Sírjunk vagy nevessünk?

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 11. 10:36

Egy, a tavalyi nyár 3 hónapja alatt készített felmérés szerint az USA-ban a vendéglátóhelyeken jelentősen, az előző év hasonló időszakához képest 5 százalékkal visszaesett a szénsavas üdítőitalok forgalma, az alkoholos italoké pedig 4 százalékkal. Mindezt írhatnánk akár az egészségtrendek számlájára is, ám a dzsúszok és a smoothie-k 7-7 százalékos esését biztosan nem. Ezzel szemben a felszolgált kávékülönlegességek és mélyhűtött frissítők, valamint a palackos vizek és a jegesteák száma nőtt – 8-8, illetve 5-5 százalékkal.

Ugyancsak az egészségtrendeknek köszönhető, hogy hat amerikai nagyvállalat novemberben meghirdette: 5 éven belül 25 százalékkal csökkentik termékeik sótartalmát. Közülük a nálunk legismertebb Heinz kecsapjait és egyes paradicsomszószait illetően vállalta a kötelezettséget. Röviddel ezután más óriáscégek is csatlakoztak hozzájuk – a magyar fogyasztók számára ismertek közül a Kraft, a Mars Food, a McCain Foods, a Starbucks, a Subway és az Unilever csökkenti bizonyos készítményeinek sótartalmát.

Minden utazó és majdnem minden ínyenc tudja: az amerikaiak imádják a burgereket, a legdrágább alapanyagokat, például a Kobe marhát is felhasználják készítésükhöz. Ami az árakat illeti – a média kapva kap a „komolyabb ajánlatokon”. Decemberben olvastunk az új New York-i csúcsról: a The Lion étteremben a libamájjal és fekete szarvasgombaszósszal készült burgert 85 dollárért (közel 18 000 Ft) kínálták.

Kapcsolódó cikkeink