Új irányban az üzemanyag-kereskedelmi vállalat shop üzletága

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 06. 01. 01:39

Az olajvállalatok szerepe ma már nemcsak a tankolás miatt meghatározó, a benzinkutak boltjai egyre többféle formában, egyre szélesebb választékkal csalogatják a fogyasztókat. Mi az oka ennek, és milyen innovációk várhatóak ezen a területen? A témába Gyúrós Péter, a Shell közép-kelet-európai régió shop üzletág vezetője és Juhász Péter, a Shell magyarországi értékesítési vezetője nyújtott betekintést.

– Milyen változások voltak tapasztalhatóak az üzemanyag-kiskereskedelemben az elmúlt években Magyarországon?

Gy.P.: Bár továbbra is fontos a tankolás, az autósok változó fogyasztói magatartásának köszönhetően a töltőállomásokon egyre nagyobb szerepe van a shopoknak. A világban és hazánkban is megfigyelhető az a trend, hogy az emberek gyorsaságra, kényelemre vágynak a bevásárlás során. A hipermarketek helyett egyre többen választják a kisebb üzleteket és ennek a trendnek a benzinkúti shopok is haszonélvezői.

J.P.: Megfigyelhető az is, hogy a felnövekvő generáció az otthoni főzés helyett sokszor beül egy vendéglátóhelyre, egy gyorsétterembe, emellett az úton lévők is szívesen állnak meg és esznek frissen elkészített ételt.

– Felismerve a változások jelentőségét, milyen stratégiával válaszol a Shell ezekre a piaci kihívásokra?

Gy.P.: 2015-ben a közép-európai régióban elfogadtuk és elkezdtük megvalósítani a shop üzletág új stratégiáját. Sokkal nagyobb fókusz kerül a töltőállomások bolthálózatára, annak termékeire, szolgáltatásaira. Emellett duplájára növeljük a kategóriamenedzserek számát, valamint a helyben, Magyarországon meghozható döntések körét is kibővítettük.

Juhász Péter, a Shell magyarországi értékesítési vezetője (balra) és Gyúrós Péter, a Shell közép-kelet-európai régió shop üzletág vezetője (jobbra)

J.P.: Új, a helyi vásárlói igényekre szabott boltformátumokat vezetünk be a hálózatunkban. Az autópályákra kialakított koncepció már négy helyen elérhető itthon, a tesztüzemmód után pedig még többet szeretnénk majd. Itt az autósok elvárásainak megfelelően a leülős, pihenésre alkalmas részlegé a hangsúly, így hangulatos és kényelmes helyen tudnak kávézni és étkezni. Az üzletek elrendezése egyszerűen átlátható, mindenki könnyen megtalálja a keresett terméket.

– A városi fogyasztók szokásaihoz milyen megoldásokkal alkalmazkodnak majd?

Gy.P.: Az ő elvárásaiknak az új városi koncepciókkal szeretnénk megfelelni. Az egyiknél a töltőállomásokon lévő shopjainkban egy modern városi kávézó is lesz. Ide nem is feltétlenül csak a tankolás miatt jönnek a fogyasztók, hanem akkor is, ha nyugodt és hangulatos környezetben akarnak kávézni és enni, ha dolgozni szeretnének,vagy épp találkozójuk van. A másik koncepciónk pedig a kevésbé forgalmas helyeket célozza, ahol az üzemanyag-vásárlás a fő cél. Itt a shop kínálata és az üzlet kialakítása az impulzusvásárlásokat, az azonnali fogyasztási igényeket és az autózáshoz szükséges termékeket helyezi fókuszba.

– Az új stratégia milyen irányban befolyásolja az üzleti partnerekkel való kapcsolatot?

J.P.: A beszállítókkal még professzionálisabb kapcsolatot tudunk kiépíteni, mint korábban. A Shellnél magas színvonalú kategóriamenedzsment folyik, amelyből a növekvő értékesítésnek köszönhetően ők is profitálnak. Biztosítjuk, hogy termékeik széles vásárlóközönséghez jussanak el, ami kifejezetten nagy előnyt jelent például egy új termék bevezetésénél. Az egyes promóciókat megbízhatóan hajtjuk végre, gyakorlott dolgozóink segítségével kiemelkedő hatékonysággal visszük azokat sikerre.

Gy.P.: Új stratégiánk részeként a Shell kategóriamenedzsment-csapatában a piacon gyakorlatot szerzett, kiváló szakemberek dolgoznak. Gyártói és kiskereskedői oldalról származó tudással rendelkező kollégákkal bővítettük a csapatunkat, akik rengeteget tesznek hozzá vásárlóink elégedettségéhez, shop üzletágunk sikereihez. (x)

Kapcsolódó cikkeink