Sikerévet zárt a HITA
Az éves költségvetésének közel 133-szorosát hozta be befektetésekben Magyarországra a HITA, azaz a Nemzeti Külgazdasági Hivatal. Az éves szinten 9 millió euróból gazdálkodó HITA segítségével 2013-ban megvalósult beruházásoknak köszönhetően, ugyanis összesen 1,2 milliárd euró befektetés érkezett az országba, a magyarországi gyártók külpiaci tevékenységének támogatása pedig 420,772 millió euró (1 éven belül várható) exportbővülést eredményezhet. A HITA 2013-as évet záró sajtótájékoztatóján mutatta be december 1-jével kinevezett új elnökét, Berényi Jánost, illetve a szervezet fő tevékenységi körében, azaz a befektetésösztönzés és az exportfejlesztés terén elért 2013-as főbb eredményeit.
2013 folyamán a HITA 35 befektetési projekt sikeres lezárásához járult hozzá tevékenységével, aminek köszönhetően összesen 1,2 milliárd euró működő tőke érkezett Magyarországra és közvetlenül 7000 új munkahelyet teremtett. Bödőcs Róbert a HITA üzletfejlesztési és befektetésösztönzési elnökhelyettese bemutatta az év kiemelkedően nagy volumenű beruházásait: az 1000 munkahelyet teremtő Takata projektet, a 950 állást létrehozó Hankook 2.-t, az Opel 800 fős bővítését és a Coloplast 701 új munkahelyet létesítő beruházását. Bödőcs hozzátette, hogy: „a HITA ezen kívül jelenleg 101 befektetési portfóliót kezel, amelyek, ha mind pozitív döntéssel zárul, 20000 új munkahelyet teremtenek és 3 milliárd eurónyi tőkét hoznak Magyarországra”.
A HITA „Befektetőbarát Településekért” programja keretében eddig összesen 81 önkormányzat nyerte el a Befektetőbarát Település címet. A Befektetőbarát Településeket a HITA regionális hálózata proaktív módon külföldi testvérvárosi bemutatkozásokkal, és külföldi befektetői partnerek számára célzott bemutatkozási lehetőségekkel segíti. Emellett a hazai vállalatok beszállítóvá válását is számos eszközzel támogatja a Hivatal: az egyes cégekkel közösen szervezett beszállítói információs napoktól a Kaizen-Lean tréningeken át egészen a beszállítói adatbázisig, mely egy virtuális piactér integrátorok és potenciális beszállítók között.
Az exportfejlesztéshez kapcsolódóan a HITA legfontosabb feladata a magyarországi gyártók külpiaci törekvéseinek támogatása. 2013-ban a 434 szakmai (külföldi és belföldi) exportfejlesztési programon összesen 4806 vállalkozás vett részt. A rendezvények által generált exportbővülés 1 éven belül várható értéke 420 millió euró.
Az év elején meghirdetett kereskedelemfejlesztési pályázaton 350 cég 400 millió forint értékben nyert támogatást exportja megerősítéséhez a HITA-tól, december elején pedig Év Exportőre díjátadón külön is elismerte az év legkiválóbb exportteljesítményt nyújtó cégeit.
A tudás átadási platformok közül is egyik legjelentősebb a „KKV Akadémia”, amely külpiacokon hasznos menedzsmentismeretekkel ismerteti meg a képzésen résztvevő üzletembereket.
Mindemellett magas szintű (miniszterelnöki, miniszteri, államtitkári szintű) látogatásokhoz kapcsolódó ki-, és beutazó exportőri delegációt szervezett a HITA Libanonba, Jordániába, Portugáliába, Szlovéniába, Lengyelországba, Indiába, Japánba, Macedóniába és Törökországba. Továbbá gazdasági vegyes bizottsági ülést szervezett Albánia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Moldova, Üzbegisztán, Belarusz Köztársaság, Oroszország, India, Törökország, Kuvait, Szlovákia, Macedónia, Georgia, Vietnám, Brazília, Mongólia, Flamand és Türingia relációkban.
Bilek Péter a HITA kormányzati kapcsolatokért felelős elnökhelyettese a látogatásokhoz kapcsolódóan kifejtette, hogy: „- tapasztalataink szerint a felső szintű látogatásokkal olyan kapukat nyitottunk meg a cégek előtt, amelyek maguktól nem nyíltak volna meg számukra”.
A külpiaci relációs tájékoztató rendezvénysorozat keretében 12 megyeszékhelyen mutatta be a HITA az orosz, szerb és ukrán, valamint a szlovák, osztrák és olasz piac sajátosságait. A rendezvényeken résztvevő cégek közel 300 kétoldalú tárgyalást bonyolítottak le. A vidéki cégek exportját a hálózat regionális és ágazati fókusszal megszervezett üzletember-találkozókkal, valamint egyénre szabott exportfejlesztési szolgáltatáscsomaggal segíti, építve a határon átnyúló kapcsolatokra is a határ menti térségekben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >