Sajtra fel!

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 08. 08. 08:34

Idén már 39. alkalommal – ezúttal Kaposváron – került megrendezésre június 2-án a Tej Világnap, amely a közönségprogramok mellett szakmai előadásokban is bővelkedett.

sajt

Az elmúlt időszakban évente 2-3 százalékkal csökkent az egy főre jutó tejfogyasztás Magyarországon, hangzott el a rendezvényen. A tavalyi évben 155-160 kg/fő/év volt az ún. tejegyenértékben számított fogyasztás hazánkban. A Tej Terméktanács célja, hogy ez a mutató néhány éven belül 200 kg/fő/év körüli szintre emelkedjen. (Ha csak a tejfogyasztást nézzük, akkor évente mintegy 67 liter/fő folyadéktej fogy Magyarországon).

A közeljövő tervei között kiemelt helyen szerepel a „Sajtra fel” programsorozat, amely a sajtfogyasztást népszerűsíti, ismertette Tábori Éva, a Tej Terméktanács felkérésére a lebonyolításban közreműködő Clair and Curtis reklámügynökség ügyvezetője.

A program alapja egy, az EU által kiírt pályázat (Mezőgazdasági termékek az EU belső piacán történő ismertetésének és promóciójának végrehajtása), melyen a Tej Terméktanács szakmai javaslata sikerrel szerepelt az idei év elején. A kampány célja a hazai piac vonatkozásában a sajt és tejtermékek fogyasztásának népszerűsítése, amit a hazai sajtkampányok hiánya is indokolttá tesz.

A nyáron induló „Sajtra fel” kampány több fontos célt tűzött ki maga elé, a lakosság sajtismereteinek bővítése, az iskolai programok rendezése, szakiskolás tanulók tematikus képzése, sajttal, túróval készült ételek körének szélesítése, vagy éppen a vásárlói kosár sajtmennyiségének növelése csak néhány példa ezek közül.

Ahogy Tábori Éva elmondta: „A másfél éves kampány csak a mag, az igazi sikerhez nagyobb, szerteágazó összefogásra van szükség.”

Kapcsolódó cikkeink