Beruházási boom a kkv.-knál
Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70%-a készül beruházni – derül ki a K&H kkv. bizalmi index kutatás adataiból.
A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 II. negyedévében 27%-kal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25%-kal nőtt a beruházási teljesítmény.
– A vállalkozások 57%-a készül fejleszteni a következő egy év során, ami mindenképpen figyelemre méltó, 15 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest. Azonban azt is látni kell, hogy az elmúlt években nagyon ingadozott a cégek beruházási szándéka. Nagy kérdés tehát, hogy tartható lesz-e a mostani, kedvező irány – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv.-marketingfőosztály vezetője.
A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére is.
A megnövekedett beruházási szándék az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban – előbbinél 50%-ról 72%-ra, utóbbinál 31%-ról 54%-ra. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43%-ról 52%-ra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47%-ról 48%-ra). //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelés 5,3 százalékkal mérséklődött 2024 decemberében
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen
Ha Valentin-nap, akkor „Szerelmem a trade marketing konferencia” immár 22…
Tovább olvasom >Újra napirenden az árstop: Mit jelenthet ez a vásárlóknak és a boltoknak?
A nemzetgazdasági miniszter, Nagy Márton hétfői bejelentése komoly visszhangot váltott…
Tovább olvasom >Vásárlási szokások változása: trükkök, trendek és eltűnő szaküzletek
A kiskereskedelmi piac folyamatos átalakuláson megy keresztül. A vásárlási szokások…
Tovább olvasom >