Sajtbírálói képzést indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács támogatásával, a Magyar Sajtkészítők Egyesülete (MSE) szervezésében önköltséges sajtbírálói képzést indít – közölte a NAK az MTI-vel.
A jelentkezők megismerhetik többek között a sajtok történetét, fajtáit, hibáit, a sajtkészítés alapjait, az érzékszervi bírálatot, a külföldi sajtversenyeket.
Mindenkit várnak, aki jártas a sajtok világában, vagy meg akarja azt ismerni, esetleg bíráló is lenne sajtversenyeken. Ilyen rendezvényekre egyre nagyobb az igény, ezért szükség van új sajtbírákra, akiknek a sajtkészítési és sajtfogyasztási kultúra fejlesztésében is jelentős szerepük lehet – írták.
A képzésben azok a 18 év feletti magyar állampolgárok vehetnek részt, akik nem kistermelők sajtszakmai területen, illetve nem tulajdonosok vagy vezetők EU-s kisüzemben sajtszakmai területen.
A kiválasztásnál figyelembe veszik a jelentkező érzékszervi tulajdonságait, egészségügyi alkalmasságát, motivációját. A felvételit február 18-ára tervezik, a képzést a NAK oktatóközpontjában tartják Dunaharasztiban.
Sikeres vizsga esetén a résztvevők oklevelet kapnak, és bekerülnek abba a névjegyzékbe, amely eljut a Pannon Gasztronómiai Akadémiához, a Magyar Bocuse D’or Akadémiához, a Magyar Gasztronómiai Egyesülethez, valamint számos további gasztronómiával, vendéglátással foglalkozó szervezethez – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >