„Sok kiskereskedelmi cég szívesen cserélne velünk”
Boros Péter, a COOP Győr Zrt. vezérigazgatója egy példamutató életút elismeréseként részesült a Klauzál Gábor-díjban.– Felelevenítené ennek a pályafutásnak a legfontosabb állomásait?
– Agrármérnökként kezdtem 1968-ban egy termelőszövetkezetben. Vezető agronómusként váltottam 1981-ben: a Győri ÁFÉSZ-nál lettem termelési főosztályvezető, majd termelési igazgató. 1992-ben a közgyűlés elnöknek választott meg, a rendszerváltás utáni küzdelmes esztendők után 2006-ban alakultunk át Coop Győr Zrt.-vé, amelynek elnök-vezérigazgatói posztját töltöm be azóta. Visszatekintve szerencsésnek érzem magam, hiszen a mezőgazdaság legszebb éveiben lehettem agronómus, aztán pedig az ország legnagyobb és legsokoldalúbb áfészében dolgozhattam, amely 1992-ben 20 ezer 300 tagot számlált.
– Talán legnagyobb szakmai sikerének a rendszerváltás után megroggyant Győri ÁFÉSZ talpra állítása tekinthető. Mi volt ennek a sikertörténetnek a kulcsmomentuma?
– Valóban nagyon mély gödörben voltunk. Stratégiánk alapja az volt, hogy felszámoltuk a bérleti rendszert, és saját kézbe vettük a kereskedelmet, még ha ennek az is volt az ára, hogy meg kellett szabadulni néhány ingatlanunktól. Elindultunk a saját módszereinkkel, és később tartottuk az ütemet a kiskereskedelem haladásával. Minden évben tudtunk fejlődni. Ma már 39 üzletünk van, 7 milliárd forint forgalommal.
– Milyen új kihívásokat lát a Coop Győr Zrt. előtt?
– Állandó, és egyre nagyobb kihívás tartani ezt a pozíciót, a saját üzemeinkre támaszkodva szolgálni a kényelmi bevásárlást. Termelési oldalról saját húsüzemünk igényli a legtöbb munkát a húskészítmények erősödő importjára tekintettel. De üzleteinknek is meg kell küzdeniük a megyében egyre nagyobb számban nyíló diszkontokkal. Ennek ellenére idén sem lesz nálunk visszaesés, azt hiszem, sok kiskereskedelmi cég szívesen cserélne velünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 500 termék ára csökkent a SPAR-nál
A SPAR és INTERSPAR áruházakban 2025. március 17-től több mint…
Tovább olvasom >Nem mindennapi kampánnyal rukkolt elő a Nicolaus vodka márka
Megvannak az első alkalommal megrendezett Nicolaus VodkAward 2024-es év nyertesei.…
Tovább olvasom >Óriási lehetőségek előtt a magyar élelmiszergyártók a Balkán-félszigeten
A Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben,…
Tovább olvasom >