Signature 40: Újra az operatív szakembereké a főszerep
Ismét keresik az év legjobb márkamenedzsereit: a Signature 40 kezdeményezés a sikeres kampányok, projektek mögött álló, közvetlen döntéshozói szint alatt dolgozó operatív szakembereket díjazza. A hiánypótló ranglistára kizárólag ajánlás útján lehet nevezni, eddig több mint 520 ajánlás érkezett be. Ráadásul idén még több tematikus listán indulhatnak a szakemberek. Az ajánlási időszak augusztus 23-ig tart, a jelöltek pedig augusztus 27-ig nevezhetnek.
Idén is elindult a Signature 40 kezdeményezés: egy olyan top trade- és márkamenedzsereket, valamint kommunikációs szakembereket gyűjtő és értékelő lista, amelynek a célja a jövő döntéshozóinak bemutatása és elismerése.
A marketingkommunikációs szakembereket elismerő toplisták és díjak többnyire a nagyvállalati felsővezetőket értékelik, pedig minden sikeres marketingkommunikációs kampány mögött ott áll egy jó operatív szakember is. Ők azok, akik a vállalati stratégiát és célokat a megvalósítás szintjén kezelik, mozgatják az őket kiszolgáló ügynökségi kört.
Fókuszban az operatív szakemberek
A kezdeményezést két reklámszakember Nagy Márton és Vaszary Ádám indította útjára 2022-ben. „Régóta fontosnak tartjuk azoknak a szakembereknek az elismerését, akik a mindennapi operatív munkát végzik. Rájuk jellemzően kevesebb figyelem irányul, pedig a munkájuk nélkülözhetetlen. Szeretnénk ezzel a listával megmutatni őket és az eredményeiket” – mondta Nagy Márton, a Signature 40 társalapítója.
A lista különlegessége, hogy a 2022-es gyakorlatnak megfelelően továbbra is csak megbízói vagy ügynökségi oldalról érkező ajánlás alapján nevezhetnek a jelentkezők.
„Az előző év tapasztalataiból azt láttuk, hogy szívesen ajánlanak szakembereket a kollégák, az ajánlottaknak is egy elismerés, hogy figyelemmel kísérik és elismerik a munkájukat. Tavaly indult el először a Signature 40, és már akkor is rengeteg értékes pályázatot kaptunk: 158 ajánlás érkezett, 95 szervezet munkatársát jelölték, amiből összeállt a lista. Idén pedig már több mint 520 ajánlás érkezett, a nagyszámú érdeklődés miatt pozitívum, hogy 2023-ban még több tematikus listán várjuk a jelentkezéseket”
– tette hozzá Vaszary Ádám, a Signature 40 társalapítója.
Még több szakembert díjaznak
Idén újdonság tehát, hogy bővül a Signature-listák köre, olyan szakma- illetve szektorspecifikus tematikus listákkal, amelyek segítik az összehasonlíthatóságot és az esélyegyenlőséget, valamint szélesítik az elismerésre méltó szakemberek körét.
A díjra 2023-ban az alábbi tematikus listákon lehet ajánlani a szakembereket:
- Signature Trade – trade marketing menedzsereknek,
- Signature Brand – márkamenedzsereknek,
- Signature Telco – telekommunikációs szakembereknek
- Signature Pharma – pharma szektorban dolgozó szakembereknek,
- Signature FMCG – FMCG szektorban dolgozó szakembereknek,
- Signature PR – kommunikációs szakembereknek,
- Signature SME – kkv-szektorban dolgozó marketingszakembereknek,
- Signature Hungary – magyar tulajdonú márkákon dolgozó szakembereknek szóló lista.
Egy lista mind felett
A listákra tehát csak ajánlások alapján lehet nevezni, ezeket az ajánlásokat egyrészt reklámügynökségi client service vezetőktől, másrészt ügyféloldali szereplőktől várják. Ajánlani bármilyen, magyarországi székhellyel vagy fióktelephellyel rendelkező gazdasági társaság kommunikációs, marketing- vagy kereskedelmi marketing osztályán dolgozó szakembert lehet. Fontos kritérium, hogy az adott gazdasági társaság többségi tevékenységének hazai célpiacra kell irányulnia.
A beérkező ajánlásokat folyamatosan ellenőrzik, majd minden validált jelölttel felveszik a kapcsolatot és formálisan is a jelölés elfogadását kérik tőlük. Ezután a jelöltnek a kritériumrendszerben megszabott információkkal együtt kell beadni a pályázatát, hogy elkezdődhessen a zsűrizés. A tematikus listák értékelése online történik, az adott lista szabályzatának megfelelően. A Signature 40 listát a tematikus listák legjobb pontjait elérő pályázókból összeállított kiemelt listaként maximum 40 fővel, személyes egyeztetés keretében dönti el a kuratórium.
Signature 40 listáról véglegesen döntő kuratórium a platform szakmai partnereiből, társszervezőkből, az M Lista kiemelt szakmai szereplőiből áll össze. Illetve az előző évi top 3 díjazottjai (a fő és tematikus listák esetében is) a kuratóriumban is kapnak helyet és formálhatják a listákat, de részt vesz még a végső döntésben a Kreatív, a Trade Magazin és a Marketing&Média és a Portfolio delegáltja is. Tehát a marketingszakma ügyfél- és szolgáltatói oldalának egyaránt megjelenik a véleménye.
A platform augusztus 23-ig várja a javaslatokat a www.signature40.hu oldalon keresztül, a jelöltek pedig augusztus 27-ig nevezhetnek.
A Signature 40 szponzora a Positive Adamsky. Támogatásának köszönhetően a lista a szereplők részletes bemutatásával exkluzív, nyomtatott formában, szakmailag is kurrens kiadványként jelenik majd meg a Marketing & Media októberi számában. Emellett a Kreatív, a Trade Magazin és a Portfolio.hu is készít majd beszámolókat. A platform szakmai partnere a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) és társszervezője a Magyar Marketing Szövetség, amelynek éves rendezvényén, a szeptember 14-ei Marketing Summiton jelentik be a listák végeredményét.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/10. száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 168 oldalon jelent meg. Alább, a levél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >