Magazin: Smoothie, az új trend
Ez, a néhány éve nálunk még kevésbé ismert kategória az elmúlt időszakban megkezdte robbanásszerű térhódítását, a legnagyobb gyártók sorra jelennek meg a piacon legújabb smoothie termékeikkel.
A SIÓ-Eckes Kft. mint a hazai gyümölcslégyártás piacvezető szakértője a következőképpen definiálja a kategóriát: a smoothie gyümölcsökből, zöldségekből, pürékből vagy gyümölcslevekből készülő termék, sűrítményből vagy nem sűrítményből, mely általában nem tartalmaz hozzáadott mesterséges adalékot. A késztermék általában kevert íz, mely a rostoknak köszönhetően sűrű állagú, és sok esetben tartalmaz valamilyen különleges extrát, fűszereket, természetes boostereket, szuperösszetevőket.
– A gyümölcslé kategória az FMCG-szektor rendkívüli fogyasztási növekedésének egyik legnagyobb nyertese. Miközben egyre több gyümölcslevet fogyasztunk, a pozitív piaci környezet hatására végre hazánkban is megindult az a forradalom – a folyamatosan növekvő igény az egyre prémiumabb, egészségesebb termékek iránt –, melyre oly régóta várunk. Sorra jelennek meg a hűtött gyümölcslevek, rendkívüli mértékben nő a magas gyümölcstartalmú, illetve a pluszt nyújtó termékek forgalma. A fogyasztók egyre nyitottabbak az új, prémium kategóriák felé. Az egyik ilyen, rendkívüli dinamizmussal berobbant kategória a smoothie. Ez, a pár évvel ezelőtt még csak a diszkontok pultjain elérhető, kevés fogyasztó által ismert termékcsoport igen kevés idő alatt megtriplázta a penetrációját és a forgalmát egyaránt – tájékoztat Soós Réka, a SIÓ-Eckes Kft. kategória és innovációs managere.
A Coca-Cola HBC Magyarországnál is úgy látják, a fogyasztók egyre inkább szeretnek és hajlandók is prémium termékekre költeni, másrészről igencsak megnövekedett a kereslet az egészséges ételek és italok iránt. Közép-Kelet-Európában az emberek 81%-a, míg Magyarországon 84% próbál fogyni étrendmódosítás, diéta által.
– Habár a smoothie szegmens még csak a teljes gyümölcslevek kategória forgalmának 2%-át teszi ki, 2017-ról 2018-ra több mint 37,8%-os növekedést ért el. Bár 2018-ban az eladások több mint kétharmadát továbbra is a saját márkás termékek eladása fedte le, az újabb márkák, többek között a Cappy Smoothie megjelenésével is abban bízunk, hogy még több eladási csatornában is sikeres lehet ez az egészséges és tápláló kategória – avat be Pessenlehner Dóra, a Coca-Cola HBC Magyarország vásárlói marketing vezetője.
Izgalmas ízkombinációk modern csomagolásban
A SIÓ-Eckes Kft. rendkívül hosszas tervezést és teszteléseket követően éppen most, 2019 májusában kezdi meg prémium, hűtött újdonsága, a SIÓ Smoothie bevezetését. A termékeket teljes mértékben a hazai ízlés szerint fejlesztette és tesztelte, annak érdekében, hogy a lehető legfinomabb, intenzív ízélményt biztosítsa mindazoknak, akik számítanak a SIÓ minőségére. Az alapanyagok között a legmagasabb minőségű gyümölcsvelőket találjuk, izgalmas fűszereket, különlegességeket, melyek összessége egyedülállóan finom kombinációkat eredményezett – 100%-ban természetes összetevőkkel.
– A SIÓ számára kulcsszempont volt egy olyan íz bevezetése a legnépszerűbb mangós és piros gyümölcsös kombinációk mellett, amely megmutatja, hogy hazai gyümölcsökből is készülhet izgalmas és magával ragadó ízkombináció. Így született meg az Erdei piros bogyós és a Trópusi mangós ízek mellett a Fahéjas Birs variáns, amely a SIÓ csapatának az abszolút kedvence lett. Az új termék 0,25 l-es designüveg csomagolása a legújabb trendeket képviseli, mind formában, mind a környezettudatosság kapcsán, így reméljük, hogy fogyasztóink büszkén viszik majd magukkal a hűtők polcairól – mondja Soós Réka.
Az új SIÓ smoothie-k bevezetését a vállalat erőteljes kommunikációval és trade megjelenésekkel, kóstoltatásokkal támogatja.
– A Coca-Cola HBC Magyarország 2018-ban vezette be két, nem sűrítményből készült termékét a smoothie-k piacára, amelyek vegyes gyümölcsös ízekben vásárolhatók meg. A Cappy Smoothie 100%-os préselt gyümölcslé a legjobb minőségű válogatott gyümölcsökből készül, cukrok, tartósítószerek, színezékek és ízfokozók hozzáadása nélkül. Ez a „folyékony snack” kifejezetten egészséges és kényelmes alternatíva a napközbeni kisebb étkezésekhez. A Cappy Smoothie mangó-narancs és piros gyümölcs ízekben, 200 ml-es kiszerelésben kapható, melyek közül a mangó-narancs hatféle, míg a piros gyümölcs ízesítésű smoothie nyolcféle gyümölcs ízharmóniájából adódik össze – ismerteti Pessenlehner Dóra.
2019-ben, ahogyan a legtöbb márkájuk, a Cappy Smoothie is folyamatos 360 fokos marketingtámogatást kap az év során, különös figyelemmel arra, hogy az ATL és BTL aránya egyensúlyban legyen. ATL-oldalról TV- és rádióreklám, közösségi média, illetve közterületi megjelenés lesz előtérben, BTL-oldalról a fókusz az in-store kampányokra, dedikált hűtők kihelyezésére tevődik majd.
Kapcsolódó cikkeink
Tápanyagbomba a mindennapokra
A smoothie-k iránti érdeklődés az elmúlt években folyamatosan nőtt, ami…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Szörpök az árviharban
A szörpök piaca dinamikus változásokon megy keresztül, amit a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >