Beruházási boom a kkv.-knál
Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70%-a készül beruházni – derül ki a K&H kkv. bizalmi index kutatás adataiból.
A KSH legfrissebb adata szerint a nemzetgazdasági beruházások volumene 2017 II. negyedévében 27%-kal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét, az év első felében pedig összességében 25%-kal nőtt a beruházási teljesítmény.
– A vállalkozások 57%-a készül fejleszteni a következő egy év során, ami mindenképpen figyelemre méltó, 15 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest. Azonban azt is látni kell, hogy az elmúlt években nagyon ingadozott a cégek beruházási szándéka. Nagy kérdés tehát, hogy tartható lesz-e a mostani, kedvező irány – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv.-marketingfőosztály vezetője.
A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére is.
A megnövekedett beruházási szándék az iparban és a kereskedelemben nőtt a leglátványosabban – előbbinél 50%-ról 72%-ra, utóbbinál 31%-ról 54%-ra. A szolgáltató szektorban is jelentősen, 43%-ról 52%-ra nőtt a beruházási szándék, míg a mezőgazdasági szektornál alig változott ez az arány (47%-ról 48%-ra). //
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >180 millió eurós fejlesztést tervez a Gruppo Megamark Dél-Olaszországban
Az olaszországi regionális élelmiszer-kiskereskedő, a Gruppo Megamark két év alatt…
Tovább olvasom >Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >