Signature 40: Újra az operatív marketingszakembereké a főszerep
Idén is díjazták a sikeres kampányok, projektek mögött álló, közvetlen döntéshozói szint alatt dolgozó operatív szakembereket a Signature Platform keretében. Az év legjobb márkamenedzsereinek elismerése Nagy Márton és Vaszary Ádám reklámszakemberek fejéből pattant ki. A Signature 40 második éve fut sikerrel, idén ráadásul még több tematikus listán indulhattak a szakemberek. A Trade és FMCG tematikus listák partnere és a Signature 40 médiatámogatója a Trade magazin volt 2023-ban is.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
– Másodszorra hirdették meg a Signature 40 kezdeményezést, milyen tapasztalatokat szereztetek az első körben?
–Vaszary Ádám: Már tavaly is éreztük, hogy valamire nagyon ráéreztünk, amire igénye volt a szakmának, de az idei évben bátran mondhatom, berobbant a kezdeményezés. Nagyon sok tapasztalatot építettünk be az első éves visszajelzésekből, és ez megtette a hatását. Ha csak a számok oldaláról nézzük: a 2022-es pilot évben 95 szervezetből 158 főre kaptunk ajánlást, idén pedig már 901 szakembert ajánlottak a listára összesen 455 cégtől. Tavaly 46 pályázatot tudtunk elbírálni, idén 220-at. Ezek elképesztő számok.
Mindez és a kezdeményezés mögé álló szakmai és médiapartnerek is megerősítettek bennünket abban, hogy nagyon is helye van egy ilyen elismerési platformnak a piacon. Egyszerűen a bőrünkön érezzük azt az örömöt és hálát, amit a díjazottaknak jelent egy ilyen visszajelzés. Elképesztően boldogok vagyunk.
– Miben változott idén a megmérettetés? Mi az, ami bevált, és tovább vittétek a 2023-as versenyre is?
–Nagy Márton: Az egyik legfontosabb fejlesztés a tematikus listák mint egyfajta szektor- vagy szakmaspecifikus előválogatók bevezetése volt a főrangsor, a TOP 40 menedzsert elismerő Signature 40 lista előtt. Nagyon nehéz ugyanis egy ilyen szerteágazó területen, mint a marketing és kommunikáció összehasonlítási alapot teremteni szakemberek teljesítménye között, ezért a tematikus listák keretében először rangsoroltuk őket a saját szakmájuk vagy szektoruk szerint.
Így idén már elismertük a legjobb brand-, trade marketing és PR-menedzsereket, valamint be tudtuk mutatni a kiemelkedő tehetségeket az FMCG, a telekommunikáció, a pharma szektor, valamint kkv és kimondottan magyar márkákon dolgozó szakemberek között egyaránt. Az itt megszerzett értékelésük alapján pedig a Signature 40 Kuratórium hozott döntést a legjobb 40 személyről.
– Hogyan épült fel idén a zsűri? Kik vettek részt benne?
– V. Á.: A kiemelt érdeklődés miatt (is) a platform szakmai színvonalát biztosítani tudó, méltó zsűrit kellett összeállítanunk. Ezt színvonalban és létszámban is értem. A szakmai és médiapartnereink segítségével összeállított zsűri egy olyan 72 fős online és 15 fős kuratóriumi döntéshozói kör lett, akiknek nem tudunk elég hálásak lenni. Az ügynökségi, megbízói, média- és szakmai szervezetekből egyaránt érkező zsűri ugyanis mindössze egy hét alatt 3297 alkalommal adta le szavazatát a jelöltekre. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen döntési rendszerrel tudtuk támogatni a 2023-as jelölteket, azt gondoljuk, ez is biztosítja a kezdeményezés objektivitását és legitimációját.
– Szeptember közepén volt a díjátadó a Marketing Summiton. Mennyire volt nehéz feladata idén a zsűrinek? Milyenek voltak a jelentkezők?
– V. Á.: Borzasztóan nehéz feladat volt ez a zsűri számára. Egyrészt még azért maguk a pályázók is tanulják ezt a feltételrendszert, ebből adódóan óhatatlanul ingadozott a pályázatok minősége. A másik nagyon hálátlan feladatunk a döntéshozók kiszűrése volt a nevezések közül. Bár mindenkinek nyilatkoznia kellett a leadások során, hogy nem döntéshozóként, hanem operatív szakembereként tölti fel az információkat, mégis jelentős számú pályázat kizárásáról kellett döntenünk. Nagyon sokat kell még tennünk annak megfelelő kommunikálásáért, hogy mit is értünk operatív szakemberek alatt, de az idei évre már jelentősen fejlődött ebben is a folyamatunk. Tökéletes megoldás nincs, de úgy gondoljuk ez ennek a kezdeményezésnek mindig a sajátja lesz.
– Melyek voltak a legerősebb szegmensek, ahonnan a legtöbb jelentkező érkezett? Hogyan váltak be az új tematikus listák?
– N. M.: A „királykategóriának” számító Signature Brand márkamenedzseri lista hozta a legtöbb nevezést, szorosan követte ezt az FMCG-szektor specifikus listája, a Signature FMCG. A várakozásokat jelentősen felülmúlva nagy volt még az érdeklődés a Signature PR- és a trade marketing menedzsereket rangsoroló Signature Trade tematikus listák irányába is.
Meglátásunk szerint nagyon jól bevált a tematikus listák megoldása, bár idén is 8 listát indítottunk, akár kétszer ennyit is elbírt volna a kezdeményezés. Pályázói kérések alapján legalább is ezt látjuk. Valójában csak a mi kapacitásaink fogják ennek a korlátját jelenteni, mert továbbra is magánemberként, zömmel munkaidőn kívül visszük a platformot.
– Mi várható jövőre? Mik a hosszú távú tervek a Signature 40-nel?
– N. M.: Amit idén bevezettünk, azt szinte biztosan tartani fogjuk. Lesznek tematikus listák, fókuszálni fogunk a minél rangosabb díjátadó megszervezésére, és tovább finomítjuk a kritériumokat is. A legfontosabb feladatunk a tájékoztatás, a nevezési idők meghosszabbítása és a nevezéssel kapcsolatos workshopok, konzultációk bevezetése lesz. Nem célunk, hogy lényegesen több emberhez érjünk el, inkább a jelöltek minél nagyobb arányát szeretnénk pályázókká átfordítani, a pályázók által elkészített nevezési anyagokat pedig magasabb szintre emelni.
– V. Á.: Amiben továbbra is nagyon hiszünk, az az ajánlási rendszer. Nagyon jóleső érzés ez már magának az ajánlónak, de a jelöltnek is. Ez egy fontos nóvum. Emellett kezdetektől tervezzük a díjazottakkal elindítani Signature Alumni programunkat, aminek már az idei listákkal együtt 110-nél is több jogosultja van. A mentoringon, közösségépítésen kívül egyfajta marketing és kommunikációs igazgatói utánpótlás power house-ként képzeljük ezt el. Most azon dolgozunk, hogy ehhez biztosítsunk kellő erőforrást.
//
Signature 40 tematikus listák
Signature 40 nyertesei
SIGNATURE 40 KURATÓRIUM
METYKÓ TIBOR Euronics –MMSZ Delegált
LUDVIG ORSOLYAMCC – MPRSZ Delegált
JUHÁSZ PÉTER TIBOR VODAFONE – M Lista Delegált
VARGA GÁBOR Publicis Group– M Lista Delegált
HORVÁTH GERGŐ Artificial Group –M Lista Delegált
BARNA PÉTER Telekom – Signature 40 2022
BÖLÖNI OLGA Yettel – Signature 40 2022
SALEM DANIEL Heineken – Signature 40 2022
HERMANN IRÉN kreatív
HERMANN ZSUZSANNA Trade magazin
KIRÁLY ANITA Portfolio
RITTER TAMÁS Marketing&Media
SZTANISZÁV ANDRÁS MPRSZ
#1 Németh Flóra
Öt éve csatlakozott a Magyar Telekomhoz senior kommunikációs szakértőként Németh Flóra, aki 2022-től PR & Content szakmai vezetőként a vállalati kommunikációs csapat stratégiai külső PR-tevékenységeiért felel. Karrierjét egy győri székhelyű kommunikációs ügynökségnél kezdte, majd kulturális PR-rel és márkaépítéssel foglalkozott a Pannonhalmi Főapátságban. Később a Merlin Communications account managereként a Richter Gedeon gyógyszercég image megjelenésein, vállalati kommunikációján, illetve a Dr. Wolff GmbH, az Amadeus Hungary kampányain dolgozott. Ezt követően a Generali Biztosító kommunikációs és CSR szakértőjeként felelt a biztosító és az alapítványa PR-aktivitásaiért. Több hazai és nemzetközi díjnyertes PR-kampányt jegyez csapatával közösen. Inspirációt a munkához, lendületet a mindennapokhoz a művészeti élményekből – elsősorban kortárs képzőművészetből – merít. Az Egyenlítő, az MPRSZ és a Menedzserszövetség aktív tagja. Társalapítója, kommunikációs vezetője volt a TEDx Liberty Bridge Women szervezetnek. //
#2 Kérdő Krisztina
Krisztina Budapesten született, ahol a tanulmányait is végezte, beleértve az egyetemet is. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett diplomát marketing szakon, ahol a diplomamunkájával a Kreatív szaklap „Kreatív díj – 2000” pályázat I. fokozatát nyerte el. Családjával (azon belül két gyermekével) Telkiben él jelenleg. Hobbija a kosárlabda, amely mai napig óriási szerelem számára. //
#3 Metykó Zsófia
Zsófia 2023 áprilisától felelős a Yettel lakossági Home Internet és TV&Entertainment szegmenseiért, ezt megelőzően a mobil szegmensben dolgozott segment managerként, majd csoportvezetőként. Pályafutása legnagyobb részt a telekommunikációs szektorban zajlott. Dolgozott Norvégiában Telenor stakeholder brand managerként, majd hazatérve a Pannon-Telenor márkaváltást támogatta insight területen. Rövid kitekintésként a Beats Audio és HTC márkákkal is tapasztalatot szerzett a brand management területén. A Vodafone-nál a B2B értéknövelt szolgáltatások értékesítését támogató innovatív marketingeszköz, a Ready Business Zone kialakításában és működtetésében vett részt. Autista ADHD-sként Metykó Zsófia számára kiemelten fontos a diverzitás és az inkluzivitás, ezért szabadidejében megváltozott munkaképességű személyek támogatásával is foglalkozik. //
#4 Kis Dániel
Végzettségét tekintve Dániel okleveles közgazdász, amit a mai Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Gazdálkodási karán szerzett. Diplomázása után 3 évig Máltán dolgozott auditorként, ahol az angol nyelv fejlesztése volt a célja. Hazatérése után egy nagy múltú multinacionális cégben szeretett volna dolgozni, ahol hatékonyan tudja kamatoztatni a marketing és sales területen szerzett ismereteit, amelyeket tanulmányai során szerzett. 2014-ben kezdte el pályafutását a Borsodi Sörgyár Kft.-nél, ahol 1 évnyi sales tapasztalatot szerzett, majd sikeresen pályázott a HoReCa Trade Marketing Manager pozícióra. 2018 áprilisában csatlakozott a Beam Suntory portfólióhoz trade marketing managerként, ahol jelenleg is dolgozik. Itt számos izgalmas projektet irányított, és különösen büszke arra, hogy a Jim Beam márka három egymást követő évben is „Az év legsikeresebb promóciója” verseny italkategóriájában állt a dobogón. //
#5 Székely-Németh Petra
Már egészen kiskorában érdeklődni kezdett a kommunikáció és média világa iránt Székely-Németh Petra. Gyermekként részt vett rádiós és újságírótáborokban, és mindig fontosnak tartotta a magyar nyelv hagyományainak ápolását. Az irodalom és a szép beszéd mindig is érdekelte, és elnyerte a Kazinczy-emlékérmet a szép magyar beszédért. Az egyetemen a kommunikációs tanulmányok mellett a művelődési menedzseri szakot választotta. Pályafutását a közszférában kezdte mint sajtóreferens egy megyei jogú város polgármestere mellett. Tizenhárom év után tért át a versenyszférába, és 2013 óta dolgozik a SPAR Magyarország csapatában. Teljes elhivatottsággal és lelkesedéssel dolgozik annak érdekében, hogy a vállalat jó hírnevét erősítse, és minél szélesebb körben ismertesse meg a minőségi kereskedelmi és fenntarthatósági tevékenységeket, valamint az élelmiszer-termelésben elért eredményeket. Családja, a férje és gyermekei stabil és szerető hátteret nyújtanak számára ezen az úton. //
#6 Czabányi Enikő
Annak ellenére, hogy Czabányi Enikő már több mint 8 éve ugyanazon a márkán dolgozik, továbbra is szenvedélyesen végzi munkáját a márkaépítés és marketingkommunikáció területén ügyféloldalon. Pályafutását a Telekomnál kezdte gyakornokként, majd fokozatosan lépkedett felfelé a ranglétrán. Jelenleg egy fiatalokból álló tartalomgyártó csapat vezetőjeként felel a márkát folyamatosan építő social media tartalmakért. Az év 2022-es részében a Kraft Agency tartalomgyártó ügynökséget is elindította a Telekomon belül, amelynek célja a hazai tartalom-előállítási folyamatok kihívásainak felülvizsgálata és egy újfajta tartalomgyártási modell létrehozása. Enikő és csapata folyamatosan azon dolgoznak, hogy a márka értékeit szem előtt tartva teljes körű támogatást nyújtsanak a kampányokhoz és a social media világában is a legjobb eredményeket érjék el. //
#7 Forgách Réka
Réka 2011-ben az Unilevernél kezdte a pályafutását, ahol felvételt nyert az úgynevezett Future Leaders trainee programba. Ennek keretében először a field sales csapatban szerzett tapasztalatokat a területi képviselők munkájáról, majd ezt követően – a rotáció második állomásaként – a dezodor kategóriáért felelt a customer marketing csapatban, olyan márkákat képviselve, mint a Rexona, Dove vagy az Axe. Harmadik és egyben utolsó állomásként betekintést nyert a kategóriamenedzsmentbe, ahol a jégkrém kategóriáért és az Algida márkáért felelt. Innen vezetett át 2013-ban az útja az Essityhez, ahol immár több mint 10 éve dolgozik. Kezdetben a trade marketing csapatban kapott helyet, ahol a personal care márkák bolti aktivitását koordinálta a Libero, Libresse és Tena Lady márkákon. Később nagyobb felelősséghez jutva megkapta a legnagyobb vegyi márkát a magyar piacon, a Zewát. Tovább fejlődve a karrierjében a 2017-ben a shopper marketing csapat élére állhatott, majd 2018-ban úgy döntött, hogy egy párhuzamos területen is tapasztalatot szerez, és így lett a Zewa márka brand managere, mely pozíciót azóta is betölti. //
#8 Tulkán Tímea
Tímea már 10 éve dolgozik a METRO Kereskedelmi Kft.-nél. Ezen idő alatt széles körű tapasztalatot szerzett a saját márka, kereskedelmi aktivitások, szortimentmenedzsment, marketing, trade marketing és célcsoportmenedzsment területeken. //
#9 Lovász Dóra
A 12 éve „dreheres” színekben dolgozó Dóra négy éve került a trade marketing manageri pozícióba. Jelenleg a Dreher Sörgyárak on-trade és egyben hagyományos off-trade csatornáinak menedzselése tartozik a kiemelt feladatai közé. A jól ismert, hagyományosan magyar márkák – Dreher, a Kőbányai, az Arany Ászok vagy éppen az ANTL – mellett olyan világszerte közkedvelt márkák is Dóra trade marketing felelősségi körébe tartoznak, mint a Pilsner Urquell, a Peroni vagy az Asahi. Lovász Dórát többéves szakmai tapasztalata, ügyfélközpontúsága és egyben a márkákhoz fűződő elhivatottsága segíti abban, hogy értékteremtő és magas színvonalú promóciókat szervezzen és képes legyen a folyamatos fejlődésre. //
#10 Jakus Melinda
Az egyetemi tanulmányai mellett a Henkelnél kezdte meg karrierjét Melinda, ahol regionális brand management gyakornokként dolgozott. Már ekkor tisztában volt azzal, hogy az FMCG területén kíván elhelyezkedni. 2017-ben csatlakozott a Coca-Cola HBC-hoz sales & marketing management trainee-ként. Az első két év során több értékesítési és marketingpozíciót töltött be, és például értékesítési területi vezetőként is tevékenykedett. A program végén már vezetői pozíciót kapott a marketing területén mint commercialization & innovation manager. Ebben a szerepkörben az összes új termék bevezetéséért felelt olyan márkákon, mint a Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy vagy Fuzetea. Később portfólió manager (trade marketing manager) lett, és felelőssé vált az energiaital kategóriáért, ide tartoztak a Monster és Burn márkák is, amelyekkel számos promóciós versenyt nyertek, és jelentős piacrészt növeltek. Az idei évben a legnagyobb kategóriát kapta meg, mint portfólió manager, felelős a szénsavas üdítőital kategóriáért. //
#11 Sebesta Dóra
Dóra a szakmai pályafutását az Egyesült Államokban kezdte meg, ahol az egyetemi szakmai gyakorlatát töltötte. Ezt követően 2015-ben a Danone-nál folytatta pályafutását, ahol gyakornokként / marketing asszisztensként dolgozott. Később, annak érdekében, hogy tovább szélesítse a perspektíváját, és mélyebben megismerje a hazai reklámpiac működését, médiaügynökségi oldalon helyezkedett el, ahol közel 6 évet töltött. Ez idő alatt lehetősége volt elmélyedni a taktikai és később stratégiai tervezésben – mind offline, mind online. Az ügynökségi oldalon különböző szektorokban is kipróbálhatta magát (főbb iparágak: OTC, streaming, FMCG, divat, autó), amelynek köszönhetően több iparágban tudott jobban elmélyedni, és ahhoz illeszkedő, megfelelő, egyedi médiastratégiát megalkotni. Közel két éven keresztül 15 országot (CEE Region) koordináló csapatban tevékenykedett, ahol lokális és nemzetközi stratégiai és taktikai tervezés, valamint az országok koordinációja tartozott bele a munkakörébe. Ezen projekt kapcsán több Effie-díj jelölést is kapott a brand. Később FMCG márkákon dolgozott aktívan, ahol az egyik legizgalmasabb feladat egy jól ismert, tradicionális márka újrapozicionálása és rebrandingje volt, amelyben stratégiai tervezőként vehetett részt, összehangolva a média & kreatív gondolkozást. Az ügynökségi oldalon megszerzett tapasztalatokon keresztül egy átfogó, holisztikus tudásra tett szert, miszerint nincs egy univerzális, mindenkire érvényes médiastratégia. Minden piac, márka máshogy működik, és más megközelítést igényel. 2020. novemberétől a Magyar Telekom csapatát erősíti, ahol karrierje eddigi legizgalmasabb projektjét kapta kézhez. 2023-ban a Marsra Magyar! kampány kommunikációs streamvezetőjeként Dóra felelt a kereskedelmi kommunikációért, valamint a sorozat disztribúciójáért. Ez a 360 fokos kampány nem mindennapi szakmai kihívás volt, amelyből rengeteget tanult. A projekt sikerességének kulcsát leginkább abban látta, hogy mertek ellépni a megszokottól, egyedi és alaposan átgondolt stratégiát hoztak létre, új megközelítéseket használtak. Emellett nagyon fontos tényező volt, hogy egy kiváló csapattal dolgozhatott együtt, akik elkötelezettek voltak, szakmailag rendkívül felkészültek és mindenki számára tiszta volt a közös cél. //
#12 Vorigin Dóra
Dóra még 2012-ben diplomázott a Budapesti Gazdasági Főiskola kommunikáció és médiatudomány szakán, majd 2014 januárjában közgazdászként végzett a kereskedelem és marketing szakon. Mesterdiplomáját 2014 júniusában szerezte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem vizuális kommunikációs specializációján. Ezt követően csatlakozott a Well PR ügynökség csapatához, ahol megtanulta a PR szakma alapjait, és olyan nagy márkákon dolgozott, mint a Coca-Cola, Pöttyös, Hell, Unicum, Dreher és a Magyar Vöröskereszt. A Well után a digitális kommunikációs eszközökkel ismerkedett meg a Kraftwork Reklámügynökségnél, ahol a McDonald’s, Bringamánia és MDSZ kommunikációját támogatta. Az ügynökségi tapasztalatok után kipróbálta magát az ügyfél oldalon, és 2020 szeptemberétől az Auchan külső kommunikációs menedzsereként dolgozik. Ebben a pozícióban felel a sajtókommunikációs feladatokért, különös hangsúlyt fektetve a vállalat fenntarthatósági és CSR-tevékenységére. //
#13 Tóbiás Réka
Számos izgalmas projektet és kampányt kezelt már Tóbiás Réka a Telenor/Yettelnél töltött időszaka alatt. Az ezekben rejlő kreatív lehetőségek mellett olyan nagyobb projektek is részei voltak, amelyek az üzletek belső kialakítását és átalakítását érintették, valamint társadalmi problémákat kezeltek, például sporton keresztül hirdettek összefogást. A rebranding folyamata is izgalmas kihívást jelentett számára, és a termék- és szolgáltatásoldal is számos érdekes lehetőséget kínált, például az otthoni internetajánlat bevezetését, majd a Yettel TV indítását, ahol még egy sárkányt is alkottak. //
#14 Tuyaerts Anna
Anna egy 10+ éves tapasztalattal rendelkező marketingszakember, komoly tapasztalattal az FMCG területén. Három nyelven beszél, közgáz diplomáját pedig nemzetközi munkatapasztalattal (Zürich és Buenos Aires) egészítette ki. Már 10 éve dolgozik a Nestlé Hungária Kft.-nél. Értékes tudással rendelkezik a márkaépítés, innovációmenedzsment és service design területén. A marketing és a márkák iránti szenvedélyes munkája először mély elemzéssel és megértéssel kezdődik, hogy időben meg tudja hozni a megfelelő döntéseket. Bizonyított tapasztalattal rendelkezik mind globális, mind pedig helyi márkák sikeres menedzselésében, komplex portfóliók kezelésében, és kiemelkedő eredményeket ér el jó végrehajtási képességekkel a kreatív megoldások széles skáláján. Optimista, proaktív vezető szerepet tölt be, és szenvedéllyel motivál másokat. Különböző országokban tanult és dolgozott, és könnyen megtalálja a helyét különböző interkulturális környezetekben. //
#15 Balogh Tímea
Balogh Tímea a Telekom márkakommunikációs csapatában szakmai csapatvezető. 10 év ügynökségi háttérrel érkezett ügyféloldalra, amit kifejezett előnynek tart az agilis szervezetben és az ügynökségi együttműködésekben. Alapvetése, hogy minden kommunikációs kihívást projektszemlélettel érdemes megoldani, ami a kreatív kampányötlet és átgondolt commsplanning értéke – eredményessége pedig az ügyfelekre (élményre, elégedettségre) és a társadalomra tett hatásával mérhető. Személyesen azokat a kampányokat kedveli leginkább, amelyek valódi hasznát mutatják meg a telconak és a digitalizációnak, ezáltal hatással is tudnak lenni az emberek életére. //
#16 Zsadon Sára
Pályafutását az újságírás területén még bölcsész diplomával kezdő Zsadon Sára a PR-szakmába lépett be, ahol ügynökségi oldalon, médiafigyelőként kezdte meg a karrierjét. Később tanácsadóként folytatta, majd account director pozícióból csatlakozott a Yettelhez, amikor még Telenor néven működött. Jelenlegi pozíciójában a fogyasztói kampányok PR-támogatásáért felelős, de részt vesz vállalati kommunikációs és employer branding projektekben is, valamint foglalkozik belső kommunikációval is. //
#17 Szántó Dénes
Dénes a Brown-Forman senior brandmenedzsere. A Jack Daniel’s, Finlandia és Gin Mare márkákért felelős 2 fős csapatával, illetve hat országban az e-commerce folyamatokért. Brand és trade marketing háttérrel rendelkezik, főleg az FMCG iparágban. Egy ideig Spanyolországban head bartenderként is dolgozott. //
#18 Szekeres Dóra
Dóra 2016-ban kezdte karrierjét a HEINEKEN Hungáriánál, és hat évig dolgozott itt. Ezen idő alatt lehetősége volt hozzájárulni helyi és globális márkák fejlődéséhez, valamint fogyasztói insightokon és viselkedésen alapuló márkastratégiát kialakítani, például a Soproni, Heineken, Strongbow és Desperados márkák esetében. 2022 márciusától szakmai útját a HELL Energy csapatában folytatta, ahol jelenleg a HELL ICE COFFEE globális márkastratégiájáért felel közel harminc országra nézve. Feladatai közé tartozik a márkapozicionálás és márkaidentitás kialakítása, a termékfejlesztés és a portfólió menedzselése, valamint a márka hatékonyságának és volumenének maximalizálására irányuló ATL- és BTL-kampányok fejlesztése. //
#19 Bohátka Eszter
PR- és kommunikációs szakemberként Bohátka Eszter a Béres Gyógyszergyárban kezdte meg karrierjét, ahol kommunikációs asszisztensként dolgozott – majd később kommunikációs munkatársként felelt a vállalat külső és belső kommunikációs projektekért, valamint jótékonysági kezdeményezésekért. A Béres-évek alatt megtanulta, hogyan lehet kreatív és innovatív kampányokat létrehozni egy szabályozott környezetben, jelen esetben a gyógyszeriparban. Ezt követően a másfél éves tanulmányi szabadságát töltötte Berlinben, majd visszatért a bankszektorba, ahol csatlakozott a CIB Bank PR- és marketingkommunikációs csapatához. Itt a belső kommunikáció, az employer branding és a CSR-projektek területén dolgozik senior kommunikációs szakértőként. Eszter különösen büszke arra, hogy olyan sikeres kampányokon dolgozhatott, mint a „Gyerekszemmel” vagy a „Koronázatlan Hősök”, amelyek elnyerték a szakma elismerését is. //
#20 Antalóczi Ditta
Ditta marketing iránti elköteleződése a gyógyszeriparból ered, ahol az iparági sajátosságok kihívásait találta a legizgalmasabbnak. Pályafutását az autóiparban kezdte, majd a FMCG területén lépett be a trade marketing világába. Az iparági tapasztalatok és nyitottsága újító gondolkodásra ösztönzik. Dolgozott a telco területen is, ahol közösségi iroda létrehozásában és a cég első brand shopjának felépítésében vett részt. Az egyik legmeghatározóbb szakmai élménye a Telenor-Yettellel való rebranding volt, különösen a fizikai csatornákon való megvalósítás. A változó ügyféligények és az új üzleti célokra való reagálás érdekében folyamatosan fejlesztik a boltjaikat, tavaly például az otthoni szolgáltatások fizikai bevezetésével. Azonban a legizgalmasabb számára, amikor egy teljesen átalakított, új dizájnú boltot hoznak létre. Motiválja, hogy hatással legyen az értékesítésre, kommunikációs stratégiára és az ügyfélélményre. //
#21 Balogh Bernadett
Kereskedelmi marketingszakember, több mint 5 év aktív FMCG tapasztalattal. Bernadett elhatározottságának és hozzáállásának köszönhetően szakmai pályafutása szép ívben növekedett az elmúlt 7 évben. Olyan osztályokon szerzett tapasztalatokat, mint a kereskedelem, e-kereskedelem, pénzügy és kereskedelmi marketing – ezáltal olyan márkákon dolgozhatott, mint a Heineken, Soproni vagy Gösser. Bernadett vezetésével a szervezet 2 szakmai versenyen is dobogóra állhatott 2022-ben: SPAR POS Showroom 1. hely, POPAI Business Days 2. hely. Nemrég új kihívások elé nézve vehette át a HoReCa Trade Marketing csapat vezetését. //
#22 Lénárt Mária
Jogfolytonosan a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél dolgozó Lénárt Mária már több mint 20 éve csatlakozott a céghez. Ez alatt az idő alatt először asszisztensként, majd marketingmunkatársként dolgozott rendezvényszervezés, valamint instore-outdoor területen. Hűségakciók szervezéséért, lebonyolításáért 12 éve felel először csoportvezetőként, majd 2022-től a marketingosztályon történt szervezeti változásoknak köszönhetően hűségpromóciók menedzsereként. Ezen időszak alatt több márkával dolgozott együtt. Mária menedzseri befolyása és egyben márkahűsége révén a SPAR – mint az egyik vezetői brand – pontosan ezek miatt is tekinthető annyira sokszínűnek és egyben innovatívnak. //
#23 Nagy Máté
Máté mind ügyfél-, mind ügynökségi oldalon egyaránt vezetett már csapatokat és projekteket is, egész Európát lefedő márkakampányoktól kezdve szolgáltatások bevezetéséig, olyan nagyszerű márkák számára, mint a Telekom, a McDonald’s vagy jelenleg a foodora. Karrierje első 10 évében 5 országban dolgozott kreatívként. Az őt körülvevő szupertehetséges embereknek köszönhetően nyert New Businesst New Yorktól Londonon át egészen Budapestig, miközben munkáit az összes kreatív versenyen elismerték (a Cannes Lions-tól az Effie-ig). Volt ötlete, amire elismerően bólintottak részeg emberek, de voltak olyanok is, amelyeket Michelle Obama kaszált el személyesen. A headline-jai éppúgy feltűntek már a Times Square óriásplakátjain, mint szeméthegyek tetején. Sikerrel vett rá embereket arra, hogy több csapvizet igyanak, és hogy legyenek egy kicsit kedvesebbek egymással. Két éve a foodora márka- és kommunikációs vezetőjeként igyekszik ötvözni a marketingstratégiai tervezést a koncepcionális gondolkodással, a történetmeséléssel, a tettre kész gyártási szemlélettel. //
#24 Marczinkó Máté
Korántsem a hagyományos karrierutat követve jutott el az Upfield márka portfóliójáért felelős pozíciójába Marczinkó Máté. Karrierjét ugyanis profi kézilabdázóként kezdte, az élvonalban eltöltött 10 esztendő után gyakornokként helyezkedett el a HELL Energynél, ahol megismerkedett a társosztályok működésével és összefüggéseivel. Később ezt a tudást kamatoztatva a XIXO junior brand manager pozíciójába lépett. Ezt követően a Rama márkán dolgozott az Upfield égisze alatt, ahol többek között a cseh, szlovák, magyar piaccal foglalkozott. Magyarországon megerősítette a Rama piacvezető pozícióját kategóriában az elmúlt 6 szezon alatt. 1 évet követően a lengyel piac is csatlakozott a régióhoz, majd egy kisebb átalakulást követően előlépett az Upfield magyarországi portfólióját képviselő pozíciójába, ahol a Rama, Flora, Delma márkákon dolgozik. Máté segítségével sikeresen bevezették a Rama 100% növényi alapú vajalternatíváját, legutóbbi kampányunk során pedig a sütési kedv növekedését érték el a nyári hőségben. //
#25 Balogh Bence
A 2014-ben, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi karán (kereskedelem és marketing szakon) diplomázott Bence még 2013-ban csatlakozott a Nestlé Hungária Kft.-hez, ahol MAGGI marketinggyakornokként kezdte pályafutását. 2014-ben marketingasszisztensként állt teljes munkaidőbe a Maggi kategórián dolgozva. 2015-ben sikeresen pályázott a Purina brand manager pozíciójára, és FELIX, Purina One, majd később a Friskies és Darling márkákért felelt. 2017-től category developerként dolgozott, ahol a független állateledelboltokat és a Fressnapf üzleteket támogatta, miközben eKAM-ként is részt vett a Purina eCommerce-csatorna kialakításában. 2018 végén léptették elő channel & e-commerce managernek, majd 2019 tavaszán vette át a Purina trade marketing csapatának vezetését a kategóriamenedzser pozíciójában (market development organization manager). //
#26 Hegedűs Eszter
Eszter 15 éve foglalkozik marketinggel, és ezen időszak alatt dolgozott reklámügynökségnél, valamint kisebb és nagyobb FMCG-cégeknél. Kilenc éve van a Essitynél, kezdetben a Zewa márkáért volt felelős Magyarországon. Azóta három éve pedig a Libresse és a TENA termékekért felel a cseh, lengyel, szlovák és a magyar piacon. Tanulmányait külgazdasági szakon kezdte, majd marketing mesterszakon fejezte be a Pécsi Tudományegyetemen. //
#27 Radosiczky Anikó
A több mint 29 éves hazai és nemzetközi cégnél szerzett marketingtapasztalattal rendelkező Radosiczky Anikó karrierje során legtöbbször multinacionális környezetben dolgozott. Legyen az csapatban vagy éppen a csapatot vezetve, valamint koordinálta és képviselte akár 18 ember munkáját is. Különféle területeken szerzett tapasztalatokat, ideértve az OTC / Pharma, kiskereskedelem, FMCG, gázszolgáltatás és márkaépítés kategóriákat. Főbb szakterületei közé tartozik a tervezés és menedzsment, események szervezése, PR, hűségprogramok és márkaépítés. A marketing az a szakmai terület, ahol még ennyi idő után is kihívásokat talál, amelyek folyamatosan motiválják. //
#28 Gulyás Krisztina
Krisztina 2007 októberében kezdte meg pályafutását a SPAR-nál, majd 2013-ban csatlakozott a SPAR marketingcsapatához. Elsőként az in-store és out-door csapatban dolgozott, később pedig az online marketingcsapatot erősítette, ahol azóta is tevékenykedik. A terület sajátosságai ellenére részt vett számos integrált kampány szervezésében, amelynek során értékes tapasztalatokat szerzett a tartalomgyártás, az outdoor marketing és a rendezvények területén. A digitális terület egyedisége, folyamatos fejlődése, a kreativitás lehetőségei és a szabad mozgástér továbbra is motiválja Krisztinát, és tartja ezen a szakmai területen. //
#29 Papp Krisztina
Az In-Food 2000 Kft. marketing managereként Krisztina a gyártócégekkel közösen a hosszú és rövid távú marketingtervek felépítésért felelős – a marketing- és sales tevékenységek összefogása mellett. A cég által forgalmazott márkák éves marketingkampányának (ATL/BTL) kialakítása és kivitelezése, valamint a rendelkezésre álló marketingkeretek kezelése, elszámolás és egyben nyilvántartása is a munkakörébe tartozik. Social media felületek menedzselésén túl Krisztina a kereskedelmi partnereknél megvalósuló áruházi vagy online kampányok megvalósításában (kiállítások, rendezvények marketingmegjelenésének koordinálásában) is tevékenykedik. Mindezeken túl a kapcsolattartásért (valamint projektmenedzsment más társosztályokkal, külsős ügynökségekkel), a különféle PR-kampányok megszervezése és a márkaépítéssel kapcsolatos munkakörökért (pl. pályázatírás, különböző versenyekre való nevezés, riportok készítése, nyomdai anyagok és online hirdetések szerkesztése stb.) is többek között ő felel. //
#30 Mitter Szabina
Szabina pályafutását a Mizo márkánál kezdte, ahol 3 évig dolgozott FMCG kommunikációs és rendezvényszervezőként. 2017 év végén a Telenor márkánál talált új lehetőséget, ahol marketingkommunikációs menedzserként kezdett el dolgozni. Kezdetben az integrált kereskedelmi kampányok ATL-kommunikációját koordinálta, és felelős volt a kampányok engagement fokú kiterjesztéséért. Később lehetőséget kapott önálló márkaaktivitások menedzselésére is, és azóta számos integrált kampány aktivációs kiterjesztését is irányította. 2022 őszétől a Yettel senior brand activation menedzsere lett, és továbbra is célja és feladata, hogy a Yettel márka értékeit és kereskedelmi üzeneteit átélhetővé tegye mind a régi, mind az új ügyfelek számára. Ehhez kreatív megoldásokkal járul hozzá, amelyek közvetlenül hozzák a márkaélményt. Ilyen például az általa menedzselt Yettel Stage zenei platform, amelynek keretében 2023-ban a nyári kereskedelmi kampány üzenetét támogatták egy több ezer emberhez eljutó aktivitással. //
#31 Liptai Orsolya
Orsolya 2014 óta dolgozik a Nestlénél. Pályafutása során már több területen is tevékenykedett, beleértve a marketing- és trade marketing területeket is. Kezdetben gyakornokként a Maggi márkán dolgozott, majd teljes munkaidőben mint marketingasszisztens csatlakozott a szezonális édesség csapatához. A marketing területén végzett munkáját ismét a Maggi márkán fejezte be brand managerként. Később áttért az állateledel és a trade marketing területére, ahol 2019 óta dolgozik. //
#32 Vecsei Márton
Közel 3 éve a HELL Energy Magyarország senior brand managereként Vecsei Márton a vállalat 5 márkájából 3-ért felel brand marketing szempontból. Jelenleg a HELL, XIXO és SWISS márkák globális marketingstratégiájáért, kommunikációjáért és termékportfóliójáért felel. 2020-as csatlakozását megelőzően a BMW Group és Heineken vállalatoknál töltött be brand és trade marketing pozíciókat. //
#33 Müller Zita
Marketinges pályafutását 2018 januárjában kezdte meg Müller Zita a Zwack Unicum Nyrt.-nél, ahol trade marketing asszisztensként dolgozott. 2018 novemberében léptették elő trade marketing koordinátorrá. 2019 júniusában csatlakozott a jelenlegi munkahelyéhez, a Maresi Foodbroker Kft.-hez junior brand managerként. 2021 júniusában elérte a brand manager pozíciót. Azóta is dolgozik a cég két saját márkáján, a Maresi kávétejeken és a Shan’shi ázsiai ételeken. Emellett a Bertolli olívaolaj és Tante Fanny márkákért is felel. 2019 végén került hozzá a TABASCO(R) és a Tetesept. 2020-ban bevezette a Knabber Nossi márkát a hazai piacra, majd 2021-ben a Bertolli szószokkal bővítette mindezt. Keze alatt 2022-ben a Bertolli olívaolajokat gyártó cég prémium extra szűz olívaolaj brandje, a Carapelli is megjelent a piacon. A 2022-es Signature 40 listán 26. helyezett lett, ami nagy büszkeség volt számára. Idén pedig felkérték, hogy legyen a Marketing Trendbook 2023–2024 kiadvány egyik szerzője. //
#34 Pál Kinga
Kinga 1993-ban kezdett el dolgozni a Plus Diszkont Kft.-nél a Kaiser’s hálózat marketingosztályán, ahol munkatársként tevékenykedett. 2000-ben nevezték ki a Kaiser’s marketingvezetőjének. 2004-ben a Kaiser’s cég felvásárlásával a SPAR Magyarország Kft. marketingcsapatába került, ahol 2006-tól új munkakörben, instore-outdoor reklámvezetőként dolgozott 2021 végéig. 2022 januárjától a különálló márkaként megjelenő INTERSPAR-hálózat POS-managereként dolgozik. //
#35 Gilányi Dóra
A WWF Magyarország kommunikációs osztályához még 2018-ban csatlakozott Gilányi Dóra kezdetben természetvédelmi projektek kommunikációjával foglalkozott, majd egy évvel később senior kommunikációs szakértőként már a szervezet kommunikációs kampányainak koordinálásában vett részt. 2021 óta a természetvédelmi szervezet kommunikációs menedzsereként a kommunikációs csapat irányításáért felel. A Debreceni Egyetem alapképzésén szerezte meg kommunikáció- és médiatudomány diplomáját audiovizuális újságírás szakirányon, ezt követően pedig a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mesterképzésén végzett vizuális kommunikációs szakemberként. A WWF előtt egyebek mellett a Chiro marketingügynökségnél és a Big Bang Mediánál dolgozott marketinges pozíciókban. //
#36 Rossi Claudia Maddaléna
A Henkelnél több mint 6 éve dolgozó Rossi Claudia Maddaléna jelenleg a Henkel Consumer Brands üzletágban, a mosó- és tisztítószer kategóriákban, mint digital marketing manager. 2022. augusztus 1-től új kihívások elé néz, mivel CEE regional digital managerként folytatja a munkát az HCB üzletágban. Jelenleg minden mosó- és tisztítószer márka online megjelenéséért felel – mind a saját márkák, mind a partnerek online platformjain. Ezenkívül a DIT (Digital Innovation Team) csapat vezetője a Henkel Magyarországon belül, ahol minden terület képviselteti magát a gyáraktól a funkcionális területekig. A cél, hogy a munkavállalók digitális tudását és magabiztosságát növeljék, folyamatosan fejlesszék a rendszereiket és csökkentsék a papírhasználatot a cégen belül. //
#37 Szabó Viktória
Több mint 12 éve a marketinges pályán, Szabó Viktória 9 évet a Johnson & Johnson Consumer Healthnél dolgozott, most pedig a Kenvue színeiben tevékenykedik. Az évek során a cég összes mass és OTC márkája megfordult már a keze alatt, jelenleg a bőr- és babaápolás csapatot vezeti. Mindennapjait főként a Neutrogena, Le Petit Marseillais és Johnson’s márkákkal kapcsolatos feladatok töltik ki. //
#38 Gila Éva
Éva több mint 20 év marketingtapasztalattal rendelkezik, különösen az FMCG területén. Karrierje során foglalkozott brand managementtel, arculatváltással, sőt kampány- és válságkezeléssel is. Mint „vidéki” marketinges, több területen kellett helytállnia, gyakran egyedüli marketingszakemberként. Széles körű tevékenységei közé tartozott a kiállítások és rendezvények szervezése és lebonyolítása is, és sokféle területen megfordult, a csomagolástervezéstől a PR-ig, a védjegybejelentéstől kezdve. Élvezi a csapatban való munkát, ugyanakkor nem riad vissza az önálló feladatoktól sem. 2023-ban különösen nagy változást hozott az életében, amikor a gyártói oldalról a kereskedelmi oldalra váltott, hogy kamatoztassa a gyártásban szerzett tapasztalatait. Bár elsőre teljesen másnak tűnhet a feladat, valójában a marketingeszközök és a vevőszolgálat az, amelyek közösek mindkét területben. Éva számára a hitelesség és a jól átgondolt folyamatok kiemelkedő fontosságúak, és örömmel töltik el a jól elvégzett feladatok. //
#39 Csoknyai Dóra
Dóra 2016-ban kezdte az FMCG-s pályafutását az Unilevernél, ahol a jégkrém kategóriában tevékenykedett. Gyakornokként a retail üzletágat támogatta, majd POP specialistaként a független üzletágat (és Adria régiót) segítette különböző reklámanyagokkal és promóciókkal. Később csatlakozott a Coca-Cola HBC csapatához, ahol a Brown-Forman portfólióhoz tartozott, és koordinálta a Jack Daniel’s és a Finlandia márkák különböző aktivitásait. 2020-ban váltott a HELL Energyhez, ahol az ő érkezésével hozták létre a trade marketing szervezetet. Az első poszterrendelésektől, displayfejlesztésektől és in-store kampányoktól három év alatt eljutottak odáig, hogy a csapata menedzseli az éves bevezetési és promóciós naptár összeállítását a magyar piacra. Emellett globális marketinganyag-beszerzési hubként is tevékenykednek, intézve a HELL Energy POS és ajándék fejlesztését és tendereztetését minden országra. 2023-ra már 175 különböző anyagot kezeltek, és a beérkező reklámanyagok száma meghaladta a 470 ezer darabot. //
#40 Sós Beáta
Sós Beáta a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerezte diplomáját. Ezután dolgozott a Mezőbanknál, majd az Erste Bank marketingkommunikációs csapatában. Később rövid ideig az olajiparban is tapasztalatot szerzett, de hamar visszatért a pénzügyi szektorba. 2015 óta a K&H Csoport Kommunikációs Igazgatóságán dolgozik szenior kommunikációs menedzserként. Szereti a szakmáját, mert mindig változatos feladatokat kínál, és hisz a közös gondolkodásban, a csapatmunkában, az üzleti célok kiemelt szerepében és a márka erejében. //
Kapcsolódó cikkeink
Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Tehetségkutatás a marketingben: Így készül a Signature 40
A hazai marketing világában kevés dolog kelthet olyan széleskörű izgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >