Sajtra fel!
Idén már 39. alkalommal – ezúttal Kaposváron – került megrendezésre június 2-án a Tej Világnap, amely a közönségprogramok mellett szakmai előadásokban is bővelkedett.
Az elmúlt időszakban évente 2-3 százalékkal csökkent az egy főre jutó tejfogyasztás Magyarországon, hangzott el a rendezvényen. A tavalyi évben 155-160 kg/fő/év volt az ún. tejegyenértékben számított fogyasztás hazánkban. A Tej Terméktanács célja, hogy ez a mutató néhány éven belül 200 kg/fő/év körüli szintre emelkedjen. (Ha csak a tejfogyasztást nézzük, akkor évente mintegy 67 liter/fő folyadéktej fogy Magyarországon).
A közeljövő tervei között kiemelt helyen szerepel a „Sajtra fel” programsorozat, amely a sajtfogyasztást népszerűsíti, ismertette Tábori Éva, a Tej Terméktanács felkérésére a lebonyolításban közreműködő Clair and Curtis reklámügynökség ügyvezetője.
A program alapja egy, az EU által kiírt pályázat (Mezőgazdasági termékek az EU belső piacán történő ismertetésének és promóciójának végrehajtása), melyen a Tej Terméktanács szakmai javaslata sikerrel szerepelt az idei év elején. A kampány célja a hazai piac vonatkozásában a sajt és tejtermékek fogyasztásának népszerűsítése, amit a hazai sajtkampányok hiánya is indokolttá tesz.
A nyáron induló „Sajtra fel” kampány több fontos célt tűzött ki maga elé, a lakosság sajtismereteinek bővítése, az iskolai programok rendezése, szakiskolás tanulók tematikus képzése, sajttal, túróval készült ételek körének szélesítése, vagy éppen a vásárlói kosár sajtmennyiségének növelése csak néhány példa ezek közül.
Ahogy Tábori Éva elmondta: „A másfél éves kampány csak a mag, az igazi sikerhez nagyobb, szerteágazó összefogásra van szükség.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >