Selejtalmából készült forralt bort kínál a finn Kesko
Új termékkel jelentkezik ősszel a finn Kesko: a Hyvis Glögi nevet viselő forralt bor minőség-ellenőrzésen átesett, de a szupermarketek standjaira már el nem jutó almából készül. A termékötlet a friss és fogyasztható, de kinézetük miatt kereskedelmi forgalomba hozatalra nem alkalmasnak ítélt gyümölcsöket, bogyókat és zöldségeket használó Hyvis juice gyártósorain merült fel. Az ötlet népszerűnek tűnik, hiszen a kereskedelmi lánc állítása szerint immár 9000 üvegnyit el is adtak előre. A Kesko az élelmiszer-hulladékban látja a klímaváltozás egyik legfontosabb okát, ezért mindent megtesz annak minimalizálásáért, például a szerves hulladékból biogáztermeléssel, vagy a megmaradt kenyérből sör és új kenyér előállításával.
A K-food üzletek 2020-ban rekord mértékben, 9%-kal csökkentették az élelmiszer-hulladék mennyiségét.
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >Kihirdették az European Private Label Awards 2024 győzteseit
Az ESM: European Supermarket Magazine által meghirdetett European Private Label…
Tovább olvasom >Élelmiszer-hulladékból megújuló gázt előállító szövetséghez csatlakozik a Danone
A Danone North America más nagyvállalatokhoz hasonlóan arra törekszik, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >