Smart Jarral kampányol a Hellmann’s az élelmiszer-pazarlás ellen az Egyesült Királyságban
A Hellmann’s olyan speciálisan kialakított majonézes üveget dobott piacra, amely jelzi a fogyasztóknak, hogy megfelelő-e hűtőszekrényükben a hőmérséklet.
Az Ogilvy UK-val közösen létrehozott új „Smart Jar” kampány célja a figyelemfelkeltés és az élelmiszerpazarlás csökkentése országos szinten.
Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a brit háztartásokban több millió hűtőszekrény túl meleg és emiatt egyes élelmiszerek akár három nappal gyorsabban megromlanak azzal szemben, mintha 5 °C alá hűtötték volna őket.
Az Ellen Porteus illusztrátor által készített dizájnon termokróm tinta segítségével rejtett illusztrációk és üzenetek láthatók, ha a hűtőszekrény hőmérséklete 5 °C alatti.
A kísérleti üveget országos, több csatornában futó kampány támogatja, amelynek során TikTok- és Instagram-influencerek használják a terméket, és indítanak beszélgetést a Hellmann’s célcsoportja körében.
A projekt része a márka 2021-ben indított Make Taste Not Waste elnevezésű kampányának, amelynek köszönhetően azóta több mint 200 millió ember kezdte el felhasználni az ételmaradékot.
Catherine David, a Wrap együttműködésért és változásért felelős igazgatója elmondta: „Évente több mint 4,5 millió tonna tökéletesen jó étel megy a szemétbe otthonainkban, pedig elfogyasztható lett volna. Ez egy átlagos családnak évente több mint 700 fontjába kerül – ennek az összegnek az elpazarlását egyikünk sem engedheti meg magának.
„Az elsőszámú ok a helytelen tárolás”, és hozzátette: „A hűtőszekrény megfelelő hőmérsékletének beállítása segíthet abban, hogy az élelmiszerek hosszabb ideig maradjanak frissek.
„Szükségünk van az olyan újításokra, mint a Smart Jar, melyek segítségével olyan egyszerű változtatásokat eszközölhetünk az életünkben, amelyek kifizetődőek. Az élelmiszerpazarlás elleni akcióhét tökéletes alkalom ennek a ragyogó kísérletnek az elindítására”.
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt közös projektje
Már csaknem egy éve fut a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >