Sikeres kötvénykibocsátási aukciót zárt a HELL ENERGY
Hazánk vezető energia- és üdítőital gyártó és -forgalmazó cége, a HELL ENERGY Magyarország Kft. az elsők között vett részt a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjában (NKP). A cég ma lezajlott kötvénykibocsátási aukcióján 28,5 milliárd forint névértékű kötvényt bocsátott ki sikeresen. Az ügylettel a HELL ENERGY először lépett ki forrásbevonás céljából a tőkepiacra, amelyből alumínium italdoboz gyártókapacitásuk bővítése mellett az idén piacra dobott – jelenleg külföldön bérgyártásban készülő – HELL Energy Coffee termékcsalád gyártását hozzák haza Magyarországra.
A HELL ENERGY Magyarország Kft. sikeres kötvényaukcióján a jegyzett kötvények által bevont források összértéke 29,057 milliárd forint, az elért átlaghozam a kibocsátó számára igen kedvező 2,45% százalékon alakult. A kötvényekre, rendkívül nagy érdeklődés mellett összesen 43,25 milliárd forint névértékű ajánlat érkezett. A cég a tízéves futamidejű, fix kamatozású kötvényből származó forrást a jövő évre tervezett beruházásaira és a kereskedelmi bankoknál fennálló hosszú lejáratú hiteleinek kiváltására fordítja. Ami az új beruházásokat illeti, a vállalat elkötelezett a teljes mértékben újrahasznosítható csomagolás mellett, ezért is épített saját alumínium italdobozgyárat Szikszón. A kötvényekből befolyt forrás egy részéből ennek kapacitását bővíti, hiszen a közelmúltban tett vállalásuk szerint a következő öt évben 1 százalék alá csökkentik csomagolásaiknál az alumínium italdobozhoz képest minden szempontból nehezebben újrahasznosítható PET palackok arányát. E mellett a pár hónap alatt népszerűvé vált, új, tejalapú italcsaládjuk, a HELL Energy Coffee hazai gyártását fogják megvalósítani.
A NKP-ban való részvétel valamennyi kritériumát teljesítette a vállalat. A Scope Ratings GmbH hitelminősítőtől a kibocsátandó kötvény az elvárt B+ minősítéshez képest két minősítéssel jobb, BB minősítést szerzett meg, a cég stabil piaci kilátásainak előrejelzése mellett. A sikeres kötvénykibocsátási ügyletben befektetési szolgáltatóként az ERSTE Bank Hungary Zrt., pénzügyi és jogi tanácsadóként pedig a Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt. és a Deloitte Legal Erdős és Társai Ügyvédi Iroda működtek közre.
„Meggyőződésünk, hogy ezzel az új finanszírozási formával egészen más léptékű növekedési szakaszba ér a már eddig is rendkívül dinamikusan fejlődő HELL ENERGY. A hosszú lejáratú feltételek és a kedvező hozam meggyorsítja a megtérülési időt, és ezzel hamarabb érhetjük el jövőbeni üzletfejlesztési céljainkat. A HELL ENERGY ezzel az ügylettel először mérettette meg magát a tőkepiacon, mégpedig igen sikeresen. Ez jó visszaigazolása az eddigi eredményeinknek és az üzleti stratégiánknak” – értékelte az ügyletet Csereklye Barnabás, a cég ügyvezetője.
A prémium minőségű HELL energiaitalokat, a XIXO jegesteákat és szénsavas italokat, valamint a HELL Energy Coffee-t gyártó cég ma már a nemzetközi színtéren is megkerülhetetlen szereplő. A 2006-ban született, és hazánkban rekordgyorsasággal piacvezetővé vált energiaital-márka 5 kontinens több mint 50 országában van jelen. A HELL ENERGY egyedüliként mondhatja el magáról, hogy Magyarországon kívül további nyolc országban is piacvezető a márkája, a vállalat itthon saját tulajdonú modern töltőüzemmel és alumínium italdobozgyárral rendelkezik, ami páratlan stratégiai pozíciót jelent számára globális szinten is.
Kapcsolódó cikkeink
Monster Rio Punch
Monster Rio Punch egy teljesen új ízszenzáció. Egzotikus gyümölcsízek keveréke…
Tovább olvasom >A romló inflációs pálya miatt nagyon óvatos monetáris politika várható
Az MNB ma a vártnak megfelelően 6,50%-on tartotta az irányadó…
Tovább olvasom >Bank360: Rekordot döntött a magyarok vagyona, egyre több pénzt visznek külföldre
A lakosság tavaly 6800 milliárd forintot tett félre, a készpénzállomány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >