Magazin: Smoothie, az új trend
Ez, a néhány éve nálunk még kevésbé ismert kategória az elmúlt időszakban megkezdte robbanásszerű térhódítását, a legnagyobb gyártók sorra jelennek meg a piacon legújabb smoothie termékeikkel.
A SIÓ-Eckes Kft. mint a hazai gyümölcslégyártás piacvezető szakértője a következőképpen definiálja a kategóriát: a smoothie gyümölcsökből, zöldségekből, pürékből vagy gyümölcslevekből készülő termék, sűrítményből vagy nem sűrítményből, mely általában nem tartalmaz hozzáadott mesterséges adalékot. A késztermék általában kevert íz, mely a rostoknak köszönhetően sűrű állagú, és sok esetben tartalmaz valamilyen különleges extrát, fűszereket, természetes boostereket, szuperösszetevőket.

Soós Réka
kategória és
innovációs
manager
SIÓ-Eckes
– A gyümölcslé kategória az FMCG-szektor rendkívüli fogyasztási növekedésének egyik legnagyobb nyertese. Miközben egyre több gyümölcslevet fogyasztunk, a pozitív piaci környezet hatására végre hazánkban is megindult az a forradalom – a folyamatosan növekvő igény az egyre prémiumabb, egészségesebb termékek iránt –, melyre oly régóta várunk. Sorra jelennek meg a hűtött gyümölcslevek, rendkívüli mértékben nő a magas gyümölcstartalmú, illetve a pluszt nyújtó termékek forgalma. A fogyasztók egyre nyitottabbak az új, prémium kategóriák felé. Az egyik ilyen, rendkívüli dinamizmussal berobbant kategória a smoothie. Ez, a pár évvel ezelőtt még csak a diszkontok pultjain elérhető, kevés fogyasztó által ismert termékcsoport igen kevés idő alatt megtriplázta a penetrációját és a forgalmát egyaránt – tájékoztat Soós Réka, a SIÓ-Eckes Kft. kategória és innovációs managere.
A Coca-Cola HBC Magyarországnál is úgy látják, a fogyasztók egyre inkább szeretnek és hajlandók is prémium termékekre költeni, másrészről igencsak megnövekedett a kereslet az egészséges ételek és italok iránt. Közép-Kelet-Európában az emberek 81%-a, míg Magyarországon 84% próbál fogyni étrendmódosítás, diéta által.

Pessenlehner Dóra
vásárlói marketing
vezető
Coca-Cola HBC
Magyarország
– Habár a smoothie szegmens még csak a teljes gyümölcslevek kategória forgalmának 2%-át teszi ki, 2017-ról 2018-ra több mint 37,8%-os növekedést ért el. Bár 2018-ban az eladások több mint kétharmadát továbbra is a saját márkás termékek eladása fedte le, az újabb márkák, többek között a Cappy Smoothie megjelenésével is abban bízunk, hogy még több eladási csatornában is sikeres lehet ez az egészséges és tápláló kategória – avat be Pessenlehner Dóra, a Coca-Cola HBC Magyarország vásárlói marketing vezetője.
Izgalmas ízkombinációk modern csomagolásban
A SIÓ-Eckes Kft. rendkívül hosszas tervezést és teszteléseket követően éppen most, 2019 májusában kezdi meg prémium, hűtött újdonsága, a SIÓ Smoothie bevezetését. A termékeket teljes mértékben a hazai ízlés szerint fejlesztette és tesztelte, annak érdekében, hogy a lehető legfinomabb, intenzív ízélményt biztosítsa mindazoknak, akik számítanak a SIÓ minőségére. Az alapanyagok között a legmagasabb minőségű gyümölcsvelőket találjuk, izgalmas fűszereket, különlegességeket, melyek összessége egyedülállóan finom kombinációkat eredményezett – 100%-ban természetes összetevőkkel.
– A SIÓ számára kulcsszempont volt egy olyan íz bevezetése a legnépszerűbb mangós és piros gyümölcsös kombinációk mellett, amely megmutatja, hogy hazai gyümölcsökből is készülhet izgalmas és magával ragadó ízkombináció. Így született meg az Erdei piros bogyós és a Trópusi mangós ízek mellett a Fahéjas Birs variáns, amely a SIÓ csapatának az abszolút kedvence lett. Az új termék 0,25 l-es designüveg csomagolása a legújabb trendeket képviseli, mind formában, mind a környezettudatosság kapcsán, így reméljük, hogy fogyasztóink büszkén viszik majd magukkal a hűtők polcairól – mondja Soós Réka.
Az új SIÓ smoothie-k bevezetését a vállalat erőteljes kommunikációval és trade megjelenésekkel, kóstoltatásokkal támogatja.
– A Coca-Cola HBC Magyarország 2018-ban vezette be két, nem sűrítményből készült termékét a smoothie-k piacára, amelyek vegyes gyümölcsös ízekben vásárolhatók meg. A Cappy Smoothie 100%-os préselt gyümölcslé a legjobb minőségű válogatott gyümölcsökből készül, cukrok, tartósítószerek, színezékek és ízfokozók hozzáadása nélkül. Ez a „folyékony snack” kifejezetten egészséges és kényelmes alternatíva a napközbeni kisebb étkezésekhez. A Cappy Smoothie mangó-narancs és piros gyümölcs ízekben, 200 ml-es kiszerelésben kapható, melyek közül a mangó-narancs hatféle, míg a piros gyümölcs ízesítésű smoothie nyolcféle gyümölcs ízharmóniájából adódik össze – ismerteti Pessenlehner Dóra.
2019-ben, ahogyan a legtöbb márkájuk, a Cappy Smoothie is folyamatos 360 fokos marketingtámogatást kap az év során, különös figyelemmel arra, hogy az ATL és BTL aránya egyensúlyban legyen. ATL-oldalról TV- és rádióreklám, közösségi média, illetve közterületi megjelenés lesz előtérben, BTL-oldalról a fókusz az in-store kampányokra, dedikált hűtők kihelyezésére tevődik majd.
Kapcsolódó cikkeink
Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >A kaktusz világa
Prémiumizáció, kereslet a minőségi italok iránt, fejlődő koktélkultúra, élményt kereső…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >