Sikeres első évet zárt a Magyar Ízek Háza
A kedvezőtlen működési környezet és a válság ellenére sikeres kezdő éven van túl az első, teljes áruskálával rendelkező Hungaricum-élelmiszerbolt, a Magyar Ízek Háza – közölte a Világgazdasággal Batternay Anita, a boltot üzemeltető Premium Hungaricum Kft. ügyvezetője.
Az üzletet egy éve nyitották meg a főváros harmadik kerületében, a Csillagvár bevásárlóközpontban. A kizárólag magyar termelőktől származó áruk lefedik a teljes élelmiszer-portfóliót: a készletet 240 termelő biztosítja, s ma már 2500 cikkelemből áll. Batternay Anita elmondta: az üzlet megnyitása óta eltelt egy év alatt sikerült jelentősen növelni a szortimentet, hiszen egy esztendő alatt ezer cikkel bővült a választék.
Emellett kiépítettek egy stabil törzsvásárlói réteget is, amely részéről megvan a kellő bizalom, hogy az üzletben kizárólag kiváló minőségű, magyar árut vásárol. „A Magyar Ízek Háza ugyan nem vetekedhet a szupermarketláncok vásárlószámával, azonban az FMCG-átlagot jóval meghaladó kosárérték és a 70 százalékos törzsvásárlói arány bizonyítja, aki betér hozzánk, tudja, biztosan nem »álmagyar« árut vesz, és szinte ismeretlen fogalom a termékekre vonatkozó minőségi reklamáció” – hangsúlyozta.
A sikerek mellett ugyanakkor komoly nehézségekkel is meg kellett küzdenie az elmúlt egy évben a vállalkozásnak. Így naponta harcot vívnak a kis- és középvállalkozói termelői szektor válságával, amikor például azt tapasztalják, a termelő már nem tud heti két-három alkalommal Budapestre szállítani, csupán egyszer. Hiányolja az ügyvezető a valós pályázati lehetőségeket is, amelyek hiányában csak saját forrásokra támaszkodhatnak a fejlesztéseknél. A marketinglehetőségek szintén szűkösek: a lakossági piac nagy tömegű elérését csak a multinacionális cégek köre képes a jelenlegi árakon finanszírozni.
További nehézséget jelent a kistermelői oldalt fejlesztésre ösztönözni, hogy a modern kereskedelmi egység kiszolgálásához felnőjön. Nem egy termelőnél gondot jelent például, hogy e-mailen lehessen vele kommunikálni, vagy hogy legyen vonalkód a termékén. Sok kistermelő a vásári, utcai piacos fogyasztói árai mellett nem kalkulál a nagykereskedelmi átadási, vagyis viszonteladói árral.
A nehézségek ellenére a bolt üzemeltetői bizakodók, és próbálnak megfelelő válaszokat adni a kialakult helyzetre: így például a tervek között szerepel, hogy a közeljövőben elindítanak egy franchise-koncepciót – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >