„Sok kiskereskedelmi cég szívesen cserélne velünk”
Boros Péter, a COOP Győr Zrt. vezérigazgatója egy példamutató életút elismeréseként részesült a Klauzál Gábor-díjban.– Felelevenítené ennek a pályafutásnak a legfontosabb állomásait?
– Agrármérnökként kezdtem 1968-ban egy termelőszövetkezetben. Vezető agronómusként váltottam 1981-ben: a Győri ÁFÉSZ-nál lettem termelési főosztályvezető, majd termelési igazgató. 1992-ben a közgyűlés elnöknek választott meg, a rendszerváltás utáni küzdelmes esztendők után 2006-ban alakultunk át Coop Győr Zrt.-vé, amelynek elnök-vezérigazgatói posztját töltöm be azóta. Visszatekintve szerencsésnek érzem magam, hiszen a mezőgazdaság legszebb éveiben lehettem agronómus, aztán pedig az ország legnagyobb és legsokoldalúbb áfészében dolgozhattam, amely 1992-ben 20 ezer 300 tagot számlált.
– Talán legnagyobb szakmai sikerének a rendszerváltás után megroggyant Győri ÁFÉSZ talpra állítása tekinthető. Mi volt ennek a sikertörténetnek a kulcsmomentuma?
– Valóban nagyon mély gödörben voltunk. Stratégiánk alapja az volt, hogy felszámoltuk a bérleti rendszert, és saját kézbe vettük a kereskedelmet, még ha ennek az is volt az ára, hogy meg kellett szabadulni néhány ingatlanunktól. Elindultunk a saját módszereinkkel, és később tartottuk az ütemet a kiskereskedelem haladásával. Minden évben tudtunk fejlődni. Ma már 39 üzletünk van, 7 milliárd forint forgalommal.
– Milyen új kihívásokat lát a Coop Győr Zrt. előtt?
– Állandó, és egyre nagyobb kihívás tartani ezt a pozíciót, a saját üzemeinkre támaszkodva szolgálni a kényelmi bevásárlást. Termelési oldalról saját húsüzemünk igényli a legtöbb munkát a húskészítmények erősödő importjára tekintettel. De üzleteinknek is meg kell küzdeniük a megyében egyre nagyobb számban nyíló diszkontokkal. Ennek ellenére idén sem lesz nálunk visszaesés, azt hiszem, sok kiskereskedelmi cég szívesen cserélne velünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >