Lassabb ütemű növekedés
Négy hónap alatt – idén januártól áprilisig – több mint 11 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem száraztésztából; 2 százalékkal többet, mint a tavalyelőtti hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve szintén 2 százalékkal nőtt a boltok eladása – állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Ami a csatornák súlyát illeti, értékbeni eladást vizsgálva a legnagyobb a szervezett kisüzletek piaci részesedése 24 százalékkal, a legutóbbi január–áprilisi periódusban. Utána a hipermarket következik 21 százalékkal. A diszkontok és a nagy szervezett üzletek piacrésze 1-1 százalékponttal erősödött a tavalyi hasonló periódushoz képest, a diszkontok részesedése az értékbeni eladásból 19 százalék, míg a nagy szervezett üzleteké 17 százalék. Független boltokra 20 százalék jut a csatornák bevételéből.
2016-ban a száraz- tésztát a cégek televízióban valamelyest kevésbé aktívan reklámozták, mint tavalyelőtt. A listaáras képernyős reklámköltés a Nielsen Közönségmérés által szpotszinten mért csatornákban ugyanis tavaly 1 milliárd 252 millió forintot ért el. Ez 2015-tel összevetve 14 százalékos csökkenés. Meg kell azonban jegyezni, hogy a listaáras költésnél kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, mert a tévétársaságok különböző kedvezményeket nyújtanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >