Magazin: Séta a közeljövőben, a Future Gastro standon

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 20. 23:23

Az idei Hoventa egyik leglátványosabb standja a Trade magazin és a Trade Marketing Klub által szervezett Future Gastro volt, amely, nevéhez híven, a vendéglátás jövőjéből mutatott be egy szeletet.

Sikeres volt a Hungexpo által először önállóan szervezett idei Hoventa szakkiállítás. A szervezőknek sikerült a recessziótól sújtott szakma eszköz- és alapanyag-beszállítói mellé a szállodaipar szolgáltatóit is felsorakoztatniuk. Nagy érdeklődés mellett zajlott a luxemburgi kulináris világbajnokságra készülő felnőtt-, ifjúsági és katonaválogatottak „főpróbája”, akárcsak a vb-csapatok bemutató főzésével párhuzamosan zajló Év Cukrásza verseny.

A beszámolók szerint jól szórakoztatta a közönséget a portások szakmai versenye is.

A kiállítás egyik leglátványosabb találkozási pontja a Trade magazinhoz tartozó Future Gastro stand volt, ahol – nevéhez méltóan – két tucatnál is több cég mutatta be legújabb, leginnovatívabb termékeit, szolgáltatásait.

Az üzleti kapcsolatok közvetlen kialakítására koncentráló Future Gastro szenzációja volt, hogy a standon két, New York-i csúcséttermekben dolgozó szakács kápráztatta el tudásával (és persze főztjével) a nagyérdeműt – a zöld kártyával másfél éve kitelepült budapesti séf, Oláh Roland, akinek beszámolói rendszeresen olvashatók a Trade magazin lapjain (a vele készült interjút lásd külön!), és barátja, a Magyarországon nem először járó Daniel Nurick.

A csak előzetes regisztráció alapján látogatható, az étteremhez hasonlóan megkülönböztetett szakaszokra osztott (terasz, konyha, szállodai lobbi, bár, étterem és raktár) zárt standon a jó hangulatú, egyórás bemutatókörben közel ezer potenciális vásárló hallgatta végig a megjelenő vállalkozások rövid ismertetőit.

Várakozás közben a Mobilia Artica digitális óriás kijelzője segítségével ismerkedhettek meg előzetesen a standon felvonultatott termékekkel és szolgáltatásokkal a látogatók. Amíg az egyes bemutatóra várakozó vendégek összegyűltek, a Praktiker vevőkártyájára lehetett előzetesen regisztrálni. Az első alkalommal 10 százalék pluszkedvezményt nyújtó ideiglenes kártya iránt nagy volt az érdeklődés. A Trade magazin olvasói egy-egy ilyen kártyát kaptak ajándékba a lap októberi számával együtt.

A szakmai újdonságok körét az érdeklődők a „teraszon” kezdhették – innen vezették át őket egy, a vendéglátás teljes spektrumát érintő séta során a szakavatott vezetők a „bárig”. A jelenlévő cégek képviselői magyaráztak, kóstoltattak, üzletet készítettek elő, egyszóval a Future Gastro standon a modern kiállítási kommunikáció egy új, hatékony formáját mutatták be.

A RemidaCooling teraszhűtési rendszert szemléltetett, amely a nyári hőségben akár 10-12 °C-szal is csökkentheti a környezeti hőmérsékletet a nagy nyomáson, speciális fúvókákon keresztül az emberi hajszál átmérőjénél is kisebb méretűre porlasztott vízcseppek segítségével.

A teraszon állították ki a Landmann kiváló minőségű alapanyagairól, alapos kidolgozottságukról ismert Garvida teraszbútorait, valamint a cég gázzal működő Landmann grillsütőinek széles választékából két látványos darabot.

A terasz padlóburkolatán jég-kockaimitációkat mutatott be a MekkoraPrint, szemléltetve, hogy nyomástechnológiát tekintve egy motívum milyen széles körűen szerepelhet a dekorációs elemeken, akár kültéren is.

Szintén a teraszhoz kapcsolódott az Algida Carte d’Or fagylaltkínáló pultja és kommunikációs elemei. A magas minőségű fagylaltokat méretében sokrétű fagylaltpultból kínálták a vendéglátók.

Mint minden vendéglátóhely bejáratától, így a Future Gast-rótól sem maradhatott el az éttermi kínálat előzetes bemutatása, csakhogy itt ez is elektronikus formában történt a Szintézis jóvoltából. Az érintőképernyős étlap könnyen és gyorsan adott választ az érdeklődők számára sok-sok nyelven, színes képekkel, és mindent részletező információkkal.

A standtérbe egyedileg gyártott, modern vonalvezetésű automata ajtón lehetett bejutni a svájci Record magyarországi cégének bemutatóját követően. Az ajtó speciális kapcsolói és érzékelői elképesztően sokrétűek. A nyitás érintés nélkül, vagy ujjal, könyökkel, tenyérrel, lábbal is kapcsolható. Az ajtó érdekessége többek között, hogy a mozgó felület nem igényel keretet, grafikázható és élfényes.

Nem kevésbé voltak 21. századiak mellette az AltCash vendéglátásnak szánt, legújabb mobil fizetőrendszerei, valamint vízálló érintőképernyős számítógépe és vezeték nélküli, szintén vízálló konyhai nyomtatója.

Roland és Daniel az InBistro Kft. által felállított, magas minőségű gépekkel felszerelt konyhán főztek, bizonyára az eszközöknek is köszönhetően, hibátlanul. A szakácsokkal szót váltó látogatók megismerkedhettek a Bizerba többfunkciós, programozható automata szeletelőjével, valamint különleges mérlegével.

A két séf naponta más-más főfogást készített, amihez az alapanyagokat a Lekkerland és a Wiesbauer-Dunahús biztosította. A háttérkonyhát és a stand-szervizt kimagasló minőségben a La Fiesta munkatársai biztosították. Minden nap kóstolhatók voltak a kisadagos kiszerelésű ételcsodáik is: aki megkóstolta ruccolás-par-mezános bárányburgerjukat, a paradicsomos-mozzarellás rizottógolyót, vagy éppen a mini-poharakban kínált könnyű, céklatatáros, kecskesajt-mousse-os krémkölteményt, különleges élménnyel térhetett haza.

Hogy nemcsak a fine dining ételek okozhatnak gasztronómiai örömöket, azt az Ardo finger foodjai és zöldség-burgerei voltak hivatva tanúsítani. A gyorsfagyasztott, 3-4 perc alatt elkészíthető snack-falatok mellett a cég szakácsa szószokat, köreteket prezentált – ugyancsak gyorsfagyasztott – zöldség- és gyümölcskeverékekből.

Akár pihenhettek volna is kicsit a vendégek a Mek-koraPrint kanapéján, ám sokkal fontosabb volt ennek látványa. A vállalkozás ugyanis bármilyen nyomdai használatra alkalmas képet (például reklámfotót, logót) nyomtat egy speciális anyagfajtára, amivel aztán az ügyfél kérésének megfelelően bútort kárpitozik, párnákat készít.

És ha már pihenés: a Vörös Oroszlán teaház nemcsak legfinomabb teáival érkezett, hanem egy ki is próbálható, némileg a vízipipára emlékeztető, oxigénbár elnevezésű eszközzel, ami 20 perc „szippantás” után kedvező élettani hatást gyakorol a szolgáltatást megvásárló vendégre.

Az SGS Hungária arra hívta fel a vendéglátó szakemberek figyelmét, hogy a higiéniai rendszerekben saját maguk a legfontosabb tényezők azáltal, hogy rendszeresen ellenőrzik a kritikus pontokon a higiéniát, ehhez az akreditált laboratórium minden eszközzel segítséget nyújt partnereinek.

A jövő konyháját, fürdőszobáit idézték a Megaholz baktériumtaszító Swanstone akril homogén lapokból készített mosdói, munkalapjai. Ugyancsak a Megaholz mutatta be a raktárbútorok stabil, új generációs megoldásait.

Fantasztikus filmekbe is illik a Dyson Airblade környezetkímélő és költséghatékony kézszárítója, amely előzetesen meg is tisztítja a kezeket 10 másodperc alatt megszárító levegőt.

A Diversey nevéhez méltó választékban hozta termékeit; az érdeklődők tisztítószerek, adagolók új családjait és professzionális takarítógépeket láthattak.

A „raktár” másik, food részlegében a Bunge mutatta be Vénusz étolajcsaládjának teljes spektrumát, és közben speciális promócióval és nyereményjátékkal várta az étteremvezetőket és séfeket.

A Pap Légtechnika a konyhai higiénia egyik kevésbé ismert részletéhez kínált megoldásokat: a szennyeződött légcsatornák tisztításához.

A Terbe Design egyedi, kézi munkával készített kartonbútorokkal lepte meg a látogatókat. A nagy teherbírású székeket, foteleket, bárszékeket, kanapékat és asztalokat a vendéglátásban főként rendezvényszervezőknek ajánlják, de minden olyan piaci szereplő felhasználhatja őket PR-célokra, akinek fontos környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettségének kommunikálása. A helyszínen egy komplett éttermi részleget és szállodai lobbit rendeztek be recepciós pulttal, dekorációkkal együtt csupa kartonból. És mindezt nemcsak a kiállítás kedvéért, hanem a való életbe is szívesen gyártanak megbízóiknak kartonbútorokat.

A Future Gastro standon a Progast ázsiai ihletésű, az utóbbi évek trendjeihez jól alkalmazkodó terítékcsaláddal illusztrálta választékát.

Az Odin az éttermi és szállodai textíliák azonosítását elősegítő RFID-rendszerével kápráztatta el az érdeklődőket: kifejlesztettek egy ezek csoportos azonosítására alkalmas intelligens alagutat, amelybe behelyezve a textíliák azonnal leolvasásra kerülnek, és a készletnyilvántartásban megjelennek minden, a tisztítással kapcsolatos mozgatás során.

A szállodai bemutatóban ugyancsak a Future Gastro stand szelleméhez, és nem utolsósorban nevéhez méltó szolgáltatásokat hozott a Szintézis. Az informatikai részvénytársaság legújabb szállodai és éttermi rendszereivel is megismerkedhettek az érdeklődők.

A Joya olyan lábbeliket állított ki, amelyek talpkialakításuk révén lényegesen csökkentik az egész napos állással-járkálással végzett munka okozta lábfájdalmakat.

A Fixpont Trade két újdonságot is bemutatott: egyrészt a szállodákban exkluzív kommunikációs és speciális megjelenésű dekorfelületek újhullámait a keret nélküli képek jelentették, másrészt az örök dilemmát okozó dohányzás, nem dohányzás kérdésére megoldást kínáló dohányfüstmentesítő berendezést, dohányzókabint, amely 95 százalékban megszűri a dohányfüstöt, és tiszta levegőt enged vissza a légtérbe.

A stand vendégei a jövő sikertermékeivel és szolgáltatásaival megismertető sétát a bárnál fejezték be, ahol nemcsak egy-egy italt fogyaszthattak a Bacardi-Martini, a Red Bull vagy a Heineken termékei közül, de közben megtekinthették e cégek speciális újdonságait, mint a Red Bull 360 fokos hűtőjét, amely a vendég és a báros oldaláról is nyitható, de körbe üveg, így minden oldalról fogyasztásra csábít, vagy akár a Martini legújabb italadagoló-hűtőjét, de nem utolsósorban a Heineken csapolómesterétől megtanulhatták a tökéletes sörcsapolást is.

Jövőre Önt is várjuk a Hoventa Future Gastro standjára, hogy partnereink bemutathassák legsikeresebb újdonságaikat!

Kapcsolódó cikkeink