Sealed Air Cryovac: sikeres stratégia Kazahsztánban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 23. 00:03

Micsoda átalakulás: egy ismeretlen márkanevű túróból Kazahsztán egyik vezető tejtermékgyártó cégének sztárterméke válik a Sealed Air Cryovac segítségével.

Az Odary, a kazahsztáni Agroprodukt vállalat új ernyőmárkája, valamint a nemrégiben bevezetett Cryovac® EOR211 visszazárható fólia bámulatos üzleti és társadalmi forradalmat indított útjára. Az innovatív EOR211 fóliába csomagolt Odary túró terméknek sikerült átformálnia a berögződött fogyasztói szokásokat, és havonta 30%-kal növelni az eladási számokat.
A visszazárható fólia révén a vásárlók akár tíz alkalommal nyithatják-zárhatják a sajt csomagolását anélkül, hogy annak minőség látná kárát.
A kazah piac szeeplői korábban valamennyi túró terméküket pergamen papírba csomagolták, amellyel csupán 3 napos szavatossági időt tudtak kínálni. Az Agroproduktnál felismerték a szavatossági idő meghosszabbításában és a márkázott csomagolás nyújtotta termékdifferenciálásban rejlő óriási piaci lehetőségeket. Az előrelátó tejipari cég számára további ösztönzést nyújtott, hogy a vendégszeretetéről híres kazah kultúrában legtöbbször a tejtermékeket kínálják szimbolikus üdvözlő ajándékként.
Az aprólékos előkészítésnek köszönhetően az új Odary termékek piaci bevezetése a stratégia szerint zajlott le és a siker sem váratott magára sokáig. Eleinte az új termékek a hagyományos csomagolású túró termékek mellé kerültek az üzletek polcain. A visszazárható csomagolás előnyeit hangsúlyozó kóstolók és termékbemutatók révén a fogyasztók vásárlásaik alkalmával megismertették az új Odary túrótermékeket. A három napról három hétre meghosszabbított szavatossági idő a Kazahsztánon belüli – komoly nehézségekkel járó – termékszállítás problémáját is orvosolja. Az értékesítési adatok szerint az eladások havonta 30%-kal növekednek. az Agroprodukt a termék oroszországi piacra történő bevezetését is tervezi, ezért a cég 2010 januárjában megnyitotta kereskedelmi képviseletét Oroszországban.
Az új ernyőmárka bevezetésének valamennyi szakaszában segítséget nyújtott a Sealed Air Cryovac dinamikusan fejlődő ügyfelének, akivel sajttermékeken alapuló együttműködésük öt éves múltra tekint vissza. Az Odary 4 új csomagológépet vásárolt a márka bevezetésének elősegítésére, a Sealed Air Cryovac pedig személyre szabott képzéseket
tartott az újonnan üzembe helyezett berendezésekről. Emellett a moszkvai Sealed Air grafikai osztálya készítette az EOR fóliára nyomtatott Odary termékgrafikákat.




Kapcsolódó cikkeink