Smart Jarral kampányol a Hellmann’s az élelmiszer-pazarlás ellen az Egyesült Királyságban
A Hellmann’s olyan speciálisan kialakított majonézes üveget dobott piacra, amely jelzi a fogyasztóknak, hogy megfelelő-e hűtőszekrényükben a hőmérséklet.
Az Ogilvy UK-val közösen létrehozott új „Smart Jar” kampány célja a figyelemfelkeltés és az élelmiszerpazarlás csökkentése országos szinten.
Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a brit háztartásokban több millió hűtőszekrény túl meleg és emiatt egyes élelmiszerek akár három nappal gyorsabban megromlanak azzal szemben, mintha 5 °C alá hűtötték volna őket.
Az Ellen Porteus illusztrátor által készített dizájnon termokróm tinta segítségével rejtett illusztrációk és üzenetek láthatók, ha a hűtőszekrény hőmérséklete 5 °C alatti.
A kísérleti üveget országos, több csatornában futó kampány támogatja, amelynek során TikTok- és Instagram-influencerek használják a terméket, és indítanak beszélgetést a Hellmann’s célcsoportja körében.
A projekt része a márka 2021-ben indított Make Taste Not Waste elnevezésű kampányának, amelynek köszönhetően azóta több mint 200 millió ember kezdte el felhasználni az ételmaradékot.
Catherine David, a Wrap együttműködésért és változásért felelős igazgatója elmondta: „Évente több mint 4,5 millió tonna tökéletesen jó étel megy a szemétbe otthonainkban, pedig elfogyasztható lett volna. Ez egy átlagos családnak évente több mint 700 fontjába kerül – ennek az összegnek az elpazarlását egyikünk sem engedheti meg magának.
„Az elsőszámú ok a helytelen tárolás”, és hozzátette: „A hűtőszekrény megfelelő hőmérsékletének beállítása segíthet abban, hogy az élelmiszerek hosszabb ideig maradjanak frissek.
„Szükségünk van az olyan újításokra, mint a Smart Jar, melyek segítségével olyan egyszerű változtatásokat eszközölhetünk az életünkben, amelyek kifizetődőek. Az élelmiszerpazarlás elleni akcióhét tökéletes alkalom ennek a ragyogó kísérletnek az elindítására”.
Kapcsolódó cikkeink
Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai az Egyesült Királysággal
Tovább kell erősíteni az együttműködést a mezőgazdaság és a kereskedelem…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >