Sikeres volt a francia üzleti találkozó és kirakodóvásár 2011
Idén 5. alkalommal rendezte meg a Francia Régiók Kirakodóvásárát a Francia Nagykövetség Gazdasági Kirendeltsége-Ubifrance, a SOPEXA budapesti irodája, a Francia Intézet, a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara, a Francia Külkereskedelmi Tanácsosok Bizottsága és a Francia Magyar Kezdeményezések.
A szakmai program július 7-én, csütörtökön kezdődött : a Mercure City Center szállodában egész nap követték egymást bilateriális üzleti találkozók. Tíz, élelmiszeripari termékeket gyártó francia cég tárgyalt magyar importőrökkel, áruházláncok, éttermek, és hotelek képviselőivel. Bretagne-ból érkezett a Guyader cég különböző ízesítésű halpástétomokkal (hagyományos és bio), a szomszédos Normandiából pedig a Spirit France aranyló calvados, azaz almapárlattal. Alsace régió specialitásait a Boehli cég sós perecei mellett az Alsace Gourmet Food mutatta be : kézműves mustárok (mézeskalács, riesling, sör ízesítésben is), tormák valamint különleges felvágott és készételek. A Pain Jacquet előrecsomagolt és sütésre készített péksütemények (toast, gofri, vendégváró falatkák…) széles kínálatával nyűgözte le a látogatókat.
Az .édesség kategória két szereplője az elegáns calissonok, a Aix-en-Provence-i Confiserie Roy René cég remekei valamint a szilvakrémmel töltött, csokoládéval bevont aszalt szilva, puha sárgabarack és füge voltak – utóbbiak a Roucadil cég termékei.
A francia borok kedvelőit az alsace-i Maison Bott, a Saint-Emilion vidéki Maison Rivière és a dél-franciaországi termelőket képviselő Foncalieu Pincészet bűvölte el.
A csütörtöki szakmai megbeszéléseket a magyar és francia felek őexellenciája René Roudaut Franciaország magyarországi Nagykövetének rezidenciáján kellemes hangulatban folytatták.
A pénteki napon a francia cégek magyarországi áruházláncokba látogattak el, hogy jobban megismerhessék a helyi márkákat és termékeket.
A nagyközönség számára rendezett szombati nap napsütésben és vidám vásári hangulatban telt. A kirakodóvásárnak idén a Millenáris Park adott otthont, melyen francia és magyar régiók jellegzetességeit kóstolhatták és vásárolhatták meg a látogatók. A zenei aláfestésről a Franciaországból érkező Wombo Orchestra gondoskodott, kora délután pedig Weszely Ernő harmonikaművész játékát is élvezhette a közönség. A Decathlon sportprogramjai mellett, gyermekprogramok, sakkszimultán és hangszerbemutatók fogadták a vendégsereget. Volt minden mi szem-szájnak ingere : mézeskalács, vattacukor, quiche lorraine, borok és champagne… A nap az önfeledt szórakozás jegyében telt, a tóban tükröződő esti fényjátékot mosolygós arcok csodálták.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >