Lassabb ütemű növekedés
Négy hónap alatt – idén januártól áprilisig – több mint 11 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem száraztésztából; 2 százalékkal többet, mint a tavalyelőtti hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve szintén 2 százalékkal nőtt a boltok eladása – állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Ami a csatornák súlyát illeti, értékbeni eladást vizsgálva a legnagyobb a szervezett kisüzletek piaci részesedése 24 százalékkal, a legutóbbi január–áprilisi periódusban. Utána a hipermarket következik 21 százalékkal. A diszkontok és a nagy szervezett üzletek piacrésze 1-1 százalékponttal erősödött a tavalyi hasonló periódushoz képest, a diszkontok részesedése az értékbeni eladásból 19 százalék, míg a nagy szervezett üzleteké 17 százalék. Független boltokra 20 százalék jut a csatornák bevételéből.
2016-ban a száraz- tésztát a cégek televízióban valamelyest kevésbé aktívan reklámozták, mint tavalyelőtt. A listaáras képernyős reklámköltés a Nielsen Közönségmérés által szpotszinten mért csatornákban ugyanis tavaly 1 milliárd 252 millió forintot ért el. Ez 2015-tel összevetve 14 százalékos csökkenés. Meg kell azonban jegyezni, hogy a listaáras költésnél kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, mert a tévétársaságok különböző kedvezményeket nyújtanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >