. De vásárlóik annyira elkötelezettek, hogy már akkor is szívesen használták az applikációt, amikor még nem tudtak fizetni vele. Így a Starbucks haszonélvezője ügyfelei márkaaffinitásának, aminek elérésében más márkák egyelőre még csak reménykednek.
Ebben a tekintetben Walmart is egy jó folyamat kezdetén jár. Mintegy 22 millió fogyasztó használja az ő alkalmazásukat Android és iOS eszközökön. A Walmart már komoly múlttal rendelkezik ezekkel a fogyasztókkal kapcsolatban, és az applikációjuk felhasználóinak száma alapján egyedül ők értek el sikereket a Walmart Pay bevezetésével.
Nem fogják lemásolni a Starbucks mobil rendszerét azonnal, de amit a Walmart csinál, az már egy új tendencia kezdetét jelenti a piacon. Ha pedig a Walmart képes egy jól működő mobilpénztárca lehetőséget kínálni a fogyasztói számára, akkor a többi versenytárs, mint például a Target is, lépéskényszerbe kerül. Ha pedig ez a két óriáscég sikereket fog elérni ezen a téren, akkor mások is követni fogják őket. Ez a folyamat elkerülhetetlen.
A márkahűség kiemelkedően fontos szempont a kereskedők számára, de ennek a célnak az elérését a harmadik fél által kínált mobilpénztárca-megoldások nem segítik. Viszont a Walmartnak most már van egy megoldása erre a problémára a Walmart Pay rendszerrel. A Target pedig időközben áldását adta az Apple Pay-nek az in-app vásárlásokra.
Kapcsolódó cikkeink
Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája
Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >