Lassabb ütemű növekedés
Négy hónap alatt – idén januártól áprilisig – több mint 11 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem száraztésztából; 2 százalékkal többet, mint a tavalyelőtti hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve szintén 2 százalékkal nőtt a boltok eladása – állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Ami a csatornák súlyát illeti, értékbeni eladást vizsgálva a legnagyobb a szervezett kisüzletek piaci részesedése 24 százalékkal, a legutóbbi január–áprilisi periódusban. Utána a hipermarket következik 21 százalékkal. A diszkontok és a nagy szervezett üzletek piacrésze 1-1 százalékponttal erősödött a tavalyi hasonló periódushoz képest, a diszkontok részesedése az értékbeni eladásból 19 százalék, míg a nagy szervezett üzleteké 17 százalék. Független boltokra 20 százalék jut a csatornák bevételéből.
2016-ban a száraz- tésztát a cégek televízióban valamelyest kevésbé aktívan reklámozták, mint tavalyelőtt. A listaáras képernyős reklámköltés a Nielsen Közönségmérés által szpotszinten mért csatornákban ugyanis tavaly 1 milliárd 252 millió forintot ért el. Ez 2015-tel összevetve 14 százalékos csökkenés. Meg kell azonban jegyezni, hogy a listaáras költésnél kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért, mert a tévétársaságok különböző kedvezményeket nyújtanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >