Sajtra fel!
Idén már 39. alkalommal – ezúttal Kaposváron – került megrendezésre június 2-án a Tej Világnap, amely a közönségprogramok mellett szakmai előadásokban is bővelkedett.
Az elmúlt időszakban évente 2-3 százalékkal csökkent az egy főre jutó tejfogyasztás Magyarországon, hangzott el a rendezvényen. A tavalyi évben 155-160 kg/fő/év volt az ún. tejegyenértékben számított fogyasztás hazánkban. A Tej Terméktanács célja, hogy ez a mutató néhány éven belül 200 kg/fő/év körüli szintre emelkedjen. (Ha csak a tejfogyasztást nézzük, akkor évente mintegy 67 liter/fő folyadéktej fogy Magyarországon).
A közeljövő tervei között kiemelt helyen szerepel a „Sajtra fel” programsorozat, amely a sajtfogyasztást népszerűsíti, ismertette Tábori Éva, a Tej Terméktanács felkérésére a lebonyolításban közreműködő Clair and Curtis reklámügynökség ügyvezetője.
A program alapja egy, az EU által kiírt pályázat (Mezőgazdasági termékek az EU belső piacán történő ismertetésének és promóciójának végrehajtása), melyen a Tej Terméktanács szakmai javaslata sikerrel szerepelt az idei év elején. A kampány célja a hazai piac vonatkozásában a sajt és tejtermékek fogyasztásának népszerűsítése, amit a hazai sajtkampányok hiánya is indokolttá tesz.
A nyáron induló „Sajtra fel” kampány több fontos célt tűzött ki maga elé, a lakosság sajtismereteinek bővítése, az iskolai programok rendezése, szakiskolás tanulók tematikus képzése, sajttal, túróval készült ételek körének szélesítése, vagy éppen a vásárlói kosár sajtmennyiségének növelése csak néhány példa ezek közül.
Ahogy Tábori Éva elmondta: „A másfél éves kampány csak a mag, az igazi sikerhez nagyobb, szerteágazó összefogásra van szükség.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >