SIRHA Budapest 2014: formát ad az új tendenciáknak

Dátum: 2014. 03. 10. 12:41

Március 10-én megnyitotta kapuit a SIRHA Budapest 2014, a Hungexpo új szakkiállítása.
Az ünnepélyes megnyitó Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője, az esemény házigazdája köszöntő szavaival vette kezdetét.

DSCGanzercopy

Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója beszédében kiemelte: a magyar gasztronómiában forradalom zajlik már évek óta. Küzdelem a félresiklott hagyományokkal, a magyar konyhaművészet újbóli felépítése. Ennek első eredményei már látszanak: ott vagyunk a Bocuse d’Or döntőjében, és van már két Michelin-csillagos éttermünk is. És ez csak a jéghegy csúcsa.
DSCGanzer18 copy

– Ez a kiállítás ezeknek a megindult tendenciáknak ad formát, illetőleg keretet biztosít a további inspirációk begyűjtésére – hangsúlyozta Ganczer Gábor. – Az érdeklődést jelzi, hogy már most, az első SIRHA-n közel 300 kiállító mutatja meg magát az élelmiszeripar, a sütőipar és cukrászat, a szálloda- és vendéglátóipar, illetve a közétkeztetés területéről. A kiállítás szakmai jellegét erősíti, hogy számos versenyre, fórumra is sor kerül a SIRHA Budapest 2014 keretei között. Kívánom mindenkinek, hogy ez a kiállítás legyen a minőség csúcstalálkozója – zárta szavait a vezérigazgató.

DSCMinisztercopy

A kiállítást hivatalosan Dr. Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter nyitotta meg, aki elismerő szavakkal méltatta SIRHA Budapest szakvásárt, mint a közép-kelet-európai régió kihagyhatatlan presztízsrendezvényét.

– A magyar kormány számára a magyar élelmiszeripar kiemelt jelentőségű, ezért is nyilvánítottuk stratégiai ágazatnak – idézte fel a közelmúltat. – A Vidékfejlesztési Minisztérium számára öröm, hogy a helyi piacok jelentősége növekszik, a hagyományos technológiával készült kézműves termékek egyre keresettebbek. Ezek pontos kritériumait a közelmúltban szabályoztuk.

Dr. Fazekas Sándor kiemelte: a magyar élelmiszerek minőségét több általuk működtetett védjeggyel, programmal igyekeznek garantálni, emelni. Ilyen a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy, vagy a Hagyományok – Ízek – Régiók program, amely immár 114, legalább 50 éves múlttal rendelkező, egy-egy régióra speciálisan jellemző élelmiszeripari terméket fog össze.

– A kormányzati célok megvalósulásához elengedhetetlen a jól működő vállalkozások egyre aktívabb, erőteljesebb piaci jelenléte. Ezért erősítjük, támogatjuk őket. De ha a magyar élelmiszergyártók magyar kis- és középvállalkozásoktól szerzik be az alapanyagot, vagy ha a fogyasztók a boltokban tudatosan a magyar terméket választják, akkor ők is ezt teszik: a magyar vidéket, Magyarországot erősítik – zárta gondolatait a miniszter.