Segítenék a magyar tejágazat helyzetének javítását az OKSZ tagvállalkozásai
Elkötelezettek az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) tagvállalkozásai a magyar tejtermelők súlyos piaci helyzetének javítása iránt; lehetőség szerint már júliustól csökkenteni kell a stratégiai fontosságú tejtermékek általános forgalmi adókulcsát (áfa) a jelenlegi 18-ról 5 százalékra – közölte a szervezet hétfőn.
Az OKSZ ezzel a tejtermelők múlt heti fővárosi demonstrációjára, illetve petíciójára reagált.
A kereskedelmi szövetség szerint a kisebb áfakulcs az alacsonyabb ár révén nagyobb fogyasztásra ösztönzi a vásárlókat, egyidejűleg visszaszoríthatja a feketézést, mindez pedig nagyobb piacot jelenthet a hazai tejtermelőknek.
Támogatják az OKSZ tagvállalkozásai, hogy a piaci szereplők a kiegyensúlyozottabb tejfelvásárlási árak, az áringadozások tompítása érdekében hosszú távú szerződéseket kössenek.
Támogatják az ellenőrző hatóságok szigorúbb és hatékonyabb fellépését is a jogszabályok ellen vétő tejpiaci szereplőkkel szemben. Egyetértenek azzal, hogy a hatósági ellenőrzéseken különösen a feltárt élelmiszerhamisítás, valamint áfacsalás elkövetői ellen a legnagyobb szigorral lépjenek fel, akár a jogsértő importőrök és feldolgozó üzemek kizárásával a termékpályáról – közölték.
Tájékoztatásuk szerint a kereskedők még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a magyar tejtermékek népszerűsítésére, anyagi terheket is vállalva.
A közleményben kiemelték egyebek mellett azt is, hogy a kereskedők készek együttműködni a termékfejlesztésben a tejfeldolgozókkal.
Az egyes üzletláncok önállóan is kialakítják a magyar tejpiacot segítő üzleti gyakorlatukat – hangsúlyozták.
Az OKSZ szükségesnek tartja, hogy a tejpiac valamennyi szereplője hosszú távú együttműködésre törekedjen. Így a tejfeldolgozó üzemek is tekintsék át a magyar tej felvásárlás növelésének lehetőségeit, továbbá a tejtermelők hosszabb távon is törekedjenek a hazai tejpiaci igényeket segítő, kiegyensúlyozott ütemű értékesítésre.
Az OKSZ közleményében hangsúlyozta, elengedhetetlennek tartják, hogy a tejtermelőkkel együttműködésben a tej termékpálya minden szereplője, így a tejfeldolgozók, a nagykereskedők, a bolti, áruházi kiskereskedők, valamint a magyar állam egyaránt vállaljon szerepet a magyar tejpiac megmentésében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >Megszólalt a MOHU a visszaváltási limit kapcsán
A MOHU október 26-tól 5000 forintra mérsékelte az italcsomagolások visszaváltásánál…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >