Beruházási boom a kkv.-knál
Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70%-a készül beruházni – derül ki a K&H kkv. bizalmi index kutatás adataiból.
A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 II. negyedévében 27%-kal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25%-kal nőtt a beruházási teljesítmény.
– A vállalkozások 57%-a készül fejleszteni a következő egy év során, ami mindenképpen figyelemre méltó, 15 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest. Azonban azt is látni kell, hogy az elmúlt években nagyon ingadozott a cégek beruházási szándéka. Nagy kérdés tehát, hogy tartható lesz-e a mostani, kedvező irány – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv.-marketingfőosztály vezetője.
A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére is.
A megnövekedett beruházási szándék az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban – előbbinél 50%-ról 72%-ra, utóbbinál 31%-ról 54%-ra. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43%-ról 52%-ra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47%-ról 48%-ra). //
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >